Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se normaalia, että on monta kirjaa kesken?

Vierailija
15.01.2023 |

Miksi ei saa yhtä ensin loppuun ja sitten aloittaa uuden?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miten on?

Vierailija
2/21 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama nykyään. Luulen että tämä digimaailma tekee tuota, ei pysty keskittymään pitkäkestoisiin asioihin kuten ennen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
4/21 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Jotkut tykkäävät selatakin kirjoja sieltä täältä, tärkeimmät kohdat esiin. Romaania ehkä askel kerrallaan.

Vierailija
5/21 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin on. Kaikilla kirjoilla, mitä luen on eri tarkoitus esim. osa liittyy työhön, osa ihan viihdettä vapaa-aikaan.

Tällä hetkellä 4 kirjaa kesken, joista tod.näk saan kolme loppuun tänään.

Vierailija
6/21 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on? Ja mikä on "normaalia" noin niin kuin kirjojen lukemisen suhteen?

Vierailija
7/21 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On huono juttu että keskittymiskyky on useimmilla niin riekaleina.

Vierailija
8/21 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina, ja on ollut siitä asti kun kirjoja aloin lukea. Tykkään että on eri kirja eri tilanteisiin. Illalla luen sängyssä romaania, päivällä tauoilla dekkaria, kesken on myös joku tietokirja, jota ei tarvitse lukea yhteen menoon, joku runokirja, graafinen romaani jne. 

Vierailija
9/21 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd tai ADD

Vierailija
10/21 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adhd tai ADD

Voi olla mutta jos ennen onnistui mutta enää ei onnistu?

Vierailija
11/21 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia. Kirjoilla on eri tarkoitus. Osa on opiskeluun, osa tiedohakuun ja sivistykseen muuten vain, osa opinnäytettä varten, joitakin kirjoja luen nukahtamaan mennessä, joitakin muuten vain rentoutumiseen, osa on työtä varten ja osa harrastukseen. Tällä hetkellä kirjastosta on lainassa 20 kirjaa ja yliopiston kirjastosta 8. Lisäksi kaikki omat ostetut ja saadut kirjat ja äänikirjapalvelu. Rakastan kirjoja ja tietoa ja joo on myös adhd.

Vierailija
12/21 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi niinkin lukea.

Vierailija
13/21 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on määrätty että pitäisi lukea yksi kerrallaan? Ei minun ainakaan joka hetki tee mieli lukea samantyyppistä kirjaa. Ja takuulla on hyvä keskittymiskyky, ja luen keskimäärin viisi kirjaa viikossa.

Vierailija
14/21 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös useampi kesken aina. Nytkin kolme. Useimmiten luen kaikki loppuun, toki jos ihan paska niin en väkisin.

Paras tyyli lukea. Eripäivinä huvittaa eri kirjat.

Vierailija
15/21 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suositelkaa hyviä kirjoja sateisille päiville!

Netistä löytyy vaikka mitä kirjalistoja. Tässä on yks hyvä missä on 100 kirjaa jotka jokaisen pitäisi lukea ennen kuolemaa https://vuodenmies.com/100-kirjaa-jotka-tulee-lukea-ennen-kuolemaa/ Oon lukenut 72 noista listan kirjoista. Ainoaa puutetta on itsensäkehittämisen osalta.

Vierailija
16/21 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia. Tunnelmaltaan erilaisia kirjoja on kiva lukea eri tilanteissa. Usein on itsellä menossa useampi erilainen tietokirja (vaikka historiaa jostain aiheista) ja esim. jokin sivistävä klassikko, ja jokin kevyt dekkari. Eikä ole ADHD:ta. Ei kirjoja kannata suorittaa, ja keskenkin voi jättää. On myös olemassa kirjoja jotka voi aloittaa joskus uudestaan, kun kolahtavat paremmin 10 vuoden päästä eri elämäntilanteessa, tai kun ajattelu on kypsynyt.

Vierailija
17/21 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katso juurikaan telkkaria mutta luen. Koska käveleminen on vaikeaa minulla on yleensä kirja keittiön pöydällä, olohuoneen pöydällä, yöpöydällä, joskus vessakin. Luen aina sitä kirjaa missä sitten itse olen.

Vierailija
18/21 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia.

Vierailija
19/21 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen viittä kirjaa samaan aikaan. Silloin sanavarasto kasvaa 5 kertaa nopeemmin.

Vierailija
20/21 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Raamattu kesken kolmatta vuotta. Haluan lukea sen ihan yleissivistyksen takia, mutta juoni ei oikein tahdo pitää otteessaan ;) Sitten mulla on yksi tylsähkö self help -kirja, mutta jossa oli niin hyvä kohta että koitan lukea loppuun. Sitten on hyvä jo läpiluettu self help -kirja, josta luen uudelleen viisaita pätkiä aina silloin tällöin. On myös semi hyvä jännäri, sekä hyvä jännäri, jota luen iltaisin. Yksi kielioppikirja, jota haluaisin lukea, mutta olen laiska. Niin ja lapsuuden lempikirja, jonka löysin kirppikseltä. Se on ollut puolivälissä jo toista vuotta. Rakastan vain katsella sitä yöpöydällä ihanien muistojen takia.

Eli seitsemän kirjaa kesken ja lisäksi on pino kirjastosta kannettuja, jotka odottavat että minulla on aikaa lukea niitä. Ja olen ihan normaali ihminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä