Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet naapuriapusovelluksista?

Vierailija
15.01.2023 |

Onko turhaa kerjäämistä vai järkevää yhteisöllisyyttä vai jotain siltä väliltä? Liityin itse naapuriapusovellukswn käyttäjäksi, kun ajattelin, että voisin vaikka auttaa jotain yksinäistä vanhusta kauppa-asioissa tai olla juttuseurana tai hakea vaikka parvekekukat piristykseksi. Hiukan on hämmentynyt olo, kun monet pyynnöt on ihan muuta. Polkupyöriä lainaksi yms.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovelluksessa pitäisi olla jo aluksi selvillä mitä apua joku hakee ja tarvitsee, kirjoittaa sinne. Ja varmistaa ettei rikolliset tule "avuksi". Jos osa haluaa tarjota apua, niin teksti ettei tarjoa sen ulkopuolelta mitään, jos ei. Tai mikä on ok.

Vierailija
2/6 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkupyörä lainaksi on ihan järkevää. Jos sitä pyörää tarvitsee harvoin, mitä järkeä on ostaa oma. Eikä noilla ukrainalaisilla tai muilla vasta Suomeen tulleilla ole rahaakaan ostella omaisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo naapuri apua kaipais, jotta pärjäisi, mutta ei ole kyllä yhtään intoa auttaa ja taitaa nuo sanktiotkin estää avun antamisen.

Vierailija
4/6 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo naapuri apua kaipais, jotta pärjäisi, mutta ei ole kyllä yhtään intoa auttaa ja taitaa nuo sanktiotkin estää avun antamisen.

Mitkä ihmeen sanktiot? Vapaaehtoistyöstä ei tule mitään sanktioita, jos et ota rahaa vastaan. Olen ikäni ollut partiossa mukana enemmän ja välillä vähemmän aktiivisesti. Olen ollut välillä myös työttömänä. Olen kysynyt, saako partiotoimintaa jatkaa, ja todellakin saa ja sitä pidetään hyvänä asiana sosiaalisen ja henkisen toimintakyvyn säilymiseksi.

Vierailija
5/6 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen pitää nykyisin olla sovellus. Miten ne kylämummot mitään sovelluksia oppii käyttämään, hyvä kun nykyajan kännykällä osaavat soittaa ja puheluun vastata.

Vierailija
6/6 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkeen pitää nykyisin olla sovellus. Miten ne kylämummot mitään sovelluksia oppii käyttämään, hyvä kun nykyajan kännykällä osaavat soittaa ja puheluun vastata.

Just näin! Ne jotka sovellusta osaa tai haluaa käyttää on niitä, jotka vähemmän sitä apua tarvitsee. Ei tulis mieleenkään alkaa esim. omalle 92 v. mummolle alkaa opettaa sovelluksen käyttöä. Se apu mitä hän tarvitsee on hyvin pientä, esim. verhojen vaihto, lakanoiden viikkaaminen pesun jälkeen, lumien harjaaminen pois parvekkeen oven edestä. Toistaiseksi sukulaiset auttaneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän