Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Makeanhimo raskauden jälkeen!

16.11.2006 |

Minä taas täällä naputtelen... toinen askarruttava asia on hirmunen makeanhimo raskauden jälkeen... onko muilla kokemuksia?

Itselläni ei raskauden aikana tullut minkäänlaisia himoja... joten ei extrakilojakaan tullut raskaudesta, jo kotiuduttua olin normaalipainossani mutta toista se on nyt.... koko ajan tekisi mieli syödä jotain ja lähinnä makeaa, suklaata, karkkia, pullaa... APUA!!

Auttakaa, voiko syödä esim. kromitabletteja kun imettää, kun nehän vissiin jelppaa makeanhimoon?? Tai oisko muuta keinoa??

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu.Minä en nyt ota ressiä, vaan surutta mässään ja ilolla :) Mulla ainakin imetys vie mitä syönkin..lihoin 20kg raskaus aikana ja nyt +1kg jäljellä.

Eli nauti sinäkin ja syöpöttele rauhassa.Imettäminen vaatii lisäenergiaa niinku varmaan tiesitkin.

Vierailija
2/7 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutenkin oikea sokerihiiri, mutta nyt imettäessäni himo on melkoinen. Kotona on turha pitää mitään vierasvaralle, sillä muuten syön kaiken. Imetyksen piikkiin tämän himoni laitan, osittain myös tämä vuodenaika on sellainen, että pieni herkuttelu piristää mieltä. Kromitabletteja olen kokeillut, mutta ei niistä mitään apua ollut. Minun himoni kun taitaa olla jonkin verran myös " korvien välissä" eli en ihan kokonaan herkkuja haluaisi unohtaakaan.

Osittain tämä himoni saattaa olla myös itse opeteltu tapa. Minä nimittäin huomaan palkitsevani itseäni herkuilla. Tämän tavan opin jo esikoisen aikaan. Kun lapsi meni päiväunille, nautin omasta vapaasta hetkestäni kahvin ja jonkun herkun kanssa. Töissä ollessani pääsin jo tavasta eroon, mutta nyt taas huomaan toistavani samaa mallia. Tähän auttaa vain se, ettei kertakaikkiaan pidä kotona mitään hyvää. Minun itsekurini nimittäin on ainakin aivan olematon :(.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko synnytyksestä ja olin jo kilon pari miinuksella. Paino on pysynyt nyt samassa, vaikka makeanhimo on aivan tajuton :) Imetys siis ilmeisesti kuluttaa :) Mieleni tekee koko ajan mieli suklaata ja myös pullat maistuu, vaikka en olekaan ikinä välittänyt pullista ja kakuista...

Nyt kylläkin olen ollut muutamia päiviä ilman suklaata, kun ilmeisesti se vetää tytön vatsan kuralle! Ette arvaakaan kuinka vaikeata on olla ilman!!! Pidin jo aiemmin 5 päivää taukoa suklaasta (en vielä tajunnut että se saattaa vetää tytön vatsan kuralle) ja tyttö kakkasi normaalisti. Nyt maanantaina söin taas suklaata ja suklaakeksejä, niin vatsa oli kuralla. Nyt taas olen ollut kolmisen päivää ilman ja vatsa ei kuralla.

No, meni vähän aiheen vierestä ;) Mutta siis makeaa tekee mieli ihan älyttömiä määriä ja kaippa se vaikuttaa, kun energiantarve lisääntyy imetyksen aikana ja kroppakin sen tajuaa vaatimalla sitten makiaa :)

Vierailija
4/7 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko ajan.Oon muutenkin aikamoinen pullahiiri,mut nyt kun imettää vois vaan koko päivän elää pelkällä makeella.Ihan sama onko suklaata vai pullaa,kaikki käy kunhan on paljon sokeria!!Kaveri kertoi et se helpottaa sit joskus kun lopettaa imettämisen...Toivotaan näin...

Vierailija
5/7 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun on muillakin sama " ongelma" , mulla vaan tuntuu painokin lisääntyvän... syön sit vissiin todellakin liikaa makiaa!! Ajattelin sitä semmosta puhdistuskuuriakin, missä juodaan tietty määrä ainetta päivittäin, oon sen kerran ottanu. Mut näinköhän sitäkään voi nyt ottaa kun imettää?! Vai pitääkö nyt vaan mässäillä eikä ajatella koko asiaa!?!Mullakin varmaan jonkinlaista palkitsemista, kun vaan tässä kotona vauvaa hoidetaan ja aika väsynytkin ollut.

Vierailija
6/7 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tyttö melkein 3kk ja enää sitä suklaata ei tee niin paljon mieli, eli alkanut tasaantua nämä mieliteot. Mulla ei myöskään ollut raskausaikana mitään mielitekoja. Samoin nyt imetyksen myötä on tullut tosi kova himo lihaan, jota yleensä olen syönyt harvakseltaan. Nyt vedän jotain possun palapaistia kuola suun pielessä :P

Vierailija
7/7 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei. hillitön makeanmättäminen on käynnissä täälläkin. itse luulen sen johtuvan olemattomasta itsekurista, joka houkuttelee syömään kaikki vierasvarat, väsymyksestä (etenkin öisin tuntuu että on suorastaan oikeus palkita itsensä parillä pullalla tai suklaakimpaleella) ja siitä ettei ehdi syömään kunnolla. kun ennen raskautta noudatin (lipsuvasti kylläkin) vähärasvaista kuntoilijan ruokavaliota; täysjyvää, paljon proteiinia ja vähän nopeita hiilihydraatteja jne, makeasta pystyi olemaan joskus erossa. mutta nyt tuntuu ettei tavallinen ruoka edes maistu. nesteenpoistokuuria en suosittele. Kun itse kerran kokeilin, kuivahdin ja kärsin päänsärystä, vaikka joinkin nestettä reilusti. Nyt imettäessäkin nesteen tarve on melkoinen ja puhdistuskuuri saattaa huomaamatta aiheuttaa nestehukan. Luotetaan siihen, että kilot pysyvät aisoissa kun elo ja olo tasoittuvat ja kuntoilemaankin pääsee! iloa sinne!