Mitä oireita tulee jatkuvasti heräilevälle 6kk vauvalle jos kärsii mahdollisesti ruoka-allergiasta?
Kerroin muutama päivä sitten poikamme jatkuvasta yöheräilyistä (1h välein ja jopa 20min välein!) Ja kiitos kaikille vastanneille avusta. Nyt ollaan siirrytty siihen ettei poika nuku päivälläkään, hu-hu. Olen nyt ryhtynyt miettimään ettei poika vaan kärsisi mistään vatsavaivoista allergisuuden takia. Mukaan on kuitenkin viime viikkojen aikana tullut paljon uusia ruoka-aineita. Mitä oireita voisi olla mistä allergisuuden voisi tunnistaa levottomuuden lisäksi? Millaista on allergisuudesta kärsivän vauvan kakka? Tuleeko iho-ongelmia? Kalaa en ole antanut vielä, mutta kanaa, lihaa ym. syö hyvällä ruokahalulla.
Olen jo ottanut yheyttä uniongelmiin erikoistuneeseen henkilöön paikkakunnallamme ja hän antoi muutamia vinkkejä joita kokeilemme nyt muutaman päivän. Toivottavsti tämä alkaisi helpottamaan..Saan itkukohtauksia pitkin päivää kun oeln niin väsynyt. Mies on myyntialalla ja joulu painaa päälle joten hän tekee pitkää päivää töissä ja tarvitsee unta. Olen siis paljon yksin esikoisen ja vauvan kanssa ja hyvin univeloissa. Poika nukkui 3kk asti lähes koko yön ja siitä ollaan pikku hiljaa tultu alaspäin..yllättäen.
Kiitos taas avusta, mikään ei ole parempaa kun vertaistuki:)
Olen lukenut lapsista, joiden ainoa oire allergiasta on ollut juuri yölevottomuus eli tämä allergiasuo on kyllä syvä ja epäselvä. Ja nuo 6kk:set tuntuvat keksivän kaikennäköistä, kuten juuri tuota yöheräilyä ihan ilman allergioita. Mutta tässäpä listaa oireista, joita omalla allergikolla on ollut:
-refluksitauti (voi allergiaperäistäkin), josta seuraa yskä, rohina, kuorsaus, hapanta nousee suuhun, oksentaminen, vatsakivut, vetää kaarelle itseään, yölevottomuus, syömiskivut, ruokahaluttomuus
- iho-oireet: läiskiä, kirjavuutta, pisteitä
- kakka: kakkaa usein, löysää, vihreää, vesiripuli, kakka tulee paljon (ui suorastaan siinä), kakka tulee " paineella"
Ja sitten on tietysti muita kuten kutina jne.
Nukkuessaan lapsi on pitkään vaakatasossa, joten hänellä voi olla vaikeaa juuri silloin. Esim. oma poikani on päivisin päivänpaiste, mutta yöt ovat silkkaa helvettiä refluksitaudin ja allergioiden vuoksi.
Jos mietityttää voisithan käydä näyttämässä lastasi allergologilla (lapsiin erikoistuneella). Jos haluat lisää vertaistukea ja mahdollisesti neuvoja miten asiaa voisi selvitellä suosittelen tätä yahoon listaa:
http://health.groups.yahoo.com/group/allergia/
Toivottavasti teillä on vaan huono kausi, joka menee omalla painollaan ohi!