Tutkija: ulkopuolellesulkemispolitiikkaa yritti viimeksi ruotsin vihervasemmisto eikä toiveajattelu silloinkaan toiminut
Päinvastoin; ruotsin demarit sulkivat itsensä näin oppositioon.
Miten suomessa? Voiko umpimielinen ja todellisuutta vastaanhangoitteleva politiikka toimia?
Kommentit (9)
No Suomessa tehdään aina samoin kuin Ruotsissa. Tulevaisuuden voi nähdä, kun vilkaisee naapurimaahan. Tai no, taloudenpidossa ei jostain syystä osata Ruotsia seurata.
Vierailija kirjoitti:
No Suomessa tehdään aina samoin kuin Ruotsissa. Tulevaisuuden voi nähdä, kun vilkaisee naapurimaahan. Tai no, taloudenpidossa ei jostain syystä osata Ruotsia seurata.
Yli tuplasti rikkaampi ruotsi heitti pyyhkeen kehään: ei ole rahaa,
Tuplasti köyhempi suomi: rahaa on, tilaa on. Suomi says welcome!
Kyllä, tietyt p a k o l a i s ryhmät ovat rikollinen kansanosa, tämän ovat heidän jäsenensä osoittaneet, miksi tätä ei saisi poliitikot tai kansa sanoa vaan asiaa hyssytellään (rasismiin kyllä pätevät syyt!) on lisätty.
Kyllä tuo koulukiusaaja-taktiikka voi toimia vielä tällä kertaa. On mahdollista että kokoomus, mikäli on vaalien suurin puolue, muodostaa painostuksen alla hallituksen demarien, vihreiden ja rkp:n kanssa. Jos näin käy, niin se tulee olemaan karmea virhe kokoomukselta, joka huomaa olevansa vasemmistohallituksen takuumies ja karmea kohtalo myös Suomelle. Maallamme ei olisi varaa siihen että nykyinen politiikka jatkuu.
Mahdollista on toki myös KOK, DEM, KESK, RKP-hallitus, joka olisi tasapainoisempi ja vastaisi paremmin eduskunnan voimasuhteita. Mutta tuosta vaihtoehdosta eivät ole sen enempää demarit kuin kepukaan kovin innostuneita.
Ulkoisesti noilla hallituksilla olisi täysi mahdollisuus toimia, koska oppositio olisi niin hajanainen sillä muut oppositiopuolueet menevät jokaisen persujen ehdotuksen kohdalla neliraajajarrutukseen. Hallituksen uhat ovat sisällä, demarien prinsessan voi olla vaikea sopeutua uuteen rooliinsa.
Toisaalta olisi hyväkin että demarit olisivat seuraavassa hallituksessa korjaamassa tekemiään virheitä ja valtiovarinministerinä tekemässä Suomen taloudelliseen tilaan täyskäännöksen ja aloittamassa tiukan kulukuurin. Toivottavasti kokoomuksesta sekä Orposta löytyy jämäkkyyttä ja hallitusohjelma tehdään heidän ehdoillaan.
Demareilla tyypillinen koulukiusaajien keino käytössä.
En ole koskaan äänestänyt Demareita enkä koskaan tule heitä äänestämään ja siitä olen tytyväinen.
Omat virheet yritetään esittää muiden virheiksi, valehdellaan, asetetaan jo ennakkoon eristämistoimia PS:lle.
Naisena en koskaan tule äänestämään yhtäkään naista. Eu:n ja Suomen naispäättäjät on vieneet Euroopan tuhon partaalle maailmanparannus hyvesignaloinnissaan.
Kuvottavaa toimintaa.
Itse olen lähes aina äänestänyt kokoomusta, nyt on pakko ihan piruuttaan äänestää persuja. Purra on sitäpaitsi ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen lähes aina äänestänyt kokoomusta, nyt on pakko ihan piruuttaan äänestää persuja. Purra on sitäpaitsi ihan ok.
Hesarissakin mainostettiin, että vaihtelu virkistää.
Vastaus on ilmiselvä ei.
On aivan kuin demarit eivät oppisi omista eivätkä toisten virheistä: ruotsista haluttaisiin kopioida kaikki mikä ei ole toiminut.