Mitä vanhaa 80-90 luvun musaa tykkäätte kuunnella?
Kommentit (36)
Sitä samaa mitä silloin kuuntelin.
Iron Maiden, Judas Priest, Dio, Jethro Tull, Juice, Hassisen kone, Sielunveljet, Tuomari Nurmio. Näin yhtäkkiä tulee mieleen.
Aloitin oman aktiivisen musiikin kuuntelun ja äänitteiden keräilyn 1980-luvulla ja kuuntelen nykyisin rock- ja popmusiikkia, joka on alunperin tehty vuosina 1954-2022. Jo kultaiselle kasarilla kuuntelin aiempina vuosikymmeninä tehtyä musiikkia ja pyrin seuraamaan uudempaakin musiikkia paitsi räppi ei ole iskenyt viimeisen 40 vuoden aikana. Monet bändit ja artistit tekevät useamman vuosikymmenen kestäviä uria ja esimerkiksi The Rolling Stones on ollut olemassa koko minun tähänastisen elinaikanani.
Noista 1980-luvun bändeistä voi yhtä hyvin kuunnella Def Leppardia vuodelta 1987 kuin vuodelta 2022:
---
Monien vanhempien bändien osalta olen päivittänyt säännöllisesti omaa LP-kokoelmaa samojen albumien 2 CD:n remasteroiduilla deluxe versioilla, jotka sisältävät monenlaista bonusmateriaalia.
Vierailija kirjoitti:
Iron Maiden, Judas Priest, Dio, Jethro Tull, Juice, Hassisen kone, Sielunveljet, Tuomari Nurmio. Näin yhtäkkiä tulee mieleen.
Itsekin kuuntelen paljon suomirockia. Kokonaisuudessaan Tuomari Nurmio on mielestäni heittämällä paras, mutta myös CMXsällä, Rauli Baddingilla, Irwin Goodmanilla, Absoluuttisella Nollapisteellä ja Eppu Normaalilla on hyviä biisejä mainitsemasi Juicen ja Hassisen Koneen lisäksi. Sielun Veljistä en ole itse jostain syystä itse hirveästi tykännyt.
Mitä sitä nyt kuunneltiin 90 luvulla. yötä ainakin, guns n roses, ac dc, eppu normaalia, bon jovi, sandraa kuuntelin koska tyttöystävä tykkäsi.
Whitney Houstonia, ikonisia elokuva tunnareita ja kaikenlaista laidasta laitaan riippuen mielialoista.
Vierailija kirjoitti:
Ysäri on paskaa.
Höpsis. Kun oppii ymmärtämään musiikkia riittävästi, että pääsee sisälle musiikin ytimeen pinnallisen estetiikan läpi niin on helppo todeta, että hyvää musiikkia on tehty kyllä jokaisella vuosikymmenellä.
Nykymusiikki on paskaa. En tykkää juuri yhdestäkään vuoden 2010 jälkeen tehdystä musasta tai bändistä. 80-90 pop ja rock bändit on hyviä tänäkin päivänä.
Ei mulla muuta kirjoitti:
Nykymusiikki on paskaa. En tykkää juuri yhdestäkään vuoden 2010 jälkeen tehdystä musasta tai bändistä. 80-90 pop ja rock bändit on hyviä tänäkin päivänä.
Suosittu musiikki on hyvin laajasti musiikillisesti köyhää, köyhempää kuin viime vuosituhannen puolella. Hyvää musiikkia tehdään kyllä koko ajan, mutta sitä joutuu etsimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ysäri on paskaa.
Höpsis. Kun oppii ymmärtämään musiikkia riittävästi, että pääsee sisälle musiikin ytimeen pinnallisen estetiikan läpi niin on helppo todeta, että hyvää musiikkia on tehty kyllä jokaisella vuosikymmenellä.
Hyvää musiikkia on tehty 70- ja 80-luvulla.
Kaikenlaista kasari- ja ysäripoppia. Etenkin Madonnaa, Bananaramaa ja Kim Wildeä, joka muuten on tulossa ensi heinäkuussa Suomeen.
Culture Club, OMD, Talk Talk, Gazebo, Frankie Goes To Hollywood, Simple Minds, Billy Idol, Cutting Crew, Glass Tiger on ihan parhaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ysäri on paskaa.
Hyvää musiikkia on tehty 70- ja 80-luvulla.
On. Ja 50-, 60-, 90- jne. Ainoa syy rajoittua tiettyihin vuosikymmeniin on kyvyttömyys päästä pinnallisen estetiikan läpi musiikin ytimeen. Aloita vaikka analysoimalla esim. sen legendaarisimman ysärihitin eli Smells Like Teen Spiritin säkeistön melodiaa. Erittäin hienostunut ja taitavasti kirjoitettu melodia.
Kuuntelen 70-ja 80-luvuilla äänitettyjä hengellisiä lauluja, erityisesti romanien musiikkia. Näissä on vielä aito, selkeä sanoma ja kauniit melodiat.
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelen 70-ja 80-luvuilla äänitettyjä hengellisiä lauluja, erityisesti romanien musiikkia. Näissä on vielä aito, selkeä sanoma ja kauniit melodiat.
Jossain vaihees aloin tykkäämään michael jacksonista. Olen katsonut sen konsertteja youtubesta viimeisen 4 vuoden aikana. Ennen 2016 en edes kuunnellut michaelia.
Bon jovia kuuntelen.