Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesukone hajosi.

Vierailija
18.01.2023 |

Niin siinä sitten kävi pyykinpesukone ei suostu enää toimimaan.
Se kesti lähes päivälleen 7 vuotta.Nyt olen päättänyt tilata uuden koneen Powerista.
Muutama sata euroa siihen nyt menee.Ei voi mitään.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on rikki? Yleisimmät viat ovat nukkasihdissä tai poistoletkussa. Ei välttämättä tarvitse uutta ostaa. t. pesukoneenkorjaaja

Vierailija
2/23 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ostaa halpaa. Ovat huonoja ja hajoavat nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on rikki? Yleisimmät viat ovat nukkasihdissä tai poistoletkussa. Ei välttämättä tarvitse uutta ostaa. t. pesukoneenkorjaaja

jos muutaman satkun laittaa ja saa uuden niin miksi korjauttaa muutamalla satkulla vanhaa romua.

Menee koneen hinta huoltoon.

Vierailija
4/23 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hajosi myös , meillä kesti vain 5 vuotta.

Vesipumppu vaihdettiin jo tänä aikana kahteen kertaan, nyt riitti!

Tilasin tällä kertaa pesutornin, huomenna tulee, ihanaa

Vierailija
5/23 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvalla ei hyvää ja kestävää saa.

Vierailija
6/23 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tarjouksia monessa paikkaa. Kannattaa katsoa mistä ostaa.

Vierailija
7/23 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookin roskalavaryhmissä lähes uusia pesukoneita saatavissa ilmaiseksi päivittäin

Vierailija
8/23 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin kodinkoneliikkeestä 20€ pesukoneen jonka joku oli palauttanut vaihdossa uuteen malliin. Ehjä ja takuutakin vuosi jäljellä.

Vierailija
9/23 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän voisi olla vikana kun Boschin pesukone päästää välillä sellaisen kovan rääkyvän äänen. Vähän kuin vaihdelaatikosta joskus pääsee. KRÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ.

Vierailija
10/23 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän voisi olla vikana kun Boschin pesukone päästää välillä sellaisen kovan rääkyvän äänen. Vähän kuin vaihdelaatikosta joskus pääsee. KRÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ.

Koneessani oli päässyt kosteutta moottorin laakeriin. Voitelin ja toimi pari vuotta lisää.

Vierailija
11/23 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokin vika selkeästi. Sieltä pitäisi kuulua BBOOOOOOOOCCCHHHHH 😁 Korjaantuu tulpan vaihdolla ja kävelemällä kolmesti ympäri samalla pyörittämällä sormea nenän ympäri kymmenesti 😉

Vierailija
12/23 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos muutaman satkun laittaa ja saa uuden niin miksi korjauttaa muutamalla satkulla vanhaa romua.

Menee koneen hinta huoltoon.

Katso itse, ei maksa mitään.

Vierailija
13/23 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaus on tehty ja maksettu.Maanataina sitten tulee uusi pesukone.

Olen nyt sitten muutamaa sataa euroa köyhempi.-ap-

Vierailija
14/23 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koneessani oli päässyt kosteutta moottorin laakeriin. Voitelin ja toimi pari vuotta lisää.

En is a usko että olisi laakerikaan kun ei pidä ääntä koko aikaa vaan vain silloin tällöin ohjelman aikana. Poistopumppu on käynyt mielessä, mutta mene ja tiedä sitten.

Vierailija
15/23 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvalla ei hyvää ja kestävää saa.

7 vuotta on kyllä aika hyvin kestetty.

Ei pesukoneen ole kai tarkoituskaan sanotaan nyt vaikkapa kahtakymmentä vuotta kestää jatkuvassa käytössä. Johan siinä alkaa koneen energiataloudellisuus olla aika mitätöntä niin kuin myös varmaankin pesuteho...

Jah!

Ja mitä se sulle kuuluu, mitä kukakin ostaa. No, jos sinä ostat kolmen tonnin koneen, ja se kestää sulla parikymmentä vuotta ellei jopa kolkyt vuotta,. ja joku toinen ostaa muutamalla satasella koneen, joka kestää pari vuotta eli takuuajan loppuun, ja sitten osaa taas muutamalla satasella koneen ja niin edespäin... Niin eipä tuossa ole mitään eroa siihen sun tekemään tonnien satsaukseen... paitsi tietty, että se parin sadan kone saattaa olla teknisesti huipumpi kuin se sun vanha rukki...

Vierailija
16/23 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla hajosi aikanaan vanha, 20-vuotias pesukone. Ei suostunut enää käynnistymään. Tilasin uuden koneen, ja vanha vietiin samalla pois. No, kytkennät ja töpseli seinään. Mitään ei tapahdu. Eihän tämä ole todellista.

Kokeilin huvikseni hiustenkuivaaja samaan pistorasiaan. Ei toimi. Ongelma oli siis pistorasiassa. Otti pattiin aika paljon. Hyvä ja kestävä kone kannettiin turhaan pois. Kannattaa siis aluksi tarkistaa kaikki vaihtoehdot ennen uuden koneen hankkimista. Tyhmästä päästä kärsii lompakko.

Vierailija
17/23 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta mielestäni, mutta korjaajan mukaan pesukoneestamme oli mennyt rikki jokin pesurummun kannatin. Oli tehty muovista eikä ilmeisesti kestänyt kovaa linkousta (?). Tämä pesukone kesti käytössä viisi vuotta, mutta on myös kokemusta kolme vuotta kestäneestä. Olen tähän ikääni (57 v) ostanut jo kuusi pesukonetta, mutta olen välillä myös asunut kerrostaloissa, joissa oli pesuhuone koneineen. Olisiko järkeä rakentaa vastakin näitä yhteisiä tiloja, joissa voi paitsi pyykätä sekä kuivattaa ne pyykit. Samaa ajattelen saunoista. Jopa rivareihin voisi kehitellä sellaisen asumismuodon, ettei jokaisella tarvitse olla omaa saunaa ja pesuhuonetta pesukoneineen.

Vierailija
18/23 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta mielestäni, mutta korjaajan mukaan pesukoneestamme oli mennyt rikki jokin pesurummun kannatin. Oli tehty muovista eikä ilmeisesti kestänyt kovaa linkousta (?). Tämä pesukone kesti käytössä viisi vuotta, mutta on myös kokemusta kolme vuotta kestäneestä. Olen tähän ikääni (57 v) ostanut jo kuusi pesukonetta, mutta olen välillä myös asunut kerrostaloissa, joissa oli pesuhuone koneineen. Olisiko järkeä rakentaa vastakin näitä yhteisiä tiloja, joissa voi paitsi pyykätä sekä kuivattaa ne pyykit. Samaa ajattelen saunoista. Jopa rivareihin voisi kehitellä sellaisen asumismuodon, ettei jokaisella tarvitse olla omaa saunaa ja pesuhuonetta pesukoneineen.

Meillä on kolmas pyykkikone käytössä, ensimmäisen ostimme vuonna 1986. Tällä uusimmalla on ikää muutama vuosi.

Meidän taloyhtiössä on ihan hyvä pyykkitupa ja kuivaushuone, mutta enää en käytä niitä enää ollenkaan. Osa käyttää hajustettuja pyykinpesuaineita, joten niiden hajut tarttuu omaan pyykkiin sekä pyykkikoneesta että kuivaushuoneesta. Olen hajusteyliherkkä astmaatikko, se on huono yhdistelmä.

Vierailija
19/23 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kunnon kone 1000€:lla niin kestää taas seuraavat 7v. 200-kone hajoaa heti kun takuu on mennyt umpeen.

Vierailija
20/23 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudehkossa pesukoneessa tyypillinen vika on kannen sähkölukossa. Ensimmäinen "oire" on, että kone ei käynnisty.

Itse avasin muutaman ruuvin, otin sähkölukon esiin ja rapsuttelin vähänkosteudessa hapettuneita johtimia. Ja lukkomötikkä takaisin pidikkeeseen. Youtubesta katsoin ohjevideon

Ja kone on taas toiminut 1,5 vuotta kuin uusi. Varaosana olisi maksanut noin 50e.

T. av -mamma 47v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä