Maakuntalehdet ja muut. Joskus haluaa lukea tietyn artikkelin netistä. Tulee ilmoitus , että voit tilata digilehden esim 8,80€/ kk. Itse voisin maksaa vaikka 10€ että voisin lukea sen yhden jutun.
Ilman tilausta. Miksi ei ole mahdollista? Laittakaa vaikka ihan suolainen hinta yhden jutun lukemisesta mutta tehkää se mahdolliseksi.
Kommentit (18)
Maria O. kirjoitti:
No, maksa se 10 euroa. Tuskin lehdet ylimääräisestä rahasta kieltäytyvät.
Ja sitten lue se mielenkintoasi herättänyt juttu.
Lukisin, mutta se ei ole mahdollista. Pitää tilata useampi kuukaus lehteä. Ja haluaisin lukea vain yhden artikkelin.
Just näin. Mikseivät lehdet myy yksittäisiä artikkeleita. En usko että niiden lehtien varsinaisten tilaajien määrään vaikuttaisi, mutta toisi lisätuloja. 5€ per juttu vaikka.
No miksi täällä nariset, ehdota suoraan sinne lehteen!
Olen samaa miettinyt. Miksi ei voi ostaa yhtä artikkelia kerrallaan? Olen ihan varma, että lehdet saisi siitä hyvin rahaa jos myisivät niitä yksitellen halukkaille. Esim iltajuoruissa ja hesarissa on monesti juttuja, jotka kiinnostaa, mutta en todellakaan halua tilata lehteä, koska sen jälkeen kun olet tilannut lehden, niin yhteystietosi myydään kaikkialle ja saat pian puhelinmyyntiä vaikka olet sen kieltänyt.
Jos artikkelit voisi ostaa, niin se olisi kätevää. Artikkelit voisi laittaa ostoskoriin ja maksaa ilman omien tietojen myymistä. Maksamisen jälkeen ne artikkelit voisi ladata tiedostoina, jotka olisi voimassa jonkun tietyn ajan. Olisin heti valmis tällaiseen järjestelyyn, mutta kun ei.
Tilaa lehti tai lukuoikeus ja jätä lukematta, outo ongelma.
Vierailija kirjoitti:
No miksi täällä nariset, ehdota suoraan sinne lehteen!
Dil le, luuletko ettei tätä olisi sinne jo ehdotettu? Siellä on vastassa joku purkkaa jauhava nuori, jota ei voisi vähempää kiinnostaa asiakas. Täällä voi keskustella ja "narista", ei ole sinulta pois, vai onko?
Vierailija kirjoitti:
Lehteä ei voi tilata anonyyminä. Sinne pitää antaa kaikki tiedot, nimet, numerot ja osoitteet. Saat mainoksia ja puhelinsoittoja vaikka kiellät kaikki mainokset. Sitten olet naimisissa sen tilauksen kanssa ja se pitää muistaa lopettaa.
En oikein ymmärrä mikä tuossa on ongelmana. Tilaa se lehti kuukaudeksi hintaan 8,80, luet sen artikkelin ja perut sitten tilauksen tilauksenhallinta sivuilta samantien niin laskuttaa sulta vain tuon yhden kuukauden luet sitten yhden artikkelin tai sata. Silti halvempaa kuin kymppi per artikkeli.
Kirjastossa voi lukea sekä paperisena, että digitaalisena useimpia suomalaisia sanomalehtiä. Samoin on tarjolla myös ulkomaisia lehtiä. Kirjastokortilla taas voi lukea digitaalisena kotonakin useita aikakausilehtiä!
Minua kiinnostaa myös vain yksittäiset lehtijutut, enkä todellakaan tilaa koko lehteä. No harmi, kun se ei ole mahdollista ja niin utelias en tosiaan ole, että lehden tilaisin vain joidenkin satunaisten artikkelien vuoksi. Tätähän lehtitalot toivoo, että ihmiset tilaisi vain. Heille se on kätevämpää saada pysyvä rahanlähde, kuin yksittäisiä silppuostajia.
Jaa, mene kirjastoon, kirjaudu joko omalla koneella kirjaston wifiin tai käytä kirjaston asiakaskoneita ja mene ePressiin, siellä on kaikki Suomen sanomalehdet luettavissa.
Olen tilannut pari kertaa tutustumisjakson juurikin yhden kiinnostavan artikkelin takia.
Ja hyvänen aika sitä soittopommitusta, mikä alkaa jo ennen kuin tilaus on päättynyt ja kiihtyy sen jälkeen. Onneksi tunnistan jo nuo numerosarjat, mistä nämä soittelevat. Mustaa listaa pukkaa heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lehteä ei voi tilata anonyyminä. Sinne pitää antaa kaikki tiedot, nimet, numerot ja osoitteet. Saat mainoksia ja puhelinsoittoja vaikka kiellät kaikki mainokset. Sitten olet naimisissa sen tilauksen kanssa ja se pitää muistaa lopettaa.
Luuletko ettei nimeäsi ja osoitettasi ole missään?
Vierailija kirjoitti:
Maria O. kirjoitti:
Ja sitten lue se mielenkintoasi herättänyt juttu.Lukisin, mutta se ei ole mahdollista. Pitää tilata useampi kuukaus lehteä. Ja haluaisin lukea vain yhden artikkelin.
Ei ne digilehtitilaukset täytä sinun postiluukkua. Olisi eri asia tilata paperilehti muutaman artikkelin takia, ja sitten sitä lehteä tulisi 30 numeroa kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen tilannut pari kertaa tutustumisjakson juurikin yhden kiinnostavan artikkelin takia.
Ja hyvänen aika sitä soittopommitusta, mikä alkaa jo ennen kuin tilaus on päättynyt ja kiihtyy sen jälkeen. Onneksi tunnistan jo nuo numerosarjat, mistä nämä soittelevat. Mustaa listaa pukkaa heti.
Juurikin näin. On todella rasittavaa joutua tilauksen tehtyään soittopommituksen uhriksi. Vihaan puhelinmyyjiä yli kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko ettei nimeäsi ja osoitettasi ole missään?
Kyllä luulen kun en sitä mihinkään anna ikinä ja kaikki tietoni on salaisia.
Ja sitten lue se mielenkintoasi herättänyt juttu.