Unien selittäjät: kun romanttinen uni muuttuu melkeinpä painajaiseksi?
Näin äsken unta, jossa ala-asteen pienimuotoinen ihastukseni tuleekin vuosien tauon jälkeen aikuisena kauniina naisena käymään bileisiin, jossa oli aivan älyttömästi porukkaa ja monia kavereitani ja sukulaisianikin. Melkein kuin Braveheart-elokuvan alkukohtauksissa. Alkuun menee hyvin ja uskaltauduin juttelemaan ihastukseni kanssa ja juttu luistaakin hyvin hänen kanssaan. Sitten me erkanemme vähäksi aikaa bileissä ja minä jostain syystä myöhästyin keskustelemaan uudestaan ihastukseni kanssa. Sitten kun vihdoin pääsin uudestaan hänen kanssaan kasvotusten, hän sanoi, että on aika lähtä. Ja minä pyysin häntä jäämään vielä vartiksi, jotta voisin keskustella hänen kanssaan kahdestaan, sillä olin kiinnostunut hänestä ja hänen kuulumisistaan, sanoin "pliis!". Ja hän suostui jäämään vielä vartiksi. Tässä kohtaa menee asiat pieleen: kun menimme minun sisarusteni ohi johonkin hiljaiseen paikkaan, alkoi ihastukseni yhtäkkiä valittamaan äänekkäästi että hänen kyntensä on pilalla, ja manikyyri odottaa, ja että hän on joutunut odottamaan liian kauan ja tarjoiltu ruokakin oli pahaa, ja hän valitti ja valitti kovaan. Sitten hän jostain syystä kaatui sisareni syliin ja sisareni työnsi hänet heti inhossa pois. Olin vaivautunut koko tilanteesta, enkä saanut sanottua ja seliteltyä paljon mitään. Kuitenkin pääsimme ihastukseni kanssa johonkin hiljaiseen paikkaan, mutta olin tässä vaiheessa jo niin vaivautunut että unohdin mitä piti kysyä ihastukseltani ja koko tilanne tuntui kuin painajaiselta. Koko välikohtaus jäi mieltä kalvamaan, että oliko ihastukseni pinnallinen tai kenties jopa narsistinen. Sitten heräsin unesta.
Palstan unien selittäjät, miten tätä unta täytyy tulkita?
Olipa sen verran tiivistä tekstiä ettei jaksanut lukea...