Is: Pöly, Häkä ja Torspo hyväksyttiin uusiksi etunimiksi
Pöly, Häkä ja Torspo hyväksyttiin uusiksi etunimiksi Julma-Hurtta, Puukko Armo ja Raivomieli olivat jo liikaa Nimilautakunta on julkaissut tiedon siitä, mitkä uudet nimet hyväksyttiin vuonna 2022 ja mitä pidettiin liian sopimattomina https://www.is.fi/perhe/art-2000009336657.html
Kommentit (473)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣 kyllä nämä viimeaikojen uutisoinnit translaeista ja nimiehdotuksista on niin hullun mielipuolisia, että ei mitään rajaa.🤣 olen päättänyt, etten ota enää ketään tosissaan ja vakavasti, ei vaan pysty 🤣🤣🤣 hyvää viihdettähän nämä jutut sinänsä on, jos eibota huomioon niiden yhteiskunnallisia vaikutuksia. Idiootit on omalla tavallaan hiton hauskoja, kun mitä tahansa älytöntä voi odottaa spontaanisti ja ovat itse tohinoistaan niin tohkeissaan🤣🤣🤣. Kohta onkin tapaaminen muutaman tosi pösilön kanssa. Pitää alkaa vääntää pokkaa peruslukemille ja toivoa etten repeä 🤣🤣, pitäkää peukkuja.
Onpa ilkeää! On se hyvä, että itse olet maailman fiksuin ja täydellisin, kun on varaa arvostella toisia.
No itseasiassa on varaa arvostella. Arvostelu kohdistuu ennenkaikkea itseään niin kovin tärkeinä pitämiin lapsiaikuisiin (lue asiantuntijoihin), joiden koko elämänhallintaskaala ajattelusta konkreettiseen toimintaan ja masilmankuvaannon tasoa niistä mun nenä ja pyyhi mun pylly. Tämä ristiriitaisuus tässä ihmistyypissä on kunnon huumoripläjäri 🤣🤣🤣 nämä samat järjenjättiläiset antavat pershedelmilleen näitä nimiä kuten Kakki-Pakki yms. samalla kun siinä vaipanvaihdon lomassa arpovat, että kumpaakohan sukupuolta toukka oikein mahtaa edustaa.Että todellakin otan ilon irti idareista 🤣🤣😂. Oih, ja vielä olisi niin monta esimerkkiä 😂, mutta annan ystävällisesti palstatilaa muille. Huomasin toki, että muutama nuija tunnisti itsensä 👎ja otti nokkiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa se ettei näitä erikoisia nimiä suinkaan anneta vauvoille vaan moni aikuinen ihminen haluaa vaihtaa nimensä.
Itsekin vaihdoin turhan yleisen nimeni aikuisena uniikkiin nimeen joka on ollut lempinimeni lapsesta asti.
Mielestäni listan erikoisin nimi oli ehdottomasti Nat8hquhs, joka yritettiin antaa vauvalle. Miten tuo edes olisi tarkoitus lausua, vai onko annettu kissan kävellä näppäimistöllä, kun ei mitään muuta keksitty?
En ymmärrä, minusta nuo ovat ihan hyviä nimiä.
Häkä Pöly-Torspo Heikkilä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa se ettei näitä erikoisia nimiä suinkaan anneta vauvoille vaan moni aikuinen ihminen haluaa vaihtaa nimensä.
Itsekin vaihdoin turhan yleisen nimeni aikuisena uniikkiin nimeen joka on ollut lempinimeni lapsesta asti.
Mielestäni listan erikoisin nimi oli ehdottomasti Nat8hquhs, joka yritettiin antaa vauvalle. Miten tuo edes olisi tarkoitus lausua, vai onko annettu kissan kävellä näppäimistöllä, kun ei mitään muuta keksitty?
Kyllähän suurin osa vakavaan väkivaltarikoksiin syyllistyneistå vaihtaa nimensä vankilassa ollessaan. On Nikitaa ja Lucreziaa ja minä se yksi hoivamurhaaja nyt olikaan nykyisin. Heillä voi olla tosi erikoisia nimiä, jos menee läpi ehdotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torspo. Jeesus että repesin 😆😅🤣😂 Mulla on ollut sen merkkinen staga lapsena. Huom! Mammat staga on lätkämaila. Ajattelin siksi tarkentaa kun joku älypää ei kerran edes tiennyt mikä on smugu.
Maila on naisen nimi, silloihan Stagakin voisi olla.
Torspo-Maila Karalahti
Pöly ja Häkä ok
Torspoa en ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juudas on ollut joskus kiellettyjen listalla, mun mielestä se on todella kaunis nimi mutta en sitä tietyistä syistä lapselle tai eläimelle antaisi. En tiedä, onko enää kiellettyjen listalla.
Lucifer nätti myös, onhan se enkelin nimi, mutta en sitäkään lapselle tai eläimelle nimeksi laittaisi.Lucifer on pirun nimi.
Lucifer on langennut enkeli.
Lucifer on valon tuoja. Koittakaa nyt lapset päästä yhteisymmärrykseen siitä, että ette ole samaa mieltä, mutta olette kaikki väärässä.
Pöly sopii mainiosti Pöly-amoriselle henkilöoletetulle nimeksi.
Tulevia nimiehdotuksia? Pippeliina, Lellielli, Purjopetteri, Giguliina, Kiksukaisa ja sen lisäksi erilaiset väännökset tutuista nimistä, joihin lisätään vokaali loppuun esim Mikkoa, Pekkao, Penttiö ja Eskou.
Torspo?
Unikonsiemen?
Kauheita niminä.
Vaihtaako siivoushirmu Auri nimensä Pölyyn?
Mika Häkkinen voisi vaihtaa nimensä Häkään.
Meidän masuasukin nimeksi tulee Uniikki Lumihiutale Poutapilvi-Yksisarvinen Kentaurinpoika oli hän sitten poika tai tyttö.
Meidän vauvan nimeksi tulee Puppeliina. Hän on sitten Puppe, jos hän on poika ja Liina jos hän on tyttö. Mutta jos hän kokee olevansa jotain muuta, niin hän voi sitten olla Puppeliina.
Vierailija kirjoitti:
Meidän masuasukin nimeksi tulee Uniikki Lumihiutale Poutapilvi-Yksisarvinen Kentaurinpoika oli hän sitten poika tai tyttö.
Ehdotan lisänimeä Astraalitar johonkin toisten nimien joukkoon.
Jos Häkä ja Pöly on menneet läpi, niin tässä lisää:
Roju
Kasa
Tomu
Savi
Läjä
Kaasu
Roska
Savu
Vierailija kirjoitti:
Carbon on Örkin isoveli:)
Tässä vaiheessa päättäisin en halua tuntea vanhempia, en edes yhtään. Kuka tekee lapselleen moisia karhunpalveluksia?
Jos joku kiusaa toista ihmistä nimen takia, vika on AINA kiusaajassa.
Kiusaaminen, ahdistelu ja väkivalta KOSKAAN ole uhrin syy.
Jos nämä kerran on hyväksytty, aion vaatia hyväksyttäväksi myös Tohlopin, se semmoinen tyyppi jonka käsissä kaikki esineet salaperäisesti menevät rikki.
Käyttäjä31791 kirjoitti:
Käyttäjä31791 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu siltä, että erikoisia nimiä on näiden lapsilla, jotka eivät muuten ole mitenkään menestyneitä.
Etunimi erittäin eksoottinen, sukunimi on sitten vaikka Virtanen. Perinteisiä nimiä annetaan vanhoissa suvuissa ja maalla - maatiloilla joita on asutettu muutama sata vuotta.
Juurettomat antaa ihmenimiä.
Nomen est omen - nimi on enne. Pöly, Häkä ja Torspo - negatiivinen kaiku, sori.
Häkä on hiilimonoksidia, tappaa ihmisen nopeasti.
Pölyä on siivoamattomassa hylätyssä tilassa paljon.
Torspo kuulostaa vialliselta, rammalta.
Aikuiselle ei nimeä anneta, vaan hän itse sen valitsee.
---
Jos etunimi hyväksytään, kuka sen vahtii että vain aikuinen käyttää sitä? Nyt en ymmärrä, onko siis aikuisilla eri etunimilistat kuin lapsilla ja jotkut nimet on K18? Vai mitä tarkoitit kommentillasi?
- - -
Kyllä, on eri listat. Ei lapselle voi antaa esim. sukupuolisuuteen, militarismiin tai jonkinasteiseen puolirikolliseen toimintaan viittaavia nimiä. Aikuiselle ne voivat olla sallittuja. En tiedä, sallittaisiinko lapselle nykyään nimeä Taisto, joka oli sisällissodan jälkeen aika yleinen nimi. Nimeä Varma Kosto ei varmasti sallittaisi, mutta joskus on sallittu.
Taisto on edelleen almanakassa oleva nimi. Jonkun julkkiksen, olisko Maria Veitola, lapsen nimi on Taisto.
Häkä Häkkinen siitä tulee mieleen.