Ruotsalainen kahvi on parempaa kuin suomalainen.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Olin Egyptissä ja se kahvi oli vielä parempaa. Toin kotiin sitä paketin. Ei maistunut täällä yhtä hyvälle
Sitä ei varmaan Egyptissä keitetä Moccamasterilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makuasia.
Mä vaihtelen eri kahveja. Paahtoasteen 5 kahvit eivät aina uppoa ja paahtoasteen 1 kahvista pitää keittää vahvempaa. Tummapaahto sopii hyvin jos tekee latten.
Lempparini on ehkä President Gold Label mikä on paahtoasteeltaan 2.
Nioitä voi kans sekoittaa, esim. Juhla Mokan joukkoon 1/3 tummaa. Tuo mukavasti syvyyttä makun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makuasia.
Mä vaihtelen eri kahveja. Paahtoasteen 5 kahvit eivät aina uppoa ja paahtoasteen 1 kahvista pitää keittää vahvempaa. Tummapaahto sopii hyvin jos tekee latten.
Pressan Gold Label on kyllä ihan hyvää, samoin Dark Label(?). Se mikä oli paahtoasteelta 3. Mutta Presidentti Ruby on noista paras, sekin on paahtoasteeltaan 3 ja parempaa kuin Löfsbergit.
Suomalaisista markettikahveista hyvää on Pauligin Origins-sarjasta Guatemala ja Tansania. Nekin yllättäen keskitummaa paahtoa :D
Paahtoasteen 5 kahveissa on paljon enemmän huonoa vaihtelua, saattaa olla oikein hyvää tai sitten maistua maidonkin kanssa nuotionpohjalle. Sama homma vaaleapaahtoisten kanssa, jotka ovat usein väljähtyneen makuista moskaa, josta saa vain mahan kipeäksi. Ehkä pannujauhatuksena valmistettuna jonkun Juhla Mokan saa maistumaan siedettävälle, mutta maha menee siitä sekaisin kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki suodatinkahvi on roskaa. Oikeaa kahvia saa koneesta, joka käyttää papuja.
Makuasia
Missä päin Suomea kasvatetaan kahvipapuja?
Olen juonut kaikkia Löfsbergin kahvilaatuja, kyllä uudet Pauligin tummat ja pehmeät paahdot ovat parempia kuin ruotsalaisten tumma kitkeryys. Paras kahvi on kuitenkin Vietnamissa, joka on lähes suklaan vivahteista vaikka se on tummaa hyvin tehtyä kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makuasia.
Pressan Gold Label on kyllä ihan hyvää, samoin Dark Label(?). Se mikä oli paahtoasteelta 3. Mutta Presidentti Ruby on noista paras, sekin on paahtoasteeltaan 3 ja parempaa kuin Löfsbergit.
Suomalaisista markettikahveista hyvää on Pauligin Origins-sarjasta Guatemala ja Tansania. Nekin yllättäen keskitummaa paahtoa :D
Paahtoasteen 5 kahveissa on paljon enemmän huonoa vaihtelua, saattaa olla oikein hyvää tai sitten maistua maidonkin kanssa nuotionpohjalle. Sama homma vaaleapaahtoisten kanssa, jotka ovat usein väljähtyneen makuista moskaa, josta saa vain mahan kipeäksi. Ehkä pannujauhatuksena valmistettuna jonkun Juhla Mokan saa maistumaan siedettävälle, mutta maha menee siitä sekaisin kuitenkin.
Pitää maustaa tota Rubya seuraavaksi.
Yks mistä myös pidän on Pauligin New York ja Sydney.
Meillä juodaan punaista Lööperiä.
Jos ei ole 100% Jamaica Blue Mountainia niin jää kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä juodaan punaista Lööperiä.
Tuleeko murakat kahvit?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki suodatinkahvi on roskaa. Oikeaa kahvia saa koneesta, joka käyttää papuja.
Ei uppoa minullekaan suodatinkahvi. Nää on makuasioita. Taidanpa mennä laittamaan vedenkeittimen päälle ja juoda kupposen pikakahvia, veden pitää olla 80 asteista.
Konetta en (vielä) omista. Kahvipannun kyllä. Voi keittää porokahvit.
Tummat kahvit maistuu palanneelle. 2 asteen brazil on hyvä kahvi.
Ihan kauhean kitkerää ja poltettua on Löfsbergin kahvi. Eikä muuksi muutu, vaikka annostusta vähentää tai laittaa kermaa enemmän. Hirveää. Varmasti seassa robustaa vaikka piti olla arabicaa ja pavut huonoa laatua,niin pitänyt polttaa.
Maistoit ekan kerran löfsbergiä ja nyt luulet kaiken ruotsalaisen kahvin olevan tummaa? Tai kaiken suomalaisen vaaleaa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, koska ruotsalainen kahvi on tummapaahtoista. Suomalainen kahvi on yleisesti ottaen vaaleapaahtoista, eli raakaa, ja aiheuttaa helpommin vatsavaivoja,
Kyllä se näin on. Suomalaiset eivät vielä ole oppineet paahtamaan kahvia. Ennemmin juovat sen raakana kuin paahdettuna. Ei ihme jos vatsaa vääntää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, koska ruotsalainen kahvi on tummapaahtoista. Suomalainen kahvi on yleisesti ottaen vaaleapaahtoista, eli raakaa, ja aiheuttaa helpommin vatsavaivoja,
Kyllä täälläkin saa tummapaahtoista, olen nähnyt 3 eri paahtoastetta. Itse en juo kahvia ollenkaan
Vierailija kirjoitti:
Taisit olla poissa koulusta kun f-kirjain opetettiin?
F-kirjain unohtuu helposti, kun niin harvoin tulee tarvetta puhua pesufatista.
Kyllä on näin. Juhla Mokka on hirveetä.
Juhla Moka on parasta kahvia.