Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjääkö takuueläkkeellä, vai onko yhtä tappelua kelan kanssa

Vierailija
18.01.2023 |

Minulle on jo useamman vuoden sosku, te-keskus ehdotellut työkyvyttömyyseläkettä, koska olen kuulemma väärän tuen piirissä (työmarkkinatuki). En ole kuitenkaan suostunut vaan olen halunnut uskoa, että pystyn vielä tekemään töitä. Nyt olen kuitenkin joutunut jäämään sairaslomalle ja taas on alkanut tuo ahdistelu suuntana eläke. MIllaista on elämä jos saa sen kelan pienimmän takuueläkkeen, riittävätkö rahat laskuihin, lääkkeisiin ym.? Takuueläke tietäisi sitä etten olisi oikeutettu toimeentulotukeen mutta ylijäämä olisi kuitenkin niin pieni että isomman laskun tullessa pitäisi hakea kuitenkin toim.tulotukea. Onko se sitten yhtä tappelua kelan kanssa, kuinka pitkälle siirtävät esim. sen vähäisen ylijäämän? Entä vaikkapa silmälasien hankinta? Kuulisin mielelläni kokemuksia niiltä jotka asiasta tietävät. En kaipaa kommentteja yhteiskunnan tuilla eläjästä, olen ne jo tältä palstalta lukenut

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan eniten lääkkeistä ja lääkärikäynneistä. Mä pärjään kun mulla on suurimpaan osaan lääkkeistä 100% erityiskorvaus, mutta jos lääkkeisiin joutuisi laittamaan 100 euroa kuukaudessa, olisi varsin tiukkaa. Joillain menee vielä enemmänkin. Autoa en omista, ei lapsia, ei kovin paljon velkaa ja luottotiedot kunnossa. Silmälasit joko specsaverilta tai lenzwaylta.

Vierailija
2/2 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti vastauksestasi. Itsekin noita lääkekuluja miettinyt, autoa ei ole ja  lapset aikuisia joten itsensä pitäisi ainoastaan elättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla