Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen todella reaktiivinen, impulssiivinen. Saatan tänään päättää jotain ja jo ens viikolla on uudet päämäärät. Mitä tämä oikein on?

Vierailija
18.01.2023 |

Olen erittäin erikoinen persoona siinä mielessä, että saatan olla tänään todella hyvällä tuulella, suunnitella miten asioita ratkaisen ja varmasti pidän pääni! Huomenna olo saattaa olla aivan järkyttävä, elämä on pelkkää paskaa ja olen pohjalla.
Vaihtoehtoisesti voin pysyä vaikka viikonkin hyvällä tuulella ja olen hyvillä mielin aloittamastani projektistani mutta viikon päästä saatan olla jo aivan eri maailmassa, ihan eri suunnitelmat ja kaikki mennyt taas ihan ylösalaisin.
Ei tämä ole helppoa elää näin impulssiivisen mielen kanssa, en koskaan tiedä mitä seuraava viikko tuo tullessaan. Minulla saattaa olla esim tarkat budjettisuunnitelmat ja kahden viikon päästä olen käyttänyt jo useamman satasen tai jopa tuhansia euroja rahaa.
Olen ihan helkkarin outo tämän oman dynaamisen pääni kanssa. Elän koko ajan keinuen, ylös ja alas mutta vauhdilla.

Olenko ainoa, onko täällä muitakin ja onko minulla jokin sairaus vai onko tämä jopa yleisempää kuin ajatellaan?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd tms. Ehkä myös epävakaa luonnehäiriö.

Vierailija
2/13 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivupersoona

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minääää!!!

Vierailija
4/13 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No epävakaa ilmeisesti on. Vaikka perusolemus minussa ei kyllä todellakaan muutu, olen aina hyvä ihminen enkä niin, että olen jonain päivänä yksi kamaluus toisia kohtaan ja toisena mitä ihanin - sellainen en ole. 

Olen yleensä vakaasti oma persoona, on sellainen rakenne, että haluan olla hyvä tyyppi, tunnollinen ja herkkä. Osaan vetää hyvin kyllä eri rooleja mutta kyllä siellä ne perusarvot näyttäytyvät. 

Toimintatavat elämässäni onkin sitten yhtä dynamiikkaa ja arvuuttelua, en todellakaan tiedä mitä tapahtuu vaikka yritän kaikin tavoin pitää itseni "aisoissa" niin silti tulee yllättäviä käänteitä. Ei tässä voi itseensä luottaa ollenkaan kun jotain aloitan, kesken todennäköisesti aina jää. 

Myöskin esimerkiksi yksi tai kaksi samanlaista viikkoa eli jos olen vaikka sitä projektia suorittamassa tuntuu aivan saamarin pitkältä. Muuten viikot menevät nopeasti mutta jos suoritan jotain samaa niin ei helkkari kun tuntuu loputtoman pitkältä. 

Olen parisuhteissa kyllä uskollinen ja töissä ahkera sekä tunnollinen (tosin vaihdan herkästi jos näen epäkohtia) niin en oikein ymmärrä tätä käytöstäni omassa salaisessa päässäni, mitä tämä dynaamisuus oikein on. 

AP

Vierailija
5/13 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa tunne-elämä

Vierailija
6/13 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen nainen, mieli muuttuu jo kesken lauseen.

Vierailija
7/13 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä sitä? Miten on?

Vierailija
8/13 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsalohkon vaurioon liittyy esimerkiksi levottomuutta, lyhytkännitteisyyttä ja kohonnutta mielialaa.

Oletko ollut joskus autokolarissa tai saanut nyrkistä?

Vierailija
9/13 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ap toinen samanlainen! Työpaikkoja olen vaihtanut kuin sukkia, nyttenkin olin tyytyväinen nykyiseen työkuviooni mutta niin vaan ohimennen laitoin työhakemuksen toiseen firmaan ja tulin valituksi ja pian alkaa taas uudet työkuviot. Mulla on mies ja lapsia ja nämä ovat jo tottuneet siihen, että äiti menee ja touhuu koko ajan kaikkea ja rutiineja ei pahemmin meidän perheessä ole. Joskus olen ollut jo aloittamassa perunoiden kuorimista kun olen todennut että paskat, nyt lähdetään ulos syömään ja sit mennään.

Rahan käyttöni ei ole järkevää, juuri kun päätän säästää niin tuhlaankin kaiken. Onnekseni perheemme taloudellinen tilanne on hyvä, meillä on molemmilla hyvät ammatit ja muutenkin työnäkymät. Olen todella pidetty työkaveri ja työntekijä, ahkera ja motivoitunut, mutta se johtuukin siitä että teen sellaista työtä, jossa impulsiivisuuteni on hyödyksi.

Parisuhteemme on avoin ja meillä on lupa molemmilla säätää joka suuntaan, joka auttaa mua myös todella paljon. Tälläkin hetkellä mulla on oman mieheni lisäksi tunteita kahta muuta miestä kohtaan.

Lapset ei tilanteestani kärsi, päinvastoin heillä on energinen ja iloinen äiti joka keksii aina jotain hauskaa. Joskus makailen vaan sohvanpohjalla kun en jaksa mitään, mutta silloin mies ottaa vetovuoron perheestä. Ja lapsetkin ovat isompia ja ovat paljon kavereillaan ja harrastuksissaan, joten silloin annan itseni vaan levätä.

Vierailija
10/13 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Ihanaa, kun kirjoitit tästä. Minä olen koko elämäni paininut saman asian kanssa. Illalla minulla voi olla mahtavia maailmanvalloitussuunnitelmia. Aamulla ne ovat kadonneet. Minulla on yksi hyvä niksi, joka on jonkin verran tasoittanut tätä toimintaa. Päätän nykyään aina, että perusasian pidän voimassa, mutta muokkaan sitä päivittäin ja siloittelen alkuinnostuksen. Nyt minulta on oikeasti tulossa juttu, jota lähden toteuttamaan.

Ap. Et ole sairas, vaan luova. Äläkä luovuta.

Vierailija
11/13 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Ihanaa, kun kirjoitit tästä. Minä olen koko elämäni paininut saman asian kanssa. Illalla minulla voi olla mahtavia maailmanvalloitussuunnitelmia. Aamulla ne ovat kadonneet. Minulla on yksi hyvä niksi, joka on jonkin verran tasoittanut tätä toimintaa. Päätän nykyään aina, että perusasian pidän voimassa, mutta muokkaan sitä päivittäin ja siloittelen alkuinnostuksen. Nyt minulta on oikeasti tulossa juttu, jota lähden toteuttamaan.

Ap. Et ole sairas, vaan luova. Äläkä luovuta.

Hah, näin se menee täälläkin. Saatan joskus iltamyöhään, jopa yönkin miettiä erinäisiä projekteja. Joskus uuvun jo pelkästään näistä omista "maailmanvalloitus" suunittelmistani. Koomistahan tämä on jos katsoo asiaa ns. ulkopuolelta mutta kyllä on tosi rankkaakin kun haluaa olla kaikenlaista mutta ei oikein sitten sovikaan muottiin. Haluaisi kai olla itselleenkin tunnollisempi tyyppi eikä aina vaan keksiä uutta asiaa pureskeltavaksi. 

Tuntuu vain, että tässä vielä elää niin lennossa mutta kun ymmärtää, että ei vaan riitä rahkeet kaikkeen niin masennunkin todella helposti. Olen näissä niin suureellinen ja tuntuu joskus ettei vain ole sitten sitä jaksamista itse toteutukseen ja kaikki jää kesken siksi. 

Pärjäsin ravintola-alalla todella hyvin koska siellä piti käyttää luovuutta, olla todella nopea ja sai tehdä paljon töitä eri kohteissa. Lounasta, alacartee ja tilaisuuksia. Sai olla monessa mukana ja tein paljon töitä, nautin siitä ihan hirveän paljon kun elämä oli niin täynnä sekä perinteistä, että juhlaa näissä työmerkeissä. Aamusta tein työväelle hyvää lounasta ja illalla tein julkimoille ruokaa, huomenna häissä tarjoilemassa. Aina oli eri tehtäviä. Ehkä joudun palaamaan takaisin vaikka uuvutin itseni todella mutta en tiedä antaako tämä maailmantilanne nyt palvelualoille paljoakaan. Tuo vain oli elämäni parasta aikaa kun aina oli tekemistä ja jaksoi keskittyä, oli intohimoa ja merkitystä tekemiselle. 

Nykyään olen masentunut koska mitään tuollaista ei enää ole ja olen jäänyt kotiin. Korona siis muutti työt, en itse tehnyt sitä valintaa. 

AP

Vierailija
12/13 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että tuo haittaa elämääsi. Itse hakeutuisin tutkimuksiin, jossa voisi selvitä, mistä on kyse. Silloin voisin saada neuvoja ja mahdollisesti myös jonkin lääkityksen, joka auttaisi arjessa.

Vierailija
13/13 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bipolaarinen, kaksisuuntainen mielialahäiriö? Kerro oireet terveysneuvontaan ja kysy oisko syytä lääkärille mennä.