Ukrainan avun määrä?
Löytyisiköhän jostain tilastoa, kuinka paljon eri maat ovat tukeneet Ukrainaa tähän mennessä? Esim. suhteessa BKT:een?
Auttaisi suhteuttamaan, missä nyt mennään.
Ja kun EU:kin lupaa miljardien paketteja, niin mikä on meidän osuutemme kuluista?
Ja tämä ei nyt ole mikään kannanotto Ukrainan tukemisen tarpeellisuudesta!
Vain faktaa haluaisin mölinän sijaan.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Löytyypä löytyy mutta etsi itse, jos et ole ihan uusavuton.
Yritin etsiä luotettavaa tilastoa mutta enpä löytänyt. Jos löysit, niin voitko pistää linkkiä.
www.statista.com/statistics/1303432/total-bilateral-aid-to-ukraine/
Tällainen löytyi, mutta ilman BKT-suhdetta. Tässä oli kai vain virallisten tahojen myöntämä apu?
Mistään ei löydy tuota etsimääsi tilastoa, koska avustusten sisältöä ei juurikaan julkaista. Nyt Suomi ilmoitti, että seuraava paketti on 400 miljoonaa. Summa epäilemättä perustuu johonkin laskelmaan, mutta missään ei ole markkinoita joilla olisi todettu, että tuon paketin markkina-arvo olisi täsmälleen tuon verran. Sama juttu muidenkin maiden avustusten suhteen.
Suhteessa kansantalousten suuruuksiin ilmeisesti Baltian maat ovat avustaneet eniten. Tuokin on vain arvio.
Sitä sanaa, missä joku joutuu lähtemään jostain maasta, ei saa täällä sanoa?
Ei edes virallisen tilaston muodossa?
Vierailija kirjoitti:
Putinin trolli on nöyrä hyvä
Poistoon vain
Tämä on ihan asiallinen aihe. Ja ajankohtainen tuon uuden paketin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poistoon vainTämä on ihan asiallinen aihe. Ja ajankohtainen tuon uuden paketin vuoksi.
Taitaa lähteä
Itse olen tällainen loinen niin en osaa etsiä mitään. Mieluummin kuitenkin rahaa aseisiin kuin hyvinvointiin. Itse lahjoitin koko työttömyyskorvaukseni ukrainalaisille ja näen nyt nälkää kuukauden. Toivottavasti pärjäävät antamillani tai siis valtion minulle tarkoittamilla rahoilla vähän aikaa. Pitäähän asioilla kuitenkin olla tärkeysjärjestys. Ukraina first.
Vierailija kirjoitti:
Bingo!
www.statista.com/statistics/1303450/bilateral-aid-to-ukraine-in-a-perce…
Aika selvää että Baltit ja Puola ovat tässä kantaneet suhteellisesti isoimman taakan.
Mutta missä listalta on Moldovia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poistoon vainTämä on ihan asiallinen aihe. Ja ajankohtainen tuon uuden paketin vuoksi.
Taitaa lähteä
Hämmästelen kovasti, miksi ette halua että aiheesta edes keskusteltaisiin?
Ettekö halua tilastofaktoja esille, että saatte mölistä joutavia?
Vai mikä on perustelunne?
en.wikipedia.org/wiki/List_of_foreign_aid_to_Ukraine_during_the_Russo-Ukrainian_War
Tässä Wikipedian kooste. Aika hyvin eritelty maittain, mitä on annettu.
Etenkin tuon sotilasmateriaalin puolesta.
Ulkoministeriön sivulla lukee, että 300 miljoonaa meni viime vuonna Ukrainan auttamiseen.
En tiedä onko tullin myymät bitcoinit 46,5 milj.mukana tuossa summassa.
Vierailija kirjoitti:
Poistoon vain
Mikä hiton "nöyrä hyvä". Ei suomalainen puhu noin. Eli sinä olet se trolli, ja estät asiallista keskustelua?
Olette kyllä katalaa porukkaa te naapurit.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tällainen loinen niin en osaa etsiä mitään. Mieluummin kuitenkin rahaa aseisiin kuin hyvinvointiin. Itse lahjoitin koko työttömyyskorvaukseni ukrainalaisille ja näen nyt nälkää kuukauden. Toivottavasti pärjäävät antamillani tai siis valtion minulle tarkoittamilla rahoilla vähän aikaa. Pitäähän asioilla kuitenkin olla tärkeysjärjestys. Ukraina first.
Typerä trolli olet vain.
En tiedä, onko tämä aihe täällä edes sallittu. Monet ketjut näyttävät katoavan nopeasti.