JOs lääkärisi olisi somalialainen..
ja sinulla olisi oireita sairaudesta josta kärsii vain skandit, toivoisitko saada suomalaisen lääkärin tai lääkärin omasta kulttuuritaustastasi?
Itse teen toivomuksen, koska terveyteni on minulle tärkeä.
Rasisti en ole, osan jopa somalian kieltä jonkin verran ja minulla on somalialainen ystävä.
Kommentit (9)
mikähän sellainen sairaus olisi? Eikös lääkäri voi hoitaa potilasta vaikka ei olisi itse ko sairautta sairastanut?
Vierailija:
ja sinulla olisi oireita sairaudesta josta kärsii vain skandit,
Sairauksia joita ei esim. afrikassa ole on paljon..
Ei vakuttanut kun kerroin oireet, pyysi kirjoittamaan ne lapulle ja sitten kirjoitti ne tiedostoon koneelle.. Sen voisin minäkin tehdä himassa googlen kanssa ja mun oireilla se heittää sellaiset 30-50 sairauden mahdollisuutta..
Tässä terveysasemalla on erittäin pätevä lääkäri jolla kävin gyne vaivassa ja haluisin hänelle. Eikä se onnistu jos anon sitä ylilääkäriltä?
ap
Samoin kielitaito on jokaisella riittävä - jos joku ei maahanmuuttajalääkärin puheesta saa selvää, vika lienee ihan omassa päässä ja asenteessa.
Ei voi toimia Suomessa lääkärinä, jos ei ole pätevyyttä/sertifikaattia, ja sitä ei saa ilman jonkinlaista perehdyttämisjaksoa ja koulutusta Suomessa. Kielitaitokin testataan.
Myönnä nyt edes, että olet vain ennakkoluuloinen.
Mutta samapa tuo, onhan sinulla oikeus pyytää toista lääkäriä, jos niin haluat. Syytäkään ei tietääkseni tarvitse kertoa.
Kiva kun huomaa heti kättelyssä, ettei lääkäri vastaanota mitään.
selvä pyydän toiselle lääkärille mutta AINOASTAAN tämän kielen ja kulttuuritaustan takia koska kyseessä on tauti/tauteja joita esiintyy vain POHJOISMAISSA.
Ap
Omakohtaista kokemusta löytyy, kun olemme käyneet pojan kanssa terveyskeskuksessa. Halusin vain varmistua onko kyseessä keuhkoputkentulehdus, niin käynti kesti yli tunnin, resepti kirjotettiin ja revittiin, sitten uusi lääke, sitten tuli toinen lääkäri ja lopulta pojalla ei siis ollut tulehdusta ja ilman lääkkeitä kotiin. Kiitos toisen lääkärin.
Saattaisin pyytää suomalaiseltakin lääkäriltä lähetettä erikoislekurille tai toista mielipidettä, jos tauti harvinainen.