Meneekö teillä lasten kesken jäänyt ruoka roskiin/biojätteeseen?
Vai syöttekö sen itse? Lapsestahan ei voi tietää, paljonko haluaa syödä, ja ei saa pakottaa/tuputtaa ruokaa. Meillä menee biojätteeseen, en ala syömään kenenkään väljähtäneitä tähteitä kun olen mahdollisesti jo itsekin kylläinen.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapset on opetettu ottamaan pieniä annoksia ja sitten lisää jos haluavat.
Hyvin vähän jää yli. Siitä poimin sen mitä voi kahdelle koiralle antaa, sitten sen mitä voi laittaa biojätteeksi.
Olispa koira, tuo biojätteistä tehokkain :)
Ihan roskikseen menee. Ei meillä syö toisten jätteitä, kuin koira.
En koskaan ole syönyt lasten jäämiä. Roskiin menee.
Vierailija kirjoitti:
Ihan roskikseen menee. Ei meillä syö toisten jätteitä, kuin koira.
Jotenkin pakko tarttua tuohon sanaan "jäte". Eli ensin lapsi syö ruokaa, mutta kun hän laskee lusikan lautaselle ja sanoo kiitos, ruoka muuttuu samantien jätteeksi.
Ei siinä, en itsekään lasten tähteitä syö, paitsi joskus ravintolassa, jos ruoka näyttää liian hyvältä pois heitettäväksi ja lapsi on vain ihan täynnä.
Roskiin menee.
Ellei kyseessä ole jomman kumman ehdoton lemppari ja viimeset jämät on lasten jätetyllä lautasella ja se himottais syödä niin saatetaan syödä itse loppuun, muutaman kerran vuodessa käy näin.
Jos jää ns. puhdasta ruokaa, eli vaikka täysin koskematon peruna, se menee takas kattilaan. Kyllä me se perheen kesken voidaan seuraavana päivänä paistaa muiden perunoiden kanssa jotka jäi kattilaan. Tai sit jos jää isompi annos vaikka spaghettikastiketta, laitan sen jääkaappiin rasiaan ( jos on tarkotus syödä samaa seuraavana päivänä, tai pakkaan itselleni töihin).
Ihan riippuu mitä jää ja paljon jää, onko sotkettu esim. ketsupilla. Joskus se jää mullakin ja pakkaan itselle omat jämät vaikka seuraavaksi päiväksi töihin.
Tai jos itselläni on mahassa vielä tilaa, saatan napsaista lapselta jääneet. Tai puoliso syö hampurilaiseni loput, jos en itse jaksa.
Lasten on syötävä se, mikä eteen annetaan. Ennen ei saa pöydästä nousta, koska hyvän Jumalan viljaa ei saa heittää roskiin.
Meillä lapset on opetettu ottamaan pieniä annoksia ja sitten lisää jos haluavat.
Hyvin vähän jää yli. Siitä poimin sen mitä voi kahdelle koiralle antaa, sitten sen mitä voi laittaa biojätteeksi.