Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen uusi karppi... tai yritan olla.... en tieda kylla yhtaan mitaan karppauksesta mutta tassa vahan ruokalistaa... kommentoikaa.

Vierailija
16.11.2006 |

kaksi palaa juustoa

viipale serranokinkkua

yksi ilman rasvaa paistettu muna

pari haarukallista linssi-tomaatti-muhennosta.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppasin vaihtelevasti n. puoli vuotta, ennen kuin aloitin urheilun. Nyt on ihan jumalaton nälkä joka treenin jälkeen. Mitä nappailette tähän äkkihimoon? Puuttuuko mulla jotain (rasvaa?) ruokavaöliosta?

Kiitos vastauksesta etukäteen!!!

Vierailija
2/51 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn salilla vaihtelevasti 4-5 kertaa viikossa. Todennäköisesti voisit kokeilla rasvan lisäämistä?!

Sorry, en kyllä tähän osaa antaa mitään fiksua vastausta kun ei oo kokemusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nehän on maissista...

ap

(iloitsee kovin uudesta elämästä)

Vierailija
4/51 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käyttäisi. Mieluummin ohraryynejä keitettynä ja paistettuna.

Vierailija
5/51 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoiseksi, joka saisi viikonloppuisin ja juhlissa yms. syödä pullaa ja sipsiä ja siideriä ja karkkia?

Toinen kysymys: Asun paikassa, jossa tuoreita kotimaisia kasviksia ja hedelmiä ylipäänsä on aivan sairaan huonosti tarjolla. Ankealta tuntuu ajatus vaihtaa lisäkeriisit ja perunat jo kaupassa nuutuneisiin espanjalaisiin parsakaaleihin. Paljon muuta ei talvella näytä olevan myynnissä kuin niitä, porkkanoita, perunoita, jotain muoviin pakattuja kitsahtaneita keittojuureksia. Mikä neuvoksi? Käsittääkseni kasvisten osuus olisi todella merkittävä karppauksessa.

Vierailija
6/51 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän talvella lähes yksinomaan pakastevihanneksia.

Vierailija:

Toinen kysymys: Asun paikassa, jossa tuoreita kotimaisia kasviksia ja hedelmiä ylipäänsä on aivan sairaan huonosti tarjolla. Ankealta tuntuu ajatus vaihtaa lisäkeriisit ja perunat jo kaupassa nuutuneisiin espanjalaisiin parsakaaleihin. Paljon muuta ei talvella näytä olevan myynnissä kuin niitä, porkkanoita, perunoita, jotain muoviin pakattuja kitsahtaneita keittojuureksia. Mikä neuvoksi? Käsittääkseni kasvisten osuus olisi todella merkittävä karppauksessa.

Vierailija
7/51 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda siiseri kuivaan valkoviiniin, tai valkkari-light Sprite yhdistelmään.

Sipsien korvikkeitakin löytyy, kun tutustut karppiresepteihin.

Karkkeja voi syödä sokerittomia versioita ja mikäs se yks nyt oli?

Noita vaan ei yksinkertaisesti enää tee niin mieli, kun on ilman ollut.

Vierailija
8/51 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman pullaakin voi olla. Usko vain!

Vierailija
9/51 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on vähän outoa, jos karpit hyväksyvät keinotekoiset makeutusaineet, joiden vaikutuksista ihmiselimistöön on hyvinkin hälyyttäviä tuloksia (ja joita toisaalta tunnetaan huonosti), mutta sitten teilataan täysin luonnollinen sokeri. Ja usein karppiruokavaliota väitetään luonnonmukaiseksi.

Vierailija
10/51 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut eivät syö makeutusaineita, toiset syövät.

Minä syön.

Vierailija
11/51 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no on mulla suurinpiirtein aavistus :) siksi minä kyselenkin. haluan alakarpata luultavamminkin, siksi pitää tarkkaan miettiä mitä suuhun pistän. eilen syöin illalla ison salaatin, oliiviöljyllä ja balsamicolla maustettu, jättikatkiksia ja paljon parmesaania. oliko hyvä? tänään juonut vasta kahvia. uunissa on kanapata tulossa. lapsille lisäksi makaroonia, itse söyn jotain vihreää :)

ap

Vierailija
12/51 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko niin, että aikuisen tulisi juoda light limua peräti 7 litraa päivässä, jotta aspartaamin saanti menisi kyseenalaiselle tasolle. Jos siis juon keskimäärin 0,5 litraa limua kuukaudessa, niin juon sen hyvillä mielin aspartaamin kera kuin sokerisena.

Ystäväni, ravintotieteiden maisteri, on sitä mieltä, että kaikkien tulisi juoda mieluummin lightlimua kuin tavallista, sillä sokerin haitat tiedämme vahvasti!

Vierailija
13/51 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ettet vältä rasvaa.

Vierailija
14/51 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihaa kai saa syödä vaikka puoli kiloa jos jaksaa syödä?

ap

Vierailija
15/51 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sokerittomissakin karkeissa on todella paljon hiilareita! Eli se, että sokeri on vaihdettu makeutusaineeseen, ei vielä tee tuotteesta " karppiyhteensopivaa" ...

Vierailija
16/51 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori jos jotain ärsyttää... onko myös popcorn kielletty? varmaanki?

ap

Vierailija
17/51 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksipä niitä syönkin.

Lihaa voi syödä niin paljon kuin jaksaa. Usein ei vain jaksa.

Eikä popcorneja tietenkään.

Jos olet noin naposteluhimoinen, mieti mistä ne kilot ovat tulleet...

Vierailija
18/51 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänä esimerkkinä taas tuo 10 laittama ruokalista. Kai tuolla ruokavaliolla laihtuu, vaikkei tietoisesti edes karppaisikaan, kun koko päivän ruokamäärä on noin pieni.

Vierailija
19/51 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä karppauksen ideaa. Eikö olisi helpompi vain syödä vähemmän normaalisti?

Ymmärtääkseni karppaajat saavat syödä mielin määrin vain kasviksia, lihaa ja maitotuotteita, joissa ei ole sokeria. Kasviksia saa syödä loputtomasti millä tahansa ruokavaliolla ja ainakaan itselläni ei ole mitään himoa mättää lihaa hirveitä määriä. Aika kuvottavaa itse asiassa, jos joku haluaa.

Ainakin itse söisin mieluiten paljon karkkia, perunalastuja, pullaa, jos se olisi mahdollista. Tietääkö kukaan sellaista diettiä :)

Vierailija
20/51 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä ainakin kuolisin nälkään tuolla 10:n esimerkillä.

Lähinnä se kuvasi ensimmäisen kahden viikon Atkinsin dieettiä.

Kaikki eivät aloita tuolla tavalla.

Itse syön vähemmän kasviksia, en aina sitä puolta kiloa päivässä.

Kalaa, broileria, lihaa, nakkeja, makkaroita, juustoja ja voita sitäkin enemmän.

Kaikille kun ei sovi ns. normaali ruokavalio.

Minä ole ollut aina nälissäni Painonvartijoissa ja siihen se on aina kaatunutkin koko painonpudotus.

Mieluummin syön hyvin ja laihdun. Tälläkin hetkellä olen 20 kiloa keveämpi kuin toukokuussa ja aion pudottaa vielä viitisentoista kiloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän