Kellään kokemusta lähestymiskiellosta käytännössä?
Miten toimittu, jos esim satuttu samoihin juhliin tai muuhun tilaisuuteen, harrastuksen tai yhtään mihinkään, siis ilman mitään tahallisuutta, kun kuitenkin pikkukaupunki kyseessä. Riittääkö, että pysyy etäällä, eikä tuli juttusille, vai pitääkö poistua paikalta, mikä saatta tilaisuuden järjestäjää/avecia/avustettavaa mummoa/lasta/tms. loukata, kun ei tiedä syytä.
Kommentit (11)
Kunhan ei pyri juttusille tai pyri tarpeettoman lähelle. Kyllähän väkisinkin tulee etenkin pienemmillä paikkakunnilla tilanteita, että ollaan samaan aikaan esim. kaupassa. Lähestymiskieltoon määrätty saa kyllä ostoksensa tehdä.
Juhlat hieman eri riippuen siitä, onko paikalla 5 ihmistä vai 50 ihmistä. Isommissa juhlissa helpompi vältellä toista. Eipä näihin yksityiskohtaista sääntelyä ole, vaan tilannekohtaista harkintaa käytettävä.
asianajaja
Ihan omakohtaisia kokemuksia kysyin
No, mitä sitä itse haluauisit tuossa tapahtuvan? Molemmat on vaikka kutsuttu jonkun kaveripiirin lapsen synttäreille, ja kutsuja ei tiennyt tilanteestanne. Pitääkö sen toisen luikkia häntä koipien välissä sinua karkuun, heti kun havaitsee tilanteen, vai mikä olisi sinua tyydyttävä ratkaisu?
Vierailija kirjoitti:
No, mitä sitä itse haluauisit tuossa tapahtuvan? Molemmat on vaikka kutsuttu jonkun kaveripiirin lapsen synttäreille, ja kutsuja ei tiennyt tilanteestanne. Pitääkö sen toisen luikkia häntä koipien välissä sinua karkuun, heti kun havaitsee tilanteen, vai mikä olisi sinua tyydyttävä ratkaisu?
Niin, pitääkö? Sitähän mä kysyin.
Ap
Minulla on kokemusta sen verran että mieheni ex laitettiin lähestymiskieltoon minua kohtaan. Odotin silloin vauvaa. Kyllä se häiriköinnin lopetti kokonaan ja oli tehokas keino eikä sen jälkeen ollut mitään ongelmia tämän henkilön kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kokemusta sen verran että mieheni ex laitettiin lähestymiskieltoon minua kohtaan. Odotin silloin vauvaa. Kyllä se häiriköinnin lopetti kokonaan ja oli tehokas keino eikä sen jälkeen ollut mitään ongelmia tämän henkilön kanssa. [/quote
Lisään vielä että ex-puoliso oli väkivaltainen edellisessä suhteessa. Ei muuten olisi haettu lähestymiskieltoa ja poliisi katsoi sen aiheelliseksi. Häiriköi tekstiviesteillä.
En tiedä mitä tapahtuu jos rikkoo tätä lähestymiskieltoa. Meillä sitä ei tapahtunut. Luulen että on jollain tavalla rangaistavaa. Tämän vuoden kestävän lähestymiskiellon jälkeen ollaan nähty monta kertaa eksän kanssa ja välit on asialliset ( Miehellä yhteinen lapsi eksän kanssa).
Pitää poistua varmaan. Pitää jälkikäteen ilmoittaa juhlan emännälle joku tekosyy miksi lähti kiireellä.
Saisi lähestymiskielto olla samanlainen kuin Espanjassa, jossa kiellon hakijakin joutuu poliisin kanssa tekemisiin, jos lähestyy kiellon saajaa.
Up?