Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otimme kodinvaihtaja-kissan josta luovuttiin yöhuutamisen takia. Pidin tekosyynä mutta nyt kukaan ei nuku, ei varmaan seinänaapuritkaan kun kissa huutaa kaikki yöt

Vierailija
20.01.2023 |

Huuto alkaa noin klo 22 ja loppuu noin klo 6. Eikä ole vienoa maukumista vaan erittäin kovaäänistä, käheää mouruamista. Volinaa,kuten mies sanoo.
Käytettiin eläinlääkärillä, ei löytynyt mitään syytä huudolle ja toisaalta jos olisi sairas niin huutaisi kyllä koko ajan. Koetamme ottaa viereen sänkyyn, viihtyy siinä hetken ja lähtee sitten vaeltelemaan ja huutamaan.
Leikattu narttu, 7vuotias.

Emme halua antaa kissaa pois mutta herranjumala pitäähän tässä saada unta! Ollaan kaikki silmät ristissä aamulla.

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin tuollaisen kissan johonkin maataloon, missä saisi kulkea vapaasti ja viihdyttää itseään ulkona. Tuo kuulostaa kidutukselta kaikille.

Meidän kissa tuli meille aikuisena, ekan viikon ajan mölysi ja touhusi öisin kun ei päivisin uskaltanut. Sitten alkoi nukkua yöt. Yleensä menee lapsen kanssa samaan aikaan nukkumaan ja herää aamulla :D saattaa yöllä käydä syömässä ja sitten takaisin pehkuihin.

Vierailija
42/93 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiituli80 kirjoitti:

I feel you. Otimme kaksi vuotta sitten kaksi aikuista kissaa, siskokset, löytöeläintalolta. Toisen naukumisääni oli hento miau ja toisen lammasmainen MJOUUUU.  Tuo kissa oikeasti määkii/karjuu. Hiukan ennen joulua tämä hentoääninen kissa kuoli ja nyt sisko huutaa suruissaan yöt. Ei ole sylissä viihtyvä eikä osaa myöskään nukkua vieressä. Yöt menevät siinä kun minä ja lapset juostaan silittelemässä kissaa, että vaikenisi.  Minä koetin nukkua sohvalla että jos tulisi edes siihen viereen mutta ei. Pitää vain yrittää kestää. Kissa on kuitenkin jo 12 ja sillä on ollut rankka elämä, ei ole vaihtoehto että antaisimme sen pois. Ehkä kohta helpottaa kun kesä ja voi olla yöt ulkohäkissä.

Vanhus- parka. Onneksi ette anna periksi, uusi koti ei ainakaan parantaisi tilannetta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eutanasia on armomurha.

Vierailija
44/93 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sille vielä kaveriksi pari muuta kodinvaihtajaa ja yksi rescue koira jostain hevon perseestä, niin olet hyvä ihminen! 

Vierailija
45/93 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sille katille kupit täyteen ruokaa ennen nukkumaan menoa. Mulla ainakin auttoi, katti hiljeni.

Aiemmin ei ollut ongelmaa kun oli kissakaveri. Joskus kukkaruukkuja lattialla ym. mutta ei maukunut tolkuttomasti kumpikaan. Kun jäi yksin (kaveri piti lopettaa) alkoi pitää meteliä öisin, ja valveilla ollessa

haluaa olla rapsuteltavana ja lähellä. Varmaan yksinäinen, mutta ruoka ainakin auttaa. Ja seuran pitäminen valveilla ollessa.

Vierailija
46/93 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen asunto teillä on? Onko mahdollista rakentaa kissalle ulkotarhaa? Tai edes verkottaa parveke, johon pääsisi raittiiseen ilmaan haistelemaan ja katselemaan.

Vierailija
47/93 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös toinen on tämmöinen huutaja. Aloitti huutamisen ehkä vuotiaana, nykyään mölyää päivisinkin. Kissa täyttää vasta 3 ja minä lähes inhoan jo koko elukkaa. Toinen kissoista ei mölyä.

Otan osaa AP. Sanoisin että uusi koti kissalle, tai nalli otsaan. Minäkin luopuisin meidän kissoista, jos päätös olisi yksinään minun. En kuitenkaan voi ylikävellä puolisoa ja lapsia.

Vierailija
48/93 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös melko äänekäs kissa, pitää kaikenlaista naukumista ja pölinää ja vonkumista vähän väliä. On vasta 1-vuotias eli sanoisin johtuvan ihan vain luonteesta. Tämä kissa on myös kodinvaihtaja siitä syystä, että dominoi liikaa edellisen paikan muita kissoja, täällä saa olla ainoana kissana. Meillä toimivin keino yölliseen(kin) moukumiseen on se, että leikitetään pitkin päivää (meillä on lähes aina joku kotona) ja illalla erityisen paljon, jaetaan huomiota muutenkin ja illalla tukeva ruoka. Feliway-suihketta kokeilisin minäkin ap:n tapauksessa.

Vierailija
49/93 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kollipappa huutaa öisin, mut oon huomannut että jos myöhään illalla annan sille vielä ihan jotain kunnon ruokaa (raakaa lihaa, kalaa) ei siis mitään pussiruokia, niin kissu nukkuu masu täynnä kyllä paremmin, eikä mourua yhtään.

Jep, tämä toimii meilläkin. Laitan illalla, kun olen menossa nukkumaan, kahdelle kissalle rasiallisen broilerin fileesuikaleita. Syödä musustavat ne tyytyväisenä yöllä ja sen lisäksi nukkuvat masu täynnä. Jos jätän illalla tarjolle vain märkäruokaa ja kuivamuroja, niin nämä ovat intopinkeinä aamulla klo 5 herättämässä minua. Jos saavat kunnolla proteiinia niin saan nukkua rauhassa ja herätä joskus klo 6 kun itse haluan.

Vierailija
50/93 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tuollainen huutaminen kertoo huomiontarpeesta. Kuinka paljon vietätte kissan kanssa aikaa päivällä ja kuinka paljon leikitätte? Ja onko kissalla mahdollisuus ainakin päivällä katsella ulos ja mielellään päästä lasitetulle/verkotetulle parvekkeelle tai tarhaan? Ajattele nyt itsekin, jos ensin nukut koko päivän ilman seuraa tai virikkeitä ja sitten ihmiset tulevat kotiin ja menevät vain nukkumaan, niin olisihan se todella ankeaa elämää. Kissa selvästi tarvitsee enemmän seuraa, huomiota ja virikkeitä. Kissat ovat seurankipeitä eläimiä vaikka toisin monesti luullaan.

Vierailija
51/93 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lopettaisin koko kissan.

Tiedän että tämä saa paljon alanuolia, mutta ihan oikeasti. Mihin sirkustemppuihin ihmisen pitää ryhtyä saadakseen lemmikiltään yörauhan?!

No juu mutta varsinkin jos on kovin ehtinyt kiintyä niin onhan se nyt ihan karsea paikka. Kun eteenpäinkään ei tietenkään haluaisi kierrättää loputtomasti vaan antaa kissalle hyvän, pysyvän kodin. Ja tuntuisi se väärältä lopettaa toisen elävän olennon elämä koska se nyt vaikka maukuu tylsyyttään öisin. Tsemppiä aloittajalle, tosi harmillinen juttu.

Vierailija
52/93 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yömetelin syy selvisi säläreistä, jotka suljimme yöksi kissamme lempikatselupaikalta. Ne pitää nostaa riittävän ylös, että se voi istua ja seurata pihamaata myös yöllä. Kissa siis oli niin fiksu, että karjui vieressä ja vaati meidän tekevän jotakin.

Hankimme myös valvontakameran, jotka kytketään päälle ja seurattiin kahta kissaamme jonkun aikaa mitä ne touhuavat öisin. Niinkin voi saada selville pyrkiikö kissa johonkin ja huutaa siksi. Tai tapahtuuko jotakin, mikä saa sen huutamaan. Jo pentuna on voinut sattua jotakin,joka vaikuttaa kissan nykyiseen käytökseen. Toinen kissoistamme opetettiin pentuna hiljaisuuteen ja siitä tuli meillä asuessa ääniä pelkäävä. Niinpä kun uusi ääni tulee tietää, että kohta se kyyristelee jossakin kauhuissaan. Sillä on oma turvapaikka, jossa se saa rauhassa koota itsensä.

Kissoilla on aina syy  ongelmakäytökseen. UUsilla omistajilla on aina haasteensa ennen kuin pääsee sinuiksi kissan kanssa.

Vierailija
53/93 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissa on kuitenkin jo 7-vuotias. Eli kai kissa joskus on ollut hiljaa, kun sitä on noin monta vuotta siedetty? Onko kissa joskus asunut isommissa tiloissa? Huutaako kissa tylsyyttään?

Ei välttämättä. Meillä oli vuosia huutava kissa. Eläinsuojelusta hankittu. Lopulta karkasi. Eli jotenkin omissa maailmoissaan, ei kiintynyt perheeseen. Oli kai ovesta päässyt ulos ja painanut täyttä laukkaa jonnekin huitsinnevadaan. Ikinä ei nähty sen jälkeen. Eli kyllä sitä kissaa voi kestää vuosia. En tajua miten me ei saatu häätöä sen takia. Itse totuttiin nukkumaan siinä huudossa.

Vierailija
54/93 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, että miksi siedätte elämänlaadun vieviä lemmikkejä. Minulla oli yksi vastaava ja sen kohtaloksi tuli armelias lopetus.

En miettinyt kahta kertaa, kun päätin, että ihmiset eivät kärsi eläimestä, joka käyttäytyy noin. Enkä ole katunut. Sitä vain tiesi, että tätä eläintä ei pidä siirtää kenenkään riesaksi.

En muistele lämmöllä, vaikka hoidin hyvin loppuun saakka. Tarjosin viimeisen herkullisen aterian ja olin lähinnä helpottunut, kun lemmikki oli lopetettu ja kaivoin sille haudan.

Vierailija
55/93 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on myös melko äänekäs kissa, pitää kaikenlaista naukumista ja pölinää ja vonkumista vähän väliä. On vasta 1-vuotias eli sanoisin johtuvan ihan vain luonteesta. Tämä kissa on myös kodinvaihtaja siitä syystä, että dominoi liikaa edellisen paikan muita kissoja, täällä saa olla ainoana kissana. Meillä toimivin keino yölliseen(kin) moukumiseen on se, että leikitetään pitkin päivää (meillä on lähes aina joku kotona) ja illalla erityisen paljon, jaetaan huomiota muutenkin ja illalla tukeva ruoka. Feliway-suihketta kokeilisin minäkin ap:n tapauksessa.

Jatkan vielä sen verran, että toisin kuin aiemmat kissani, tämä kissa ei juurikaan leiki yksin palloilla tms. Sen paras kaveri edellisessä kodissa oli koira, joten ehkä siitä johtuen se on melko koiramainen kissa. Seuraa minua kuin hai laivaa (sillä on siis yksi ensisijainen omistaja tai pitäisikö sanoa palvelija kissan tapauksessa) ja odottaa, että sitä leikitetään. Pitkävartiset huiskalelut ovat kovassa käytössä. Kun saa sen kiinni, kantaa aina suussaan pitkänkin matkan eteiseen. Mutta tosiaan kuten joku kirjoitti tuossa äsken, miettikää nyt kissan kannalta: jos kotona ei ole päivällä ketään, se pääasiassa nukkuu ja sitten yöllä pitäisi taas nukkua läpi yön. Ehkä eivät kissallakaan unenlahjat riitä moiseen :)

Vierailija
56/93 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat kuuluvat maalle missä saavat liikkua oman mielensä mukaan sisään ja ulos, meillä kolme kissaa, talvella eivät juuri ulkona viihdy mutta kesällä ovat kyllä yöt ulkona, ei ole käytösongelmia yhdelläkään.

Vierailija
57/93 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen liikatoiminta. Meidän kissa mourusi ja hillui myös kaiket yöt, mutta nyt kun on lääkitys kohdallaan, on taas normaali ihana kisu. :)

Vierailija
58/93 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vapaa ulkoilu tee kissaa välttämättä sekään onnelliseksi. Kissamme valitti sisällä kaikki talvet, koska ulos oli liian kylmä mennä. Hän ei halunnut asua Suomessa. 

Vierailija
59/93 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se haluaa ulos.

Vierailija
60/93 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso omakotitalo, kissakavereita ja pihalla aidattu tarha. Näin saa kissalle aika virikkeellisen elämän, jos ei vapaaksi viitsi laskea. 

Toki vanhemmat ja rauhallisemmat persoonat voivat tulla hyvin toimeen pienemmissäkin tiloissa, jos rapsuttelua ja seuraa vaan riittää. 

Kerrostaloon ottaisin silti mieluummin pienen seurakoiran kuin kissan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi