Miten ajaisit tässä tilanteessa?
Linkki kuvaan, joka selventää tilannetta: https://imgur.com/sUZJBYO
Kehä 1 suuntaa itä, eli kuvan mukaisesti oikealle. Olen ajamassa seuraavasta liittymästä Tuusulanväylälle, siinä kohtaa nuoli.
Kehällä on ko. kohdassa kolme kaistaa. Ajan keskimmäistä hieman kuvaa aiemmin vasemmalla ja mies on kyydissä. Edessä ajaa auto noin 65kmh kun itse ajan 85kmh. Muut kaistat ovat kohdallani tyhjiä.
Ohitan auton vasemmalta kuten kuuluukin, mutta joudun heti sen jälkeen siirtymään aivan oikeanpuolimmaiselle kaistalle, jotta pääsen Tuusulanväylälle.
Miehen mukaan mun olisi pitänyt ajaa suoraan oikeanpuolisimmalle kaistalle, jotta pääsen Tuusulanväyllälle ilman turhia kaistojen ylityksiä. Eikö laki sano että ohitetaan vasemmalta? OIKEALTA EI OHITETA
Kumpi tässä on nyt väärässä?
Kommentit (34)
autoilija rouva kirjoitti:
No sitten toinen tapaus, jossa mies sanoi että mun oma moka eikä ollut oikeutta väläytellä valoja.
Eli tultiin Tammistosta ja tosta liittymästä Tuusulanväylälle https://imgur.com/MTbvHWB
Kiihdytin taas 85kmh tuossa, mutta yksi auto oli viereisellä kaistalla ja ajoi ehkä 90kmh. Auto ei meinannut antaa tilaa eli hidastaa mun vauhtiin tai kiihdyttämään kovempaa, jotta pääsen kunnolla liittymään tielle. Jouduin ajamaan kiihdytyskaista päähän asti ja suuttuneena tööttäilin ja väläyttelin valoja tälle toiselle.
Eli kenen moka? mun mielestä toisen olisi pitänyt vaihtaa vasemmalle kaistalle kun ajoi kovempaa, mies taas sanoi että mun tulisi huomioida oma nopeuteni
Liittymästä väylälle tuleva väistää.
Vierailija kirjoitti:
No sitten toinen tapaus, jossa mies sanoi että mun oma moka eikä ollut oikeutta väläytellä valoja.
Eli tultiin Tammistosta ja tosta liittymästä Tuusulanväylälle https://imgur.com/MTbvHWB
Kiihdytin taas 85kmh tuossa, mutta yksi auto oli viereisellä kaistalla ja ajoi ehkä 90kmh. Auto ei meinannut antaa tilaa eli hidastaa mun vauhtiin tai kiihdyttämään kovempaa, jotta pääsen kunnolla liittymään tielle. Jouduin ajamaan kiihdytyskaista päähän asti ja suuttuneena tööttäilin ja väläyttelin valoja tälle toiselle.
Eli kenen moka? mun mielestä toisen olisi pitänyt vaihtaa vasemmalle kaistalle kun ajoi kovempaa, mies taas sanoi että mun tulisi huomioida oma nopeuteniLiittymästä väylälle tuleva väistää.
Juuri näin. Sinun tulee sovittaa oma nopeutesi niin, että pystyt turvallisesti liittymään.
Eli kenen moka? mun mielestä toisen olisi pitänyt vaihtaa vasemmalle kaistalle kun ajoi kovempaa, mies taas sanoi että mun tulisi huomioida oma nopeuteni
Olisit hidastanut sen verran, että pääset väylälle rinnalla ajavan taakse. Liittymästä tuleva väistää ja sovittaa nopeutensa niin että pääsee liikennevirtaan. Ihan turhaa provosoitumista.
Mies on teillä se sujuvasti ajava. Sinä liikennettä vaarantava ja siellä raivoava kuumakalle.
Joku mies taas muka ovelasti mollaa naisia naisena esiintyen. Taitaa tosiasiassa olla heillä autossa roolit juuri päinvastoin kun yrittää esittää.
Huoh...
Kehä 1 ei ole moottoritie joten oikeaa kaistaa käyttäen voi ohittaa.
Miten ap on ajokorttinsa saanut?
Ai tämä olikin miehen kirjoittama provo kun nimimerkkikin oli "autoilija rouva". Unohdetaan koko juttu.
Tiedoksesi, että autoilijarouva on yhdyssana.
Sukupuoleen en ota kantaa, mutta harvinasen paljon on provoon nähty vaivaa. Tämähän on provo... onhan.
Toisaalta... olen kyllä nähnyt tällaisia ääliöitä liikkeellä.
Suoraa oikealle mä olisin kääntynyt ilman koukkaisuja. Tosin mullei oo ajokorttia 😅
Mutta isältä kyllä tulee kommenttia, jos joku ensin ohittaa, ja heti sen jälkeen kääntyy pois tieltä 😄
Huvipuistohullu kirjoitti:
Suoraa oikealle mä olisin kääntynyt ilman koukkaisuja. Tosin mullei oo ajokorttia 😅
Mutta isältä kyllä tulee kommenttia, jos joku ensin ohittaa, ja heti sen jälkeen kääntyy pois tieltä 😄
Poliisilta myös maksullista liikennesääntöjen neuvontaa.
Tämä on toivottavasti provo? Kiihdytyskaistaa ajava sopeuttaa oman nopeutensa siten, että pääsee liittymään tielle muita tienkäyttäjiä häiritsemättä. Ja siis rampilta tulevalla on se väistämisvelvollisuus.
Toki siellä tiellä jo ajava voi halutessaan auttaa tuossa kiihdyttämällä / nostamalla jalkaa kaasulta hetkeksi, mutta siihen ei ole mitään velvollisuutta.
MIehesi oli oikeassa. Tarpeetonta kaistanvaihtoa tulee välttää liikentessä.
Jos tulisi kolari tullut se olisi sun syy.
Miksi sä provoat? Selkeästi et osaa ajaa. Täällä kyllä on ihmisiä, jotka osaavat liikennesäännöt, toisin kuin sinä. Joten et tule saamaan taustatukea täältä noille i-dioottimaisille tempauksillesi.
Ja miksi sinä muuten ajat eikä miehesi? Mene iltaisin muualle hiljaiseen aikaan harjoittelemaan ajamista.
Miehesi on väärässä, mutta mä ajaisin juuri noin kun miehesikin olisi tehnyt. Tuusulanväylä on moottoritie tuossa kohtaa eli siinä ei oikealta ohitella.