Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten yh saisi omaa aikaa?

Vierailija
15.01.2023 |

Lapset nuhjaa kotona illat ja viikonloput. Itse olen ihan loppu. Ei ole ketään jolta pyytää apua. Välillä harkitsen että ostaisin itselleni menolipun jonnekin kibbutsille. Aloittaisin uuden elämän tyhjästä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö lapsilla ole isää?

Se on vittuiltu pois lasten elämästä - ainoastaan elatusmaksut kelpaavat!

Vierailija
22/35 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän olet yyhoutesi valinnut. Älä ulise.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsit jonkun joka on samassa tilanteessa ja vuorotellen otatte toistenne muksut yökylään. Facebookin äitiryhmien kautta vaikka. Et varmasti ole ainoa tuon asian kanssa painiva.

Vierailija
24/35 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voimaantunut yh-äiti tarvitse omaa aikaa. Kykeneepä jopa lisääntymäänkin nykyään itsekseen.

Hänellä on onni, vapaus ja vauraus, kun ei ole mieslasta riesana, elätettävänä ja passattavana.

Näin olen palstalta ymmärtänyt.

Vierailija
25/35 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö lapsilla ole isää?

Se on jännä kun isät niin helposti häipyy. Mikään määrä vittuilua ei saisi minua katkaisemaan välejä omaan lapseeni.

Äiti

Vierailija
26/35 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset lapset? Käytkö töissä? Ovatko päivähoidossa?

Vierailija
27/35 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsit jonkun joka on samassa tilanteessa ja vuorotellen otatte toistenne muksut yökylään. Facebookin äitiryhmien kautta vaikka. Et varmasti ole ainoa tuon asian kanssa painiva.

Face-ryhmä lastenhoitoapua. Varmasti löytyy samassa tilanteessa olevia yh:ta. Jos olisi vielä samanikäinen lapsi, niin niistä voisi tulla kavereita. Vuoroviikonloppuisin yökylään.

Vierailija
28/35 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö lapsilla ole isää?

Se on jännä kun isät niin helposti häipyy. Mikään määrä vittuilua ei saisi minua katkaisemaan välejä omaan lapseeni.

Äiti

Jännää on ainoastaan se että jännä miehet, jotka sitten häipyvät, näytttävät kovasti kiinnostelevan naisia.

Vierailija
29/35 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että ei ihan huvikseen hylännyt lapsia, mutta tilanne ei vaan antanut enää muuta mahdollisuutta.

Vierailija
30/35 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö lapsilla ole isää?

Äiti

Jännää on ainoastaan se että jännä miehet, jotka sitten häipyvät, näytttävät kovasti kiinnostelevan naisia.

oma mieheni muuttui jännäksi vasta 39-vuotiaana. Vaikea oli arvata sitä kun parikymppisenä mentiin yhteen.

Vierailija
31/35 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että ei ihan huvikseen hylännyt lapsia, mutta tilanne ei vaan antanut enää muuta mahdollisuutta.

Minä veikkaan että sinun molemmat vanhempasi olivat mielenterveysongelmaisia ja siksi sinullakin on vähän vaikeaa. Tällaisia veikkauksia on tosi kiva tehdä.

Vierailija
32/35 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No millainen tilanne olisi itsellesi, että ei vaan ole muita mahdollisuuksia, olisi pakko hylätä omat lapset? En itse keksi yhtään hyvää syytä. Suomessa aika surkeatkin tapaukset saa edes valvottuja tapaamisia. Kyllä täällä lapsen ja vanhemman välistä suhdetta pidetään yllä viimeiseen asti. Ihan turhaa ap:n syyllistämistä. Kannattaisi etsiä sun muita keinoja omaan pahaan oloon.

Ja ap, et ole kertonut minkä ikäiset lapset tai mikä muuten on perheen tilanne. Keinot riippuu aika paljon siitä. Jos lapsilla on päivähoitopaikka niin pidä heitä siellä ylimääräistä, että saat itse vähän hengähtää. Jos ei ole vielä, niin hanki sellainen. Kysy paikallisissa faceryhmissä hoitoapua silloin tällöin (oma nuori tekee näitä). Verkostoidu muiden vanhempien kanssa. Ei tarvitse olla edes kovin hyvä kaveri, mutta vähän tuntea lähiseudun porukkaa, niin kohta jo yökyläilevät toistensa luona. Kouluikäiselle voi jo sanoa, että esim. nukut nyt päikkärit, ja hän tekee sillä aikaa muuta. Tuon ikäiset myös auttaa jo kotitöissä.

Vierailija
33/35 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen neuvoni on, unohda määre yksinhuoltaja. Joillekin hölmöliineille se on maalitaulu, johon he purkavat huonon olonsa. Tähän syyllistyvät valitettavasti ihan ns. fiksutkin ihmiset.

Toinen neuvoni on, älä vastaa uteluihin. Jotkut röyhkeät ja juoruilevat ihmiset luulevat, että seksi- tai parisuhdeasiasi kuuluvat heille. Eivät kuulu sen enempää kuin heidän sinulle!

Määrittele itsesi jotakin muuta kautta. Vaikka ihan vaan isänä tai äitinä.

Suosittelen hoiva.netiä, sieltä olen saanut hoitoapua tarvittaessa. Onnea elämääsi!

P.S. Unohda suosiolla kumppanit, jotka tykkäävät tuoda yksinhuoltajuutesi esille.

Vierailija
34/35 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap! Itselläni sama tilanne. Lasten isä hylkäsi lapset eikä ole mitään tukiverkkoa. Missäpäin asut?

Vierailija
35/35 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap! Itselläni sama tilanne. Lasten isä hylkäsi lapset eikä ole mitään tukiverkkoa. Missäpäin asut?

Konala, sä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi