Lapseton ystäväni läksytti eilen minua siitä, että
olin vielä ennen yhdeksää illalla ruokakaupassa. Hän soitti kännykkääni, ja vastasin marketissa ja kerroin että olen ostoksilla.
Hän ihmetteli mitä teen siellä tuohon aikaan (olen raskaana, ei vielä muita lapsia), sillä minusta on tulossa äiti ja minun pitäisi alkaa jo hiljalleen elää lapsiperheen aikataulussa. Iltayhdeksän ostosreissut eivät sovellu lapsiperheille, eikä tuleville äideille, sanoi kaverini.
Olin ihan, että, juu, tässä on kuule oikein hyvä oli nyt kun 6kk odotusta takana ja tuskin vauva siitä vahingoittuu, että joutuu iltasella äitinsä masussa ruokakauppaan.
Mutta kaverini vaan jatkoi ihmettelyään, että luulisi minun jo tässä tilassa ottavan käyttöön uuden aikataulun. Hän sanoi, että olisi parempi jos kävisin kaupassa jo viideltä töitten jälkeen, niin sitten illalla voisin rentoutua, kun olen raskaana.
Ei ole provo, tiedoksi niin luuleville. Töistä pääsin neljältä, sitten syötiin ja sitten meillä kävi vieraita, tiedoksi muille ostosajankohtaani ihmetteleville...
Kommentit (19)
Ootko varma että oli tosissaan? Ja jos oli niin on idiootti ja älä välitä.
Oikein " innolla" odotan millaisia ohjeita sieltä alkaa tulla, kun vauva syntyy.
-ap
Jos kaverisi oli tosissaan, niin on jo kerrassaan kummallinen tapaus. Taitaa olla niitä nenänsä joka paikkaan työntäviä yksilöitä, jotka luulee, että on oikeus sotkeentua joka asiaan...
Koitappa kestää.
Ja olemme aiheuttaneet perheenä pahennusta tulemalla mummolasta 23 aikaan junalla vauvan kanssa (joka tosin nukkui ihan tyytiksenä vaunuissa). Lapsen kanssa tarvii mielestäni alkaa aikatauluttamaan elämää vasta sitten kun kiinteä unirytmi on kehittynyt ja päiväunet nukutaan vain sängyssä eikä vaunuissa.
Kyllä minun mielestäni tämä paasaaja on tosikko, en minä. Minähän siellä kaupassa olin, enkä sitä itse paheksunut.
Eikä ole mitenkään vitsailevaa sorttia. Esim kyläillessä saattaa laittaa ykskaks radion kiinni, koska " näyttää nyt siltä, että et oikein keskity, niin laitetaanpas häiriötekijät pois, voidaan keskustella" .
Ihania nämä virkaintoiset opettajakaverit!
-ap
Käytiin aika usein vasta kahdeksan jälkeen kaupassa! Lapsemme ei ole koskaan ollut sitä sorttia että menisi aikaisin nukkumaan joten miksi emme olisi käyneet myöhään illalla ostoksilla? Lapsi oli kotihoidossa eikä aamuisin ollut aikaista herätystä. Minusta on mukavampaa käydä kaupassa kun sielä on rauhallista eikä kauheeta hälinää....
Minä kävin eilen kaupassa kolmen lapseni kanssa, 1v 3v ja 7v puoli yhdeksän aikaan illalla!!
Ja ihan oikeasti, käymme usein tuohon aikaan kaupassa!
Kauppa, lähimarket, on siis ihan 200m:n päässä kotoamme, ja olemme viimeistään klo 21 jo kotona iltapalapöydässä.
Monesti käymme iltapalan jälkeen vielä pienellä kävelyllä (kaupassa siis) ja sitten tulemme kotiin iltapesulle ja nukkumaan.
Meillä lapset rauhoittuvatkin paremmin illalla kun juuri ennen nukkumaan menoa käymme ulkona.
Siis useinmiten kauppakäynti tapahtuu klo 20 - 20. 30 illalla, ja lapset ovat jo yhdeksän jälkeen sängyissään.
vauva-aikaankin kävin mielelläni iltaisin yksin kaupassa, sain omaa aikaa samalla kun mies sai aikaa olla kahden vauvan kanssa.
Yksi ihminen kysyi kaveriltani (siis ihan kaverilta) kapakassa, että miten hän on uskaltanut _tuoda_ minut sinne siinä tilassa. Olin viikolla 16, ja tullut sinne kyllä ihan omin avuin. :)
Toinen kaveri tuomitsi kovin sanoin kaikki äidit, jotka käyvät hummaamassa (eli baarissa yhdellä, tanssimassa, elokuvissa, konserteissa...) ennen kuin lapsi on täyttänyt vuoden. Kyseinen ihminen on varsinainen bilehile.
Olenkin tosi paha nainen, kun kävin raskausaikana kaksi kertaa baarissa ja menin sinne ekaa kertaa synnytyksen jälkeen lapsen ollessa _vasta_ 11-kuinen. :O
Ja kun olet kotona vauvan kanssa eikä teillä ole mitään pakollisia menoja niin teette just ittellenne sopivan rytmin.
Ja sille opeystävälles voit sanoa et turpa umpeen jos ei ole mitään järkevää sanottavaa. Jos siis jatkaa samasta aiheesta pidempään.
Itse olen oppinut luopumaan kavereista, jotka aiheuttavat vain ahdistusta ja joiden kanssa ei oikeastaan edes jaksaisi olla. Tai ehkä jaksat sitten jälkikäteen nauraa hänen ohjeilleen. Minusta ainakin tuo kuulostaa lähinnä huvittavalta.
Kukaan ei tiedä kaikkea, paitsi peruskoulun opettajat (ainakin omasta mielestään).
- Olen aina luullut, että lapsiperheissä noudatetaan aikatauluja, ja olettehan tekin nyt lapsiperhe, kun olet raskaana. Hassua, että odottava äiti käy vielä noin myöhään kaupassa!
Hän myös sanoi, ettei sitten enää soita minulle, kun ei tiedä missä milloinkin olen.
- Ilman muuta oletan, että odottava äiti olisi tuohon aikaan kotona, mutta sinusta ei tiedä missä milloinkin olet, niin eihän sinulle voi enää soittaakaan, ettei häiritse.
Tässä parit kaveriini " humoristiset" lausunnot
Kyllä kuulkaa äänenpaino kertoo aika paljon ja sen kuuli vain puhelusta, ei sitä voi päätellä näistä teksteistä.
-ap
Hauskoja kirjoja ei ole koskaan liikaa.
ja pääsin kotiin iltakymmeneltä! Voi hurja, en tiennytkään aiheuttaneeni sillä vauvalle vahinko (vai perheellemme?). Voisitko kysyä kaveriltasi, miten minun olisi pitänyt toimia? HÄnellä vaikuttaa olevan laaja elämänkokemus ja -näkemys, joten hän varmaan tietäisi. EHkä voisit ehdottaa, että hän tekisi kirjelmän näiden vuorotyöalojen työnantajien liitolle, että ehdottomasti raskaana olevien työaika olisi 8-16 ;=)
onnittelukorttiin, kun hän on raskaana
Ei lapset tosin, vaan jompikumpi meistä vanhemmista ja yleensä se olen minä.
Aikaisen aamuherätyksen takia lasten täytyy olla ennen yhdeksää núkkumassa mutta ei kai aikuisten sentään...?
aina neuvomassa jopa asioista joista ei mitään tiedä, eikö niin?
Tunnen myös yhden tapauksen, eipä paljon huvita olla tekemisissä.
Tuollaiset neuvomiset on aivan perCstä, ei kai kukaan voi puuttua toisen kaupassakäyntiaikoihin.