Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tsemppaa minua luopumaan turhasta tavarasta

Vierailija
15.01.2023 |

Itselleni turhaa tavaraa yritän myydä (mielestäni) edullisesti. Kauppa ei käy ja sitten suurin osa ostajista on näitä "tarjoan 10 euroa sis postit" 7 euron esineestä..Juu ei kannata nähdä vaivaa.
Olen lahjoittanut hieman Pelastusarmeijalle ja Hopelle mutta jostain syystä en saa mitään hyvää mieltä, melkeinpä ärtymystä.
Tärkeintä tietysti on se että ostokäyttäytyminen on muuttunut. Enää en osta esim sisustustavaraa ja vaatteitakin erittäin harkiten.
Mutta tää luopuminen ! Tuntuu kuin heittäisin euroja pois jos "vain" lahjoitan tavarat- joka olisi oikeasti helpoin ja nopein keino pääsyä päämäärään eli asuntoon jossa ei ole ylimääräistä tavaraa !

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä niillä kuitenkaan rikastumaan pääse, etkä saa mukaasi hautaan, joten anna pois vaan. Saatte kuitenkin molemmat hyvän mielen.

Vierailija
2/12 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen paljon lahjoittanut. Kiitos ja hymy riittää):

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovu turhasta tavarasta! Tsemppiä!

Vierailija
4/12 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole huono idea se, että lahjoittaa pois. Ei kaikki ole rahasta kiinni tuossa asiassa. Joskus huonoja roskiin? Siisti koti on kiva ja helpottaa, tulee raikasta, mukavaa. Vähitellen, pieni määrä kerrallaan, ellei saa joskus pois enemmän. Kellariin mahtuu vähän.

Vierailija
5/12 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä ymmärtää että se raha meni jo kun alunperin teit ostopäätöksen.

Vierailija
6/12 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helpompi luopua eläessään turhasta tavarasta, kun jättää asiat perikunnan hoidettavaksi. Perikunta kippaa kaiken kuitenkin jätelavalle.

Kun tavaran on ostanut kaupasta sen jälkeen se on arvoton. 

On helpompi siivota kun on vähemmän tavaraa. 

Vierailija
7/12 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä.

Olen laittanut hope-yhdistyksen kautta. Menee suoraan apua tarvitseville. Ei ole välikäsiä.

Ottavat kaikkea tavaraa vaatetta välineitä.

Hyvä mieli siitä, että se menee oikeasti tarpeeseen.

Ne tavarat mistä en tarvitse, stressaavat minua tuolla JA jos ovat lämmittämättömässä tilassa, niin helposti homehtuvat jätteeksi. Ei sitten ole enää kenellekään muille sopivia kuin kaatopaikan rotille.

Yritän ajatella, että olen saanut sen hankkimisen ja käyttämisen ilon. Joutaa seuraavalle ilahduttamaan.

Se mikä mietityttää, on että niitä itse joskus tarvitsee kun tämä

Maailman meno on tällainen. Toisaalta tuota tavaraa kyllä kiertää.

Tämän tavaroiden ja vaatteiden kanssa hääräämsen voisi tietty vaihtaa johonkin luuhun. Toisaalta tämä on terapeuttista.

Mene apee vapaaehtoistyöhön. Saat häärätä.

Olen miettinyt että

Olisin ite varsin mainio sellaisessa tavaroiden pyörittelyssä. Ei vaan aika nyt riitä.

Vierailija
8/12 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin lahjoitan kaikki vaatteet ja tavarat. Ei ole aikaa nähdä se vaiva että myy kirppiksillä tai netissä ja saa kuitenkin vain kymppejä. Aika on rahaa ja nopein keino on antaa vain pois. ( uff, spr, pelastusarmeija, fida jne)

Vierailija
9/12 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinkijät ärsyttävät minua enemmän joten vien aina mieluummin Konttiin tai Pelastusarmeijalle jos en yrityksestä huolimatta saa jotain myydyksi haluaamani hintaan.

Rahan sinä olet heittänyt hukkaan jo silloin kun ostit tavaran, sillä on turha enää vaivata päätä. Keskity siihen että et enää shoppaile turhaa, ja sanoitkin että olet jo muuttanut ostokäyttäytymistäsi.

Vierailija
10/12 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siitä välttämättä on luovuttava? Ei siinä ole todellakaan mitään pahaa, että saa iloa tavaroiden omistamisesta! En kuitenkaan kannusta turhan tavaran osteluun, mutta jos jo jotakin on valmiiksi hankkinut, niin ei siitä ole pakko luopua vain siksi, että nykyään olisi hyvä olla konmarittava minimalisti, joka varmuuden vuoksi tekee kuolinsiivouksenkin joka vuosi.

Vierailija
11/12 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoita esim. kirppismyynti oikein. Hinnoittele oikein. Myy vain ehjää ja käyttökelpoista.

Itse sain joulun alla parisataa euroa miinus pöytävuokra, kun ennen joulua myin joulupapereita, koristekynttilöitä, kynttilänjalkoja, vanhoja hyötylehtiä, kippoja, myös esim.Iittalaa, suihkusaippuoita ja käyttämättömiä saunasaippuoita. Myös joku villatakki oli mukana.

Nyt kerään sopivaa tavaraa kevääksi.

Mutta se ilo, että pääsee turhista tavaroista eroon, on rahan arvoista.

Vierailija
12/12 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahtavia tsemppejä teiltä, kiitos kaikille.

Joku ehdotti vapaaehtoistyötä tavaroiden järjestämisen parissa. Aika hauska, olen haaveillut sellaisesta pitkään. Paikkakunnallani vaan ei ole Hopea tms. Mutta SPR on ja auttavat Ukrainasta tulevia. Varmaan suora linja avustustyöhön auttaisi minua luopumaan helpommin kun konkreettisesti näkisin miten tavaroita tarvitaan.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi