Voisitko työskennellä
vammaisten parissa? Haittaisiko sinua epämääräinen ääntely, kuolaaminen, päälle käyminen, kaikissa toimissa, kuten wc:ssä auttaminen?
Itselläni olisi mahdollisuus saada työtä vammaisten parista, mutta mietin pientä palkkaa verrattuna työn vaativuuteen.
Kommentit (18)
Eikö työstä voi mielestäsi oikeasti pitää? Etkö arvosta ihmisiä, jotka työskentelevät vammaisten kanssa? Tekevätkö he hanttihommia?
Tuntis itsensä konkreettisesti hyödylliseksi ja varmaan niihin kiintyisikin.
Kuten ei muuallekaan hoiva-alalle.
Ei ole hanttihommaa, vaan erittäin arvokasta työtä.
Olen juuri itse aloittanut tyoskentelyn vammaisten lasten kanssa (5-7v.) ja olen kokenut sen todella antoisaksi! Valilla tyo on kylla fyysisesti ja henkisesti raskasta, mutta nailla lapsilla on niin mielettoman positiivinen suhtautuminen elamaan kaikesta huolimatta, etta se tarttuu itselleenkin! Suosittelen kokeilemaan!
Palkitsevaa työtä. Olen kuitenkin nyt kouluttautunut ihan toiselle alalle ja vaihtanut asuinpaikkaa, joten nuo hommat ovat nyt saaneet jäädä.
Oliko syynä palkkaus/yleinen työn arvostus? Vai joku asia itse työssä?
-ap
kovin yksitoikkoista ja yksinäistä sekä rankkaa. Lopetin puolenvuoden päästä ja siirryin jälleen lasten pariin. Palkkakin tuolla asuntolassa niin huono että en viitsinyt jatkaa kun sain parempi palkkaista työtä.
sitä päällekäymistä? Siis, että vammainen hyökkää päälle tai sitten satuttaa itseään?
motivoivampaa työtä ollakkaan. Palkka ei tosiaan kummoinen ole, kuten ei hoitoalalla muutenkaan.
Itsekin työskentelen alalla, mutta on vähän motivaatio kateissa...
Lapset on vaikeita eikä palkka todellakaan riitä motivoijaksi...
Myöskin asiakkaan hyvä vointi ja hyvä mieliala. Takapakkia tulee usein, mutta taas mennään eteenpäin. Raskasta työtähän tämä on, kaikista ei tähän olisi.
ja varmaan niihin kiintyisikin.
[/quote]
Käyn tsekkaamassa paikan ja mietin sitten menekö vai enkö. Kyseessä siis iltatyö osa-aikaisesti.
vammaisiin, enkä omaa työkokemusta tältä alalta.
-ap
Nuo mainitsemasi asiat eivät olleet minulle olennaisia, eli kestin kyllä sen, etteivät kaikki ihmiset ole samanlaisia.