3-vuorotyö
Onko täällä muita, joiden miehet ovat 3-vuorossa??
Ja sen lisäksi olisi itsekin palaamassa töihin, mikä on 3-vuoro??
Meillä on kohta tällänen tilanne ja ei hyvältä näytä, vaikka alueellamme olisi päiväkoti, mikä on 24h auki.
Meillä on miehen kanssa samat työ ajat, eli 06-14, 14-22, 22-06.
Tosin ei välttämättä olla iltavuorossa yhtä aikaa, mutta hankalaa se olisi silti, jos esim. minä pääsisin töistä vasta 22 ja mies menisi 22:een niin missä olisi lapsi sen aikaa???... Päiväkodista ei saa hakea lasta enää 22:n jälkeen, koska on laitettu hoidossa jo nukkumaan!!
[b]-Toivottavasti ymmärrätte selitykseni-[/b]
Jäänkin miettimään, että onko ainut vaihto ehtoni jäädä kotiin, kunnes poika on 3v. tai etsittävä itselleni 2vuoro työ!!
Niin ja en voi tukeutua koko ajan vanhempiini tai miehen vanhempiin, koska heilläkin on työnsä. =(
Olisikin helppoa jos he olisivat esim. eläkkeellä!! ..heh..
Kiitos jo etukäteen,
[quote]
HYVISTÄ
[/quote]
neuvoista!!
Kommentit (3)
Onko tosiaan noin, että vuoropäiväkodissa ei anneta lapsia enää klo 22 jälkeen kotiin.
Oma lapseni on samanlaisessa paikassa koska teen 2vuoroa samoin lapseni isä. Meillä on nimittäin niin, että lapsia ei anneta enää 22.30 jälkeen kotiin, eli iltavuorosta ehtii hakea lapset kotiin jos vuoro loppuu 22 ja työ samalla paikkakunnalla. Laittavat kyllä nukkumaan jos on väsynyt eli eivät pakota olemaan hereillä vanhempien hakemiseen asti, mutta sitten kannetaan nukkuva lapsi kotiin, on yövaatteet jo päällä kun haetaan ja välillä on ollut ulkovaatteetkin ja valmiina pakettina haettavaksi (toki riippuu hieman työntekijöistä ja lapsimäärästäkin miten ehtivät).
Kannattaa vielä siis varmistaa tuo asia kelloajan suhteen.
niin ei ollut hätää sillä saatiin PK:n kanssa sovittua että jos ei lapsilla ollut seuraavana päivänä aamuhoitoa niin saatiin hakea heidät vielä klo 22 jälkeen. Lapsethan laitetaan jo klo 20 nukkumaan joten oli ihan sama lopulta milloin haettiin. lapset olivat toisessa huoneessa iltavuorolaisen kanssa siihen että haettiin heidät ja yöksi jäävät oli nukkarissa yökön kanssa. Jos taas lapsilla oli seuraavana päivänä aamuvuoro jäivät he yöksi päiväkotiin eli olivat ensin illan sitten yön ja vielä aamun hoidossa. Aika pitkä hoitopäivä tuli mutta näitä oli tosi harvoin ja lapset eivät olleet tästä moksiskaan koska olivat muutenkin tottuneet yöhoitoihin. Vastapainoksi lapsilla oli normaalia enemmän vapaapäiviä ja usein olivat päivän kotona tai kävivät vain muutaman tunnin hoidossa kun toisella meistä oli aamuvuoro ja toisella iltavuoro. Tykkäsin muutenkin tuosta vuorohoidosta pieneten kohdalla koska siellä oli yhtä aikaa yleensä aika vähän lapsia hoidossa joten hoitajalta riitti hyvin aikaa lapsillemme. Isompi ongelma meillä edessä nyt kun hoitovapaani on loppumassa ja esikoinen menee ensi syksynä kouluun eikä kai ekaluokkalaista voi vielä jättää illoiksi, öiksi ja viikonlopuiksi yksin kotiin mutta hoitoonkaan ei häntä enää saa. Työn vaihto siis minulla edessä.
teemme molemmat kolmviruotyötä eli tam 37 eli keskeymätöntä vuorotyötä.
Meillä lapset2v ja 3v. Lapsemme ovat hoidossa 14 päivää kuukaudessa.
Meillä on kolmen viikon välein mummu käy hoitamassa illalla. minä töissä 13.30-21.30 ja mies menee 21.30 töihin, mummu tulee 21.15 meille ja pääsee pois viimeistään klo 22, mummu käy myös päivätöissä. Mummun mielstä ei vaivaa jos vajaan tunnin istuu ja katsoo tv.tä kun lapset nukkuu jo. Jos viikonloppuisin on aamu ja toisella ilta tulee toinen mummu silloin vajaaksi tunniksi, toinen lapsista nukkuu päikkärit. Tämä onnistuu kun mummut asuu lähellä.
Nyt minulla yövuoro ja miehellä silloin vapaata. oma työni menee aaaa-iiii-yyyy------aaaa- jne.ja kun minulla pitkä vapaa miehell äaamuvuro.
Meillä lapset hoidossa pph:lla 8-15emme ole koskaan samaan aikaan töissä.