Lasten synttäreillä nykyään collegehousut ja t-paita normia?
Onko oikeasti nykyään yleisesti ok/tavallista mennä synttärijuhliin esim.college-/ verkkahousuissa ja t-paidassa? Itse ohjannut oman 11-vuotiaani vaikka farkuissa ja kauluspaidassa (ihan ruutupaita ) juhliin, ja hän on ollut ainoa nyt parin vuoden ajan näin "hienoissa" vaatteissa. Olenko ihan mummokamaa siinä ajatuksessa, että juhliin mennään - ei nyt ihan verkkareissa- ?
Kommentit (8)
Oli tavallista ainakin minun lapsuudessa 90-luvulla. Ihan tavalliset vaatteet oli lapsilla, päivänsankarilla jotain hienompaa että erottuu joukosta. Pukeuduttiin kyllä sitten ns aikuisten juhliin hienosti.
Ehdottomasti mukavaa päälle, että on rentoa leikkiä kavereiden kanssa. Sitä kerkeää tönöttämään puvussa/mekossa sitten aikuisena
Normaalia on.
Meillä on vasta 2 v, mutta on menty synttärijuhliin siisteissä perusvaatteissa. En näe järkeä ostaa mitään kauluspaitaa ja muuta satunnaista käyttöä varten. Eri asia sitten, kun samat vaatteet menee pari vuotta ja ko. vaatteelle on muutakin käyttöä.
Tottakai kai sellaset vaatteet joissa on hyvä liikkua. Lapset liikkuu paljon eikä pönötä, vaatteet aktiivisuuden mukaan.
Joo, leikkimäänhän sinne toivottavasti mennään! Ei farkuissa oo kiva leikkiä.
Itse aina katson että lapsi lähtee synttärijuhliin siisteissä vaatteissa, juurikin farkut ja neule tai kauluspaita. Ihan normaaleja käytöstapoja on hyvä opettaa pienestä pitäen, ettei juhlapäivään lähdetä verkkareissa vaan pukeudutaan spesiaaliin päivään siististi, se on myös synttärisankarin kunnioitusta.
Ihan normaaleissa arkivaatteissa mentiin ysärillä. Silti osasin pukeutua esim. hautajaisiin ja häihin nätisti. Miksi johonkin lasten synttäreille lapsena pitäisi pukeutua hyvin?
Lastensynttäreillä on eri pukukoodi kuin muissa juhlissa. Lastenjuhlissa leikitään lasten kesken.
Eri jos mennään vaikka häävieraaksi tai aikuisten juhliin.