"Elä vain itsellesi, tee sitä juttua mitä SINÄ haluat!"
Instagram täynnä näitä vinkkejä.
Miten tämä on käytännössä mahdollista? Ovatko näiden vinkkien antajat yksineläjiä, sinkkuja, lapsettomia, vai erakkoja??
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Itsekkäitä ja kylmiä ihmisiä. Ei kukaan tavallinen tuollaiseen pysty. Aina on muita huomioitavana ja oma elämä sovitettavana muiden elämään.
Kun ei tee lapsia eikä myöskään ole parisuhteessa, ei tarvitse sovittaa omaa elämäänsä kenenkään muun elämän mukaan. Ihan omia valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se olekkaan mahdollista, ellei elämässä ole kaikki täydellistä. Pitäisi olla hyvät tulot, unelmaduuni unelma-asunto, unelmaharrastukset, ( hyvä puoliso, kiltit lapset, kaverit, kissa, koira) jne. ja kaikki muutenkin mentävä nappiin.
Terveys, työttömyys, kotivahingot, onnettomuudet jne.
Joo, perheetön yksineläjä olen. Tein tämän päätöksen. Tiesin, että jos perheen perustaa, sille on sitten annettava itsensä. En usko, että olisin ollut onnellinen niin.
Olen paljolti elänyt elämäni omissa oloissani, ja olen 48v mies. Aina kun joutuu toisten kanssa tekemisiin, saa huomata miten kauaksi olen ajautunut nykyajan ihmisten jutuista, en esim. seuraa kovin paljon uutisiakaan, ne vain ärsyttävät. Paljon mieluummin keskityn vanhoihin hyviin aikoihin, ja omiin mielenkiinnon kohteisiin. Ikäänkuin perusasenne tai ajattelutapanikin olisi ihan erilainen kuin muilla.
Minusta esim. useimmat asiat nykymaailmassa ovat väärin, juuri niinkuin niiden ei pitäisi olla, vaikka ne jo kerran olivat hyvin, silloin 80-luvulla. En halua eikä minua kiinnosta taipua tähän vinossa olevaan nykyaikaan, pidän mieluummin kiinni arvoista jotka olivat oikein ja hyviä silloin 80-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Olen paljolti elänyt elämäni omissa oloissani, ja olen 48v mies. Aina kun joutuu toisten kanssa tekemisiin, saa huomata miten kauaksi olen ajautunut nykyajan ihmisten jutuista, en esim. seuraa kovin paljon uutisiakaan, ne vain ärsyttävät. Paljon mieluummin keskityn vanhoihin hyviin aikoihin, ja omiin mielenkiinnon kohteisiin. Ikäänkuin perusasenne tai ajattelutapanikin olisi ihan erilainen kuin muilla.
Minusta esim. useimmat asiat nykymaailmassa ovat väärin, juuri niinkuin niiden ei pitäisi olla, vaikka ne jo kerran olivat hyvin, silloin 80-luvulla. En halua eikä minua kiinnosta taipua tähän vinossa olevaan nykyaikaan, pidän mieluummin kiinni arvoista jotka olivat oikein ja hyviä silloin 80-luvulla.
Olen myös havainnut tässä 2000-luvulla suvaitsemattomuuden, kapeakatseisuuden ja ahdasmielisyyden lisääntyvän koko ajan. Ennen sai olla vapaammin omanlaisensa, nyt sen sijaan on hyvin kapea muotti mihin kaikki yritetään survoa vaikka väkisin :/
"Elä vain itsellesi" Suurin osa elämästäni menee töissä?
Kommenttini julkistaan hyväksynnän jälkene