Parisuhde +erossa olo työn takia+yhteydenpito
Miten usein ja tiiviisti te, jotka ootte erossa viikot toisen työn takia, pidätte yhteyttä? Soitteletteko ja/tai viestittelettekö?
Mietin vaan, että onko normaalia, et päivän ainoo viesti on joku myöhään illalla laitettu hyvän yön toivotus...musta ei tunnu normaalilta ja saa vähän vihaiseksikin... Mut meillä niin.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Ja ne jotka sanoo, että pitäisi puhua ja pyytää toista olemaan enemmän yhteydessä... Eihän se ole aitoa, jos toisen pyynnöstä pitää enemmän yhteyttä? Pitäisi olla aito halu siihen. Ap
Voi se olla aitoa. Jos ei yksinkertaisesti vaan tajua viestitellä paljoa, toinen osapuoli kertoo toiveestaan/tuntemuksistaan, niin tämä toinen voi vaikka muistaa sen ja huomioida sen jatkossa. Miksi sen pitäisi olla vain jotain sisältä kumpuavaa toimintaa? Kun meille kuitenkin on suotu tällainen sanoittamisen ja kommunikoinnin lahja, jolla voidaan jakaa ajatuksia ja tuntemuksia ihan hyvin. Eli tottakai on "aitoa"
Kyllä laitellaan paljon viestejä, ääniviestejä ja myös soitellaan välillä. Toisinaan voi olla päivä, pari että yhteydenpito on vähäistä mut joka päivä jotain.
Toisinaan täällä kotona sattuu ja tapahtuu enemmän ja lasten juttuja ym..ja sit taas välillä on niin tavallista, ettei sen kummempia kuulumisia tarvii vaihtaa.
Mutta on mielestäni tärkeää pitää suht tiiviisti yhteyttä ja pysyä kartalla puolin ja toisin .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ne jotka sanoo, että pitäisi puhua ja pyytää toista olemaan enemmän yhteydessä... Eihän se ole aitoa, jos toisen pyynnöstä pitää enemmän yhteyttä? Pitäisi olla aito halu siihen. Ap
Ja sen jälkeenkö ei voi olla aitoa halua pitää yhteyttä jos asiasta on keskusteltu?
Ihan totta, puhutteko ylipäätään mistään asioista vai oletatteko että toinen lukee ajatuksenne?
No kerro mulle miten se olisi aitoa, jos ilman pyytämistä ei kiinnosta? Ei ole omaa halua kuulla mitään toisesta.
Ap
Mistä tiedät, että kyse on siitä ettei toista kiinnosta, jos et oo asiasta hänen kanssaan edes puhunu? Muita mahdollisia syitä; kiire, huono tekstaamaan, ei oo asiaa, ei osaa kaivata keinotekoista kommunikointia älylaitteen välityksellä
Tulee kylä sanomista jos miehestä ei kuulu. :D Tiedän kyllä että on paljon töitä silloin kun on reissussa, mutta silti. Aina jonkun hetken löytää että ehtii kotiinpäin olla yhteydessä
Ääniviesteistä mun mies tykkää! Niitä on helppo ja nopea laittaa kiireessäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sen jälkeenkö ei voi olla aitoa halua pitää yhteyttä jos asiasta on keskusteltu?
Ihan totta, puhutteko ylipäätään mistään asioista vai oletatteko että toinen lukee ajatuksenne?
No kerro mulle miten se olisi aitoa, jos ilman pyytämistä ei kiinnosta? Ei ole omaa halua kuulla mitään toisesta.
Ap
Mistä tiedät, että kyse on siitä ettei toista kiinnosta, jos et oo asiasta hänen kanssaan edes puhunu? Muita mahdollisia syitä; kiire, huono tekstaamaan, ei oo asiaa, ei osaa kaivata keinotekoista kommunikointia älylaitteen välityksellä
Usein tiedän, ettei oo ollut kiire (esim. Kertoo illan ainoossa viestissä katsoneensa tv:tä tms). Suhteen alussa ei ollut ongelma tekstata tai käyttää älylaitteita, joten ei oo siitä kii. Ja kavereilleen viestittää paljon vknloppuisin. Ap
Kyllä joo ollaan paljon tekemisissä puhelimen välityksellä. Ei nyt mitään pommitusta, mutta päivittäin .
Laitetaan hyvää huomenta viestit.
Yö viestit.
Soitellaan pitkin päivää , milloin on sopiva rako. Laitellaan myös seksiviestejä , kuvia yms.
Yhdessä oltu pitkään. Yleensä illalla joku tunnin puhelu.
Minä luulin että monikin tekee näin😊
Vierailija kirjoitti:
Yö viestit.
Soitellaan pitkin päivää , milloin on sopiva rako. Laitellaan myös seksiviestejä , kuvia yms.
Tuo kuulostaa normaalilta. 😟Ap
Ei puoliso ole ajatustesi lukija. Jos toivot päivittäistä viestiä, niin kerrot sen selvästi (ei vihjailuja, ei painostusta, ei mökötystä, ei syyttelyä, ei kiristystä, ei uhriutumista). Eihän asia ole yhtään sen kummempi, kuin jos puolisosi hakisi itselleen keittiöstä lasin vettä ja toisi sinulle pyytäessäsi. Sinä sitten vetäisit herneen nenään, kun puolisolla tulkintasi mukaan "ei ole aitoa halua" tuoda joka kerta pyytämättä sinullekin vesilasia.
Reissuissa viestittelemme/soitamme yl. vain, jos on jotain asiaa.
Joskus meinasi mennä semmoiseksi, et ei reissujen aikana paljoo oltu tekemisissä. Sitten nostin asian pöydälle ja kerroin, että miten tärkeietä se yhteydenpito on, ettei ihan vieraannuta. Nykyään tilanne on hyvä ja keskustelu tosiaan auttoi tässä. On paljon läheisempi olo, kun mies tulee kotiin kun ollaan päivittäin tekemisissä.
Mä oon jo lapsena oppinut, että ei tarvi soitella esim. leireiltä, jos ei ole mitään hätää tai muuten asiaa. Eli olen mieheni kaveripiirissä todella outo tapaus, koska en häiritse esim. poikieniltoja viesteillä/soitoilla. Minulle riittää, että tiedän milloin mies on tulossa kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kohta 23 vuotta takana ja miehellä on ollut koko ajan runsaasti reissua. Välillä ollaan eletty arkiviikot erillään, nykyään reissut on satunnaisempia.
Meidän tyyli on ollut oikeastaan koko ajan melko vähäinen yhteydenpito. Tähän on ehkä johtanut miehen työreissujen kohteet (yleensä täysin eri aikavyöhyke). Harvemmin soitellaan, välttämättä ei edes viestailla päivittäin. Näin oli myös lasten ollessa pieniä. Jutellaan kuulumiset sitten reissun jälkeen. Olemme muutoin arjessa todella paljon yhdessä, joten reissut ovat oikeastaan ihan mukavakin hengähdystauko symbioosissamme.
Tämä tapa on meille hyvä.
Meillä myös näin. Miehen työreissujen aikana whatsapilla viestään välttämättömät jutut jos tulee sellaista mikä ei voi odottaa, , mutten ei juuri pidetä yhteyttä. Näin ollaan hyvin pärjätty parikymmentä vuotta.
Tehän olette jo eronneet. Jos toinen ei kiinnosta kumpaakaan pätkääkään niin mitä helvettiä chattailette edes iltaisin? Joko olette todella nuoria tai yli 80v.
Onko se yhteydenpito nyt radikaalisti vähentynyt vai onko se ollut alunperinkin kerran päivässä?
Vierailija kirjoitti:
Yö viestit.
Tuo kuulostaa jo läheisriippuvuudelta. Kamalaa 🤮
Vierailija kirjoitti:
Joskus meinasi mennä semmoiseksi, et ei reissujen aikana paljoo oltu tekemisissä. Sitten nostin asian pöydälle ja kerroin, että miten tärkeietä se yhteydenpito on, ettei ihan vieraannuta. Nykyään tilanne on hyvä ja keskustelu tosiaan auttoi tässä. On paljon läheisempi olo, kun mies tulee kotiin kun ollaan päivittäin tekemisissä.
Just se siinä on, että kun ei oo arjessa yhteyttä, niin sitä on muodostanut ihan oman elämänsä. Ja sit viikonloppuisin tuntuu, et joku vieras ihminen tulee mun kotiin häiritsemään elämääni. Ap
Minusta olis ihan reilua kertoa toiselle miltä susta tuntuu. Mikä syy sulla on olla sanomatta asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just se siinä on, että kun ei oo arjessa yhteyttä, niin sitä on muodostanut ihan oman elämänsä. Ja sit viikonloppuisin tuntuu, et joku vieras ihminen tulee mun kotiin häiritsemään elämääni. Ap
Ylemmän esimerkin tapaus ilmeisesti muuttui paremmaksi, kun siinä kommunikoitiin yhteydenpidon tärkeydestä. Toki voit antaa asian olla, etääntyä lisää ja erota.
Ap