Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te päiväkodista varastelevat vanhemmat

Vierailija
16.11.2006 |

Oletteko kusipäät miettineet ikinä, minkälaisen opin te annatte lapsillenne? Olisiko se niiin ylivoimaisen vaikeaa ostaa itse sille kakarallenne kuravaatteet, housut jne. kummallista, että vain uudet ja kalliit varusteet " katoavat" hoidosta.

Kuvitteletteko te tosissanne, että minä ostan teidän kakaroillenne kerta toisensa jälkeen uusia varusteita? En todellakaan, ostan ne ihan omalle lapselleni.

Nyt on jo kolmas sadetakki (täysin uusi) joka minulta/lapseltani on varastettu hoidosta, toivottavasti sinulla perslävellä on hyvä mieli kun laitat kakarallesi varastetun sadetakin (tai ihan minkä tahansa muun, minun ostamani vaatteen) sillä en todellakaan tarkoittanut sitä sinun käyttöösi.

Enää en uskalla ostaa, lapsemme käyttävät päiväkodin vaatteita, sinä tosin et voi tuoda niitä varastamiasi vaatteita päiväkotiin, sillä niissä on lapsemme nimi joten hartaasti toivon, että se on sinun kakarasi joka on litimärissä vaatteissa hakiessasi hänet kotiin, puuttuvien kuravaatteiden takia, ei minun, sillä minä olen niitä hoitoon kuskannut, enää en vain varastelusi takia uskalla.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tekee sen siksi että ei ole varaa ostaa lapselle vaatteita niin kannattaa jättää ne kersat tekemättä. lastemme päiväkodissa ei ole tietääkseni varsteltu toisilta, tai ei ainakaan minulta. ootko ap sanonut tuosta jo päiväkodissa? oisikohan tuossa tilanteessa hyvä ottaa asia esille?

Vierailija
2/21 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä ja tätä, mutta eipä ne mitään sille voi :( pyörittelee päätään ja sanoo, että katsovat jos jostain löytyy, mutta eipä niitä ikinä mistään löydy. Laskin juuri aamulla, että meiltä on varastettu yli 100¿ edestä tavaraa päiväkodista, että kiitos vaan teille, varkaat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko teillä tulossa lähiaikoina jotain vanhempain iltaa siellä? jos on niin ota siellä puheeksi se. t:2.

Vierailija
4/21 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei meillä päiväkodilla ole ainakaan ikinä mitään kadonnut.

Koulussa k yllä on meillä kadonnut ties mitä, mutta siellä taitaa mukulat sekoilla itse.

Vierailija
5/21 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltäkin on joskus " kadonnut" se juuri ostettu hyvä villamyssy/rukkaset tmv. Ei voi ymmärtää, miten joku KEHTAA pitää lapsellaan varastettuja vermeitä.

Olisi kiva tietää missä ap on, mutta ymmärrän jos et halua kertoa.

Mun lapsi on Tampereella, keskustan tuntumassa sijaitsevassa päiväkodissa, ei luulisi olevan vanhemmilla varsinaista tarvetta varastaa... :(

Vierailija
6/21 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei vaan ois päiväkodin tädit hukanneet tai lainanneet toiselle osastolle vaatteita?

Ei kyllä asuta Suomessa mutta tätä tapahtuu ainakin täällä naapurimaassa. Lainataan kun joltakin puuttuu ja sit niitä ei löydä enää kukaan.

ja toisekseen nämä perheet jossa vanhemmilla eri osotteet... Toinen vanhempi ostaa toista ja toinen toista. Sit eivät oo itekkään selvillä mikä on lapsen ja mikä ei. Kyselevät lapselta " onko tää sun?" . Ja lapsi sanoo on, äiti/isi osti. Ja ei välttämättä edes ole ko lapsen.

ikävää tietysti on jos joku tahallaan varastaa tai vie toisen omaa.:/ Luulis ettei kehtaa pöllii, missä ne niitä takkeja yms käyttää?

Vierailija
7/21 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 päivää... nyyh... Tosin meillä kyllä on ihan varaa ostaa itse omien lastemme vaatteet joten ei tarvitse ottaa muilta.. Ai niin ja anteeksi että ajattelin viedä 5 ja 3 vuotiaat puolipäivään päiväkodille, aush, kyllä olen paha ja syntinen ihmien.

T: luuseripummi

Vierailija
8/21 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteita. itse olen opiskeleva äiti ja rahat TODELLA tiukilla, mutta ei tulisi mieleenkään mennä toisilta varastamaan. t: 2.

Vierailija
9/21 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus on ollut väliaikaisesti kadoksissa joitain vaatteita. Ne ovat sitten kyllä löytyneet joko päiväkodin tai kodin siivouksen yhteydessä, päiväkodin kuivaushuoneesta tai joku vanhempi on palauttanut ne. Meillä kun lapset haetaan pihalta, päikyv tädit ovat heidät pukeneet ja joskus on mennyt jalkaan väärä (jopa väärän kokoinen) pari punaisia kuomasaappaita siitä rivistä naulakon alta - mutta aina ne on silti palautettu takaisin.

Vierailija
10/21 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sadetakkiin kirjoittaa mustalla lapsen nimen, niin ei sitä moni viitsi varastaa eikä huutonetissäkään siitä saa niin paljoa.

Vierailija
11/21 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isoäitini on sairaalan vuodeosastolla ja aina jos olemme ostaneet hänelle kivoja villatakkeja ja nättejä vaatteita, ovat kadonneet. Äitini välillä nostaa metelin ja osa onkin sitten " löytynyt" . Tässä tapauksessa taitaa osa henkilökunnasta varastaa, kun ajattelee, ettei dementoitunut vanhus enää tarvitse monen sadan euron villatakkia. Mutta kun me olemme ostaneet sen juuri omalle mummollemme, koska haluamme, että hänellä on lämmin ja tiedämme, että vielä terveenä hän aina pukeutui viimeisen päälle kauniisti. Tuntuu niin pahalta.

En syytä sairaalan vakihenkilökuntaa, mutta sijaisia on paljon ja luulen, että osa kompensoi pieniä palkkojaan varastelemalla dementikkojen tavaroita.

Vierailija
12/21 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa katoaa myös vaatteita. Lapset jättävät paljon jälkeensä mutta sääntönä on että huonompikuntoiset palautetaan/löytyy löytäkorista. Uusia vaatteita ei sen koommin enää näy.

Vierailija
13/21 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli, meidän lasten kaikissa vaatteissa ON nimi ja noissa suosituissa sadevaatteissa vielä sillä mustalla tussilla, joten ei todellakaan ole kyse siitä, etteikö niitä olisi merkitty!

Ymmärrän tavallaan sen, että varusteet menevät sekaisin ja meillekin on kotiin tullut vääriä vaatteita, mutta olen palauttanut KAIKKI päiväkotiin, oli niissä nimi tai ei. Mutta noitapa ei palauteta vaikka nimi onkin :(

ap

Vierailija
14/21 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nimenomaan merkkiselaisia. eli ei kelvannut mitkään lassien toppahousut vaan reimatecit meni.. jne..

Jäi kiinni ja erotettiin, mutta omaisuuttaan kukaan ei takasin saanut eikä mitään korvuksia. Kun ei kuulemma voitu todistaa mitään...

Vierailija
15/21 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekaannuksia kyllä tuli, mutta sekaisin menneet vaatteet ja kengät palauituivat seuraavana arkipäivänä.

Koulu on sitten toinen juttu, sieltä tavaraa häviää ihan suoran varastamisen seurauksena. Esim. 10 geelikynän katoaminen yhdellä kertaa ei voi olla sekaannus eikä vahinkokaan, kun ne oman luokan omasta pulpetista katosivat.

Vierailija
16/21 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin tarkastan pari-kolme kertaa viikossa että kaikki varusteet ovat tallella. Kun haen pojan niin katson kyllä että ovat omat varusteet päällä ja vaihtovaatteet tarkastan että ovat puhtaat ja tallella. Sadevarusteet otetaan aina viikonloppuna pesuun (joskus otan useamminkin ne kotiin kun ei ole kotona toisia).

Tarhassa ei myöskään kannata säilyttää hirveästi ylimääräistä vaihtovaatetta koska silloin lainaavat niitä sitten helposti (kun kerta ylimääräisiä) tarvitseville (niille raukoille joiden vanhemmat eivät huolehdi riittävästä varustuksesta).

Meillä ei ole kadonnut mitään muuta kuin väliaikaisesti (en ole merkannut kaikkia...), mutta ärsyttävän usein meidn pojan hyllyltä löytyy muiden vaatteita vaikka niissä jopa lukisi selvästi jonkun toisen nimi! Eli kun niitä vaatteita/varusteita on älyttömän isot määrät siellä niin väkisinkin joskus eksyvät vääriin paikkoihin.

Ja olenpahan minäkin sitten " varastanut" jotain kun loman alkaessa tyhjensin pojan hyllyn vaan kassiin ja heitin kaikki likapyykkiin ja vasta usean päivän päästä huomasin että siellä oli yksi ylimääräinen paita.

Palautin sen vasta loman (pitkän sellaisen...) jälkeen.

Vierailija
17/21 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin löytötavaraa säilytetään kanslian vieressä olevassa korissa, josta oppilaat, vanhemmat tai opettajat voivat tulla penkomaan jos jotain on hukassa. Lopuista ilmoitetaan koteihin lähellä joulua ja keväällä, yleensä kukaan ei kuitenkaan enää kysele niiden perään.

Keväällä koulujen loputtua tavarat viedään kellariin odottamaan, jos joku niitä kysyisi. Eipä kysy.

Siellä on pipoa, hanskaa ja villasukkaa, toppavaatetta, luistimia, monoja, kypäriä jne.

Vierailija
18/21 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisekseen, meille rikkaille ei ole se sadetakin merkki läheskään noin tärkeä kuin teille.

Vierailija
19/21 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele sinäkin elämään, vaikka hankalaahan se on kun pitää tapella muiden köyhien kanssa lapsen " merkki" vaatteista.

Vierailija
20/21 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle ei ole tärkeää lasteni vaatteiden merkki. ikinä niillä ei ole ollut mitään merkkivaatteita, kun ei ole kalliita vaatteita ostaa. ja ei tarvitse hermostua jos mielipiteeni ilmaisen. t:2.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän