Onko kukaan kokenyt henkilökohtaista tai firman konkurssia?
Kommentit (2)
Siitä on nyt o 4 vuotta aikaa ja kaiken kaikkiaan hyvin on mennyt konkurssin jälkeen. Pahinta siinä on mun mielestä ne vaiheet ennen varsinaista konkurssia. Hikoilee ja stressaa ja pelkää. Kun sitten konkurssi vihdoin tehtiin viralliseksi asiat loksahti ja elämä tuntui 100 kertaa helpommalta. Paljonhan siihen liittyy luopumista, häpeää ja yksinäisyyttä, mutta ne vaiheet jolloin vielä ns taisteli ja toivoi, oli oikeasti ne pahimmat. Konkurssin yhteydessä tajusin, että minä en rahaksi muutu, vaikka kuka vaatisi. Tiesin että olen rehellinen ja maksan velkani pois parhaan kykyni mukaan ja se jolle se ei riittänyt, niin tavallaan muuttui mun silmissä niin ankeaksi tapaukseksi, että päätin, että tuollainen ihminen ei ole kukaan minua tuomitsemaan. Jotkut hermostu ja suuttui, ulosottomies uhkaili jne. Mutta konkurssin jälkeen aloitin ikäänkuin alusta. päivä kerrallaan. Aluksi olin helpottunut rauhasta ja työttömyydestä, sitten rupesin taas varovaisesti katselemaan ympärilleni ja sitten löysin työn ja lyhentelin lainojani. Nyt kaikki on maksettu ja viisampana olen taas yrittäjä.
En tiedä oliko tässä mitään järkeä, toivottavasti joku sai jotain irti.
T. konkurssin tehnyt iloinen ihminen!
ja juuri ennen palkkapäivää ;-D Onneksi asia korjaantuu tilipäivänä :)