"Stressaava työ ja vapaa-ajan puute lihottaa." No miksi sitten esim. Sanna Marin ja Alexander Stubb ovat teräskuntoisia ja hoikkia?
Eikä se Salekaan mikään ylipainoinen ole tai Jenni.
Nyt niitä selityksiä ja tekosyitä kehiin?
Kommentit (39)
Kärkipoliitikoiden ympärillä on avustajien armeija jotka tekevät kaiken muun heidän puolestaan kuin sen itse työn. Kuski vie paikasta toiseen, joku huolehtii aikatauluista. Ruokahuoltoa ei tarvitse miettiä, sen tekee joku muu. Jne. Jne.
Koska stressi toiimii myös käänteisesti laihduttaa
se laihduttaa paljon tai lihottaa paljon!!!
oliko muuta?
Riippuu ihmisestä!!!
Mutta syy on sterssi kyllä
Stubb ainakin käyttää kaiken työ- ja vapaa-ajan urheilemiseen.
Niinpä. Miksi lihavat poliitikot ovat lihavia?
Ei kukaan sanonut että se koskee kaikkia. Diabetes ja kilpirauhasen vajaatoimintakin lihottaa mutta ei kaikkia. Outoa selittää näin perusasiaa kenellekään.
Miksi ovat hoikkia? Osalla varmaan valmiiksi hoikan geenit. Lisäksi terveellinen ruokavalio ja runsas liikunta. Pistää liikunnan etusijalle, kävelee vaikka työmatkat, kuten pääministeri. Ei katso telkkarista hömppää, ei roiku Vauva-palstalla.
Marinin nykyinen olemus kielii kyllä pikemminkin siitä että äärimmäinen stressi ja julkisuuden paine on johtanut riutumiseen ja mahdollisesti syömishäiriöön. Katsokaa kuvia vaikka 5-10 v. takaa, aivan eri näköinen.
He ovatkin jotain yli-ihmisiä minun mittapuullani. T. Lihava kolmivuorotyöläinen
Vierailija kirjoitti:
Miksi ovat hoikkia? Osalla varmaan valmiiksi hoikan geenit. Lisäksi terveellinen ruokavalio ja runsas liikunta. Pistää liikunnan etusijalle, kävelee vaikka työmatkat, kuten pääministeri. Ei katso telkkarista hömppää, ei roiku Vauva-palstalla.
Jauho ei lihota.
Marinilla on mies ja lastenhoitajat. Esim monella yh:lla ei ole varaa eikä tukiverkostoja.
Vierailija kirjoitti:
Marinin nykyinen olemus kielii kyllä pikemminkin siitä että äärimmäinen stressi ja julkisuuden paine on johtanut riutumiseen ja mahdollisesti syömishäiriöön. Katsokaa kuvia vaikka 5-10 v. takaa, aivan eri näköinen.
Katsoin just jotain tuoretta kuvaa jossa rintakehän luut törröttivät kaula-aukosta. On laihtunut parissa vuodessa ainakin 10 kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Koska stressi toiimii myös käänteisesti laihduttaa
se laihduttaa paljon tai lihottaa paljon!!!
oliko muuta?
Riippuu ihmisestä!!!
Mutta syy on sterssi kyllä
Tutkitusti stressi vaikuttaa ihmisiin seuraavasti:
n. 40% ihmisistä lihoo
n. 40% laihtuu
ja loput 20% on sellaisia joiden painoon stressi ei vaikuta.
Ikäkin vaikuttaa, elintavat ja mitä laittaa suuhunsa.
Sanna on alle 40-vuotias, mä aloin lihoo sen ikäsenä vasta.
Monet urheiluun adikkoituneet ovat hoikkia.
Aika moni kiireinen ihminen treenaa kovaa. Toimintakyky ei pysy jos ei pidä itsestään huolta. Itsellä on stressaava työ ja vastapainona on pakko urheilla paljon. Tiedän että osa taas ryyppää urheilun sijasta ja se myös sitte näkyy.
Esimerkiksi juoksulenkit aikana on hyvä käydä päivän asioita läpi ja sieltä saa myös hyviä ideoita ja oivalluksia.
Jos treenaa säännöllisesti ja syö melko kurinalaisesti, niin enpä usko että lihoo, vaikka olisikin välillä stressiä. Suurin osa ihmisistä ei vain ole riittävän kurinalaisia. Pitää pakottaa itsensä lähteä liikkumaan silloinkin kun ei oikein huvittaisi lähteä. Samoin ruokavalion suhteen vaaditaan tiettyä kurinalaisuutta.
Mulla on kerran elämässä ollut sellainen stressi että en saanut syötyä enkä oikein nukuttua ja paino laski. Mulla on myös työkaveri, jolla oli tämä syksy aika rankka ja se on laihtunut, kun ei se saa syötyä.
Niillä on vara käydä rasvaimussa ja hoidoissa tarvittaessa ja syödä oikeaoppisesti, eikä tarvi itse kokata. Pitkät lomat kansanedustajilla.