Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oi miksi älypuhelimien näytöt vaan kasvaa ja kasvaa?

Vierailija
19.01.2023 |

Esim Powerin mainoslehdessä kaikki Android puhelimet yli 6 tuumaisia näytöltään..ei tuollainen mahdu naisen käteen. Epämukava taskussa yms.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia että niitä ei laitettaisi takataskuun kun moni ei näytä sitä tajuavan

Vierailija
22/42 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimista tehdään suurempia mm. siitä syystä, että suunnittelijat, testaajat ja muut puhelimen suunnitteluprosessin henkilöstö ovat miehiä - ja heillä on keskimäärin suuremmat kädet ja pidemmät sormet kuin naisilla, joten sellainen pieni juttu kuin isojen luurien surkea käytettävyys naisilla jää huomioimatta.'Tämä on ihan standardikamaa kaikissa laitteissa ja koneissa ja ylipäärään maailmassa. Puolet käyttäjäkunnasta jää huomioimatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hemmettiä? Sehän on valmistajan kannalta vaan plussaa, että ihmiset turmelevat puhelimensa ennenaikaisesti.

Vierailija
24/42 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siksi ukon kanssa vaihdettiin näppäinluureihin. kevyitä ja pieniä verraten nykyisiin leikkuulautoihin, ja akut kestää 3-4 viikkoa lataamatta. taitavat olla myös hankalia seurata, kun ei ole someja eikä gps toimintoa. ei tule google mainoksia kun eivät kuule mitä puhutaan. 

Minulla myös vanha nokialainen näppäinpuhelin. En ole edes harkinnut vaihtaa älyluuriin.

Tällä hyvin pärjättän noin 13 v.vanhalla samsung puhelimella,jossaei edes kameraa. Turhaan puhelin ei soi ja viesti maalima ei todella häirtse tätä mutsia. Mikä rauha sihen kätketyykin oikeasti!

Vierailija
25/42 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niissä se ns one hand mode

Vierailija
26/42 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Pyrin viimeiseen saakka tekohengittämään nelituumaista, kuusi vuotta vanhaa iPhone SE:täni ennen kuin joudun päivittämään halkoon.

Vierailija
27/42 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ostaa sen taitettavan puhelimen, niin mahtuu hyvin taskuun, mutta on silti isompi näyttö, josta tykkään muuten. 

Vierailija
28/42 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi miksi älypuhelimien näytöt vaan kasvaa ja kasvaa?

Esim Powerin mainoslehdessä kaikki Android puhelimet yli 6 tuumaisia näytöltään..ei tuollainen mahdu naisen käteen. Epämukava taskussa yms.

Koska ihmiset ostavat niitä eniten. Siksi.

Vierailija
29/42 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun näkemyksen mukaan puhelimet on pysynyt aika samana tai jopa vähän pienentynyt viime vuosina. Näytön reunukset eli bezelit on ohentuneet jatkuvasti. Jos puhelin on melkein pelkkää näyttöä niin ei se 6,5" ole mitenkään ison kokonen!

Vierailija
30/42 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki niistä oikeasti pienistä 4" puhelimista on jo yli 10v aikaa.

Vierailija
31/42 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin naurattaa, kun ennen kilpailtiin sillä, mikä on pienin puhelin ja nyt sillä, mikä on isoin.🤣

Vierailija
32/42 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki niistä oikeasti pienistä 4" puhelimista on jo yli 10v aikaa.

Mulla valkoinen Nokia C2-01. Toiminut jo 20 vuotta. Voi soittaa ja laittaa tekstiviestejä sekä ottaa niitä vastaan.

Kauppareissulla ei ole tarvetta tutkia, onko tullut viestejä tai pitääkö äkkiä mennä someen, että elämä ei vaan mene ohitse.

Tottahan olen vanha, mutta elin sentään nuoruuteni 70-luvulla, jolloin kaikki oli mukavampaa.

Vierailija
33/42 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta joku varmaan keksii sellaisen pöydälle asetettavan älylaitteen jossa on iso erillinen näyttö

Vierailija
34/42 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian iso puhelin ei ole etutaskussa yhtään sen mukavampi, alkaa joissakin tilanteissa ottamaan vastaan jo jalkaa koukistaessa. Jos on huonossa asennossa taskussa, niin tuntuu jopa pyöräillessä pyörää polkiessa.

Vierailija
35/42 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puhelinta pitäisi käyttää yhdellä kädellä? Yhtä hölmön näköistä on käyttää myös vain peukaloitaan. Itse osaan kirjoittaa yhdellä kädellä kolmella sormella. Tietysti niin että puhelin on toisessa kädessä

Vierailija
36/42 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ap uikuta vaan osta vaikka tämä

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/791320/Cubot-J10-puhelin-32-1-G…

Hei kiitti vinkistä. Olen puhelinta ostamassa hitaalla aikataululla ja vaikutti näppärältä.

Mulla oli jo koe-ajossa Nokia g60, mutta herrantähren ne uudet puhelimet vaan kasvaa ja kasvaa.

Joku kompakti Android puhelin puhumiseen ja tiktokkien katseluun olis tarpeen.

Vierailija
37/42 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että leviävät pebat mahtuisivat ruudulle

Vierailija
38/42 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samsung tekee niitä 2 tai taisi olla jopa 4 osaan taittuvia "simpukoita", mahtuvat pienenä taskuun ja avautuvat suureksi ruuduksi.

En ole näistä kuullut vielä käyttäjiltä mitään, ovatko toimivia, kestäviä ja muuta?

Samsung Z Fold 4 är smal och passar i handen. Då man öppnar den blir den en tablett och då man kopplar den till en skärm, tangentbord och mus, fungerar den som en dator.

Fold 4 är allt det som Nokia Communicator kunde ha varit.

Vierailija
39/42 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tableteiksi sanottiin 7 tuuman näytöllä varustettuja laitteita. Nyt ne ovat kännyköitä. Mullakin 6,8 tuuman näytöllä vatustettu kännykkä. Sopii puseroitteni isoihin taskuihin vielä. Toisena kännykkänä on melkein 20 vuotta vanha peruskännykkä. Siinä harmittaa, kun tekstiviesteissä on aina välillä linkkejä. Tekstiviestit on edelleenlähetettävä älykännykkään, jotta saa linkin auki. 

Vierailija
40/42 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun näkemyksen mukaan puhelimet on pysynyt aika samana tai jopa vähän pienentynyt viime vuosina. Näytön reunukset eli bezelit on ohentuneet jatkuvasti. Jos puhelin on melkein pelkkää näyttöä niin ei se 6,5" ole mitenkään ison kokonen!

Itse kyllä laitan kolhujen estämiseksi suojan joka peittää takakuoren ja reunukset. Ei silti paljoa kasva koko. Kännykän muoto on lisäksi muuttunut pitkulaisemmaksi, samoin tietysti näytön muoto. On helpompi pitää kädessä.