Onko kukaan käyttänyt melatoniinia nukahtamiseen?
Kommentit (24)
Ei mitään apua. Kärsin kroonisesta unettomuudesta.
Ei auttanut tai en huomannut mitään vaikutusta joskus vuosia sitten. Otin sen tosin väärään aikaan, kuulemma pitäisi ottaa parituntia ennen nukkumaan menoa, ei just ennen.
Ei ollut mitään apua, vaikka käytin sitkeästi kuukausien ajan.
Ei vaikuta mulla oikein mitenkään.
Ei todellakaan kukaan ole käyttänyt.
Riippuu ihmisestä! Mutta tosiaan se pitää 2 tai jopa 3 h ennen nukkumaan menoa. Minua se on auttanut, mutta jos tosi paha tilanne, kannattaa ottaa jotain vahvempaa. Mene lääkäriin juttelemaan!
Ei oo kukaan käyttänyt melatoniinia. Harmi.
Mulla ei mtn.apua, sama vissiin kun ois fluoritabletin ottanut. Hassua sinänsä, että useimmat lääkkeet esim.vaikuttaa niin, että tulee tosi huono olo/ pyörryttää tmv. Toisille taas melatoniinista on oikeasti apua, kannattaa siis vain kokeilla, toimiiko itsellään. Toivotaan parasta, ap 😊
Minulle tehoaa hyvin, pari tuntia napin ottamisesta alkaa tuntumaan, ettei vaan jaksa pitää silmiä auki ja niin lähtee taju.
Ei auta mitään. Muutaman kerran olen kokeillut.
Ei auta yhtään, ihan kun karkkia söis. Ei edes erittäin suurena annoksena. Hyvä jos jotkut saavat apua siitä.
Kyllä minulla vaikuttaa paljon nopeammin kuin parin tunnin päästä. Tuskin menee kuin puolisen tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Näin niin hirveitä ja väkivaltaisia painajaisia melatoniinin kanssa, joten ei auttanut nukkumiseen muuten kuin heikentävästi.
Kiinnostavaa. Kokeilen juuri ekaa pakkausta melatoniinia, kun ei yhtään nukuta iltaisin ja nukuttaa älyttömästi aamuisin. Vaikka kuinka lyhyet yöunet ja tilanne pitkään jatkuneena, niin ei silti nukuta illalla.
Olen nyt ottanut pillerin paketin ohjeen mukaan tuntia ennen nukkumaanmenoa, eikä nukahtaminen käy yhtään helpommin. Mutta olen ruvennut näkemään unia. En nimittäin vuosiin muista nähneeni yhtään unta - varmasti siis näen, mutta en muista. Nyt muistan herätessäni nähneeni pitkiä eläviä unia, tosin ne yhä katoavat saman tien, mutta silti, ero on minulle tosi iso.
Yritin löytää tietoa melatoniinin ja unien suhteesta, mutten ole löytänyt mitään. Uneni eivät ole painajaisia. Onkohan hyvä vai huono merkki, että niitä näkee?
Syön tämän paketin loppuun ja ehkä kokeilen jotain muuta merkkiä seuraavaksi. Pelkkää melatoniinia, nykyisessä on myös sitruunamelissaa, kärsimyskukkaa ja valerianaa
Nukahdin hyvin, mutta uni tosi pinnallista ja heräilin kokoajan. Kokeilin siis 3mg melatoniinia. Lääkäriltä sain reseptin, mutta käski lopettaa oireiden takia. Nyt paremmat unilääkkeet.
Joo, käytin muutaman paketin. Hyvä kun muistutit, niille olisi taas tarvetta. Koin siis että auttoivat. Ei siinä mitään suurta kerrasta taju pois oloa tullut mutta jotenkin sopivasti valmisteli nukkumaan ja halusin myös käydä ajoissa sänkyyn. Itselläni siis ongelmana, että pirteys iskee 22 aikaan ja kun pitäisi käydä nukkumaan, venytän sitä kun ei vaan tee mieli mennä sänkyyn.
Otin melatoniinin 20-21 aikoihin niin 22-23 olin ihan valmis nukahtamaan.
Ei siis todellakaan kukaan ole koskaan käyttänyt. Usko jo!
Melatoniini auttaa täällä aavistuksen mutta on täysin yksilöllistä auttaako ja milloin. Täällä puoli hyllyllistä kaikenlaisia unilääkkeitä mutta yritän joskus melatoniiniakin, väsyttää vähäsen jos muutenkin jo nukuttaa. Muttei aina. Jos ei millään saa nukuttua niin mennään tenox/mirtazapin/ketipinor -moisiin joilla uni sentään tulee jossain vaiheessa. Eikä ole tullut sitä kovasti mainostettua 50kg ylipainoakaan mirtalla tai ketipinorilla kuten joku seuraavaksi tulee väittämään. Paino tulee ylensyömällä eikä pillereistä.
Näin niin hirveitä ja väkivaltaisia painajaisia melatoniinin kanssa, joten ei auttanut nukkumiseen muuten kuin heikentävästi.