Alkossa suositeltiin viiniä joka ei sopinut ollenkaan ruoan kanssa
Yleensä olen saanut ihan hyviä suosituksia mutta nyt meni metsään ja pahasti. Kerroin myyjälle ruoan ja kuinka maustettua ruoka on. Myyjä löi pullon käteen ja sanoi että tämä. Viini ei toiminut ollenkaan, oli pliisu ja mielestäni ei ollut rahansa väärti. Viinissä ei kuitenkaan ollut korkkivikaa tai muita makuvirheitä.
Olenko oikeutettu kompensaatioon? Viini maksoi kuitenkin melkein kolme kymppiä.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi vaatia kompensaatiota koska viini ei ollut pilalla. Itsehän teit ostopäätöksen.
No kyllähän Alkon myyjän pitäisi suositusta tehdessään tehdä selväksi että ei voi taata ruoan ja viinin yhteensopivuutta.
-Eri
Jos tämä kiistaton tosiasia ei jollekulle ole itsestään/sanomattakin selvää, ei hänelle mitkään selonteot auta.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään viini sovi ruoan kanssa.
Sinä et tiedä viieistä tai ruoista yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi viineistä pitäisi tietää, jos niitä ei halua juoda?
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstamammat eivät ymmärrä mitään hyvistä viineistä.
Ei niin. Ap tästä hyvä esimerkki. Hän, joka ymmärtäisi viineistä, osaisi ihan itse valita sopivan viinin ruualleen.
Olisin itse osannut valitakin paremman viinin mutta halusin vaihtelua ja kun nätti myyjätyttönen kysyi voiko auttaa niin sain nuuhkia hänen hiuksiaan hänen tehdessään viinisuositusta.
Vierailija kirjoitti:
Alkon vika, että ap ei osannutkaan kokata :D:D:D:D
Kuten on hesebökön syy kun asiakas ei osaa/kykene ajallaan hakemaan itse säveltämäänsä ennakkotilausta.
Taitaa olla ruuassa vika. Paska kokki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstamammat eivät ymmärrä mitään hyvistä viineistä.
Ei niin. Ap tästä hyvä esimerkki. Hän, joka ymmärtäisi viineistä, osaisi ihan itse valita sopivan viinin ruualleen.
Olisin itse osannut valitakin paremman viinin mutta halusin vaihtelua ja kun nätti myyjätyttönen kysyi voiko auttaa niin sain nuuhkia hänen hiuksiaan hänen tehdessään viinisuositusta.
Just joo. Nyt meni provoilu jonnella vähän yli :D
Ruuan vika, jos on niin tulista että vie maun viinistä. Chilimössöt kuuluu syödä muiden juomien kera.
Vierailija kirjoitti:
Juon mielelläni viinejä, mutta en ole vielä keksinyt, että miksi niitä pitäisi juoda jonkun ruuan kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi viineistä pitäisi tietää, jos niitä ei halua juoda?
t. eri
Miksi pitäisi tietää tai "tietää" vaikka haluaa juoda? Jos on toimivat omat makunystyrät mitä muuta tarvitsisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viinissä ei ollut mitään vikaa mutta ap:lla oli väärä sapuska. Olet oikeutettu tekemään parempaa ruokaa ja kittaamaan viinin kurkkuusi.
Olen itse viiniharrastaja ja sangen hyvä kokki. Tulee kuitenkin usein valittua tietyn tyyppisiä viinejä jotka tunnen todella hyvin ja nyt halusin jotain hiukan erilaista. Vika ei ollut ruoassa vaan suosituksessa. On totta että olisi pitänyt ostaa toinen pullo varalle ruoan kanssa.
ap
Oikealla viiniharrastajalla on kotonaan viinikaappi, josta otetaan jotakin tilalle, jos avattu pullo ei miellytä. Ap on paskantärkeä snobbailija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te alapeukutatte asiallista aloittajaa? Nyt ei siis puhuta siidereistä ja ylipainostanne vaan oikean viinin löytämisestä ruoan kanssa, taitaa olla vieras aihe? Kehoittaisin kaikkia käyttämään alkon chattia, siellä on oikeasti asiantuntijat vastaamassa. Alko on suuri viininostaja Euroopassa ja maailmalla ja siksikin luonnollisesti asiantuntija.
Koska aloituksessa ei ole mitään asiallista. Alko antaa vain SUOSITUKSIA, ei mitään takuuta siitä, että tuote 100% varmuudella sopii.
Aivan ja tämän aloittaja toi teillekin tietoiseksi. Monopolin työntekijöiden pitää kuitenkin osata ammattinsa, jotta olisivat ammattitaitoisia. Tai sitten kertoa asiakkaalle, että eivät ole ammattitaitoisia. Käyttäkää edelleen sitä alkon chattia, jonka takaa löytyy oikeat ammattilaiset, yksittäinen myyjä ei näytä ammattiaan osaavan.
Kaveri yllytti sokkotreffeille kumppania, joka ei sopinut ollenkaan kanssani. Olenko oikeutettu kompensaatioon?
Vierailija kirjoitti:
Kaveri yllytti sokkotreffeille kumppania, joka ei sopinut ollenkaan kanssani. Olenko oikeutettu kompensaatioon?
Sama täällä. Inhottava kierre.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viinissä ei ollut mitään vikaa mutta ap:lla oli väärä sapuska. Olet oikeutettu tekemään parempaa ruokaa ja kittaamaan viinin kurkkuusi.
Olen itse viiniharrastaja ja sangen hyvä kokki. Tulee kuitenkin usein valittua tietyn tyyppisiä viinejä jotka tunnen todella hyvin ja nyt halusin jotain hiukan erilaista. Vika ei ollut ruoassa vaan suosituksessa. On totta että olisi pitänyt ostaa toinen pullo varalle ruoan kanssa.
ap
Minäkin olen keskivertoa parempi kuski, tavallista paremman näköinen ja keskiarvoa parempi rakastaja.
T. Suomalainen mies
Vierailija kirjoitti:
Ruuan vika, jos on niin tulista että vie maun viinistä. Chilimössöt kuuluu syödä muiden juomien kera.
Tuo Villa valentina sopi juuri hyvin chilisen ruuan kanssa. On kevyt viini .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysyt suosituksia itsellesi muilta kuin itseltäsi? Tee itse kotiläksysi ja kokeile, muuten olet perässä vedettävä laumasielu.
no kun nyt meni instapostaukset ja lauantain ilta pilalle vaikka piti olla niin superisti yhteensopiva makupaletti ja elämys tarjolla kun ihan alkon myyjä(somessa erityssommelieri) suositteli juuri tähän ruokalajiin ja juuri tähän mausteisuustasoon synkronoitua viiniä.. :D
Yhyy ei tullut kilpailukykyistä kontenttia ja naapurin won fiffelföffelit menevät ohi Châteauneuf-du-Pöpi:llä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Minäkin olen keskivertoa parempi kuski, tavallista paremman näköinen ja keskiarvoa parempi rakastaja.
T. Suomalainen mies
Tavallista parempi ruokakauppa: perustelematon ja paikkaansa pitämätön väite, mutta saattaahan joku uskoakin ja jos ei usko niin eipä ole valinnanvaaraakaan, hahhahhaa. Parhaimmat viinivitsitkin saa meiltä.
T: Oman ky(y)län suosikkikauppias
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
T. Suomalainen mies
Keskivertoa parempi huumorintaju voisi olla mahdollista jos tämän sanoisi itseironisesti pilke silmäkulmassa.
Normaaliälyinen ymmärtää sen ihan itsekin. Muiden kohdalla se on voivoi, jos ei itsestäänselvyyttä tajua.