Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosittele matkakohdetta yksin matkustavalle!

Vierailija
14.01.2023 |

Jotain muutakin kuin uima-altaalla lekottelua

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen Lissabonia.

Minkä takia? Mitä erityistä on Lissabonissa yksin matkustajalle?

Vierailija
22/40 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen Lissabonia.

Se on kaunis ja kivatunnelmainen kaupunki kenelle tahansa. Katso vähän mitä siellä on, kiinnostaako sinua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen Lissabonia.

Tuskin missään paikassa on mitään erityistä nimen omaan yksin matkustavalle, ihan kaikille sopivia paikkoja useimmat kaupungit ovat.

Vierailija
24/40 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde jonnekin järjestetylle kiertomatkalle, jos road tripin kaltainen kiinnostaa.

Vierailija
25/40 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Madeiralle patikoimaan. 

Kaksi kertaa olen käynyt yksin Madeiralla. Varasin puolipäiväretkiä ja samalla tutustuin uusiin ihmisiin. Ne oli kävelyretkiä tai jeeppiajelua jne... Minusta pidettiin jotenkin erityisen hyvää huolta, kun olin yksin. Sain istua etupenkillä autossa ja aina kysyttiin, että onko kaikki hyvin. Pidettiin kuin kukkaa kämmenellä vai miten se sanonta menikään. Siellä oli myös erittäin turvallinen olo yksin matkustaessa. 

Vierailija
26/40 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa paikka, missä on paljon museoita ja muita turistinähtävyyksiä. Noissa on oikein mukava liikkua yksin.

Vierailija
27/40 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde jonnekin järjestetylle kiertomatkalle, jos road tripin kaltainen kiinnostaa.

No ei niitä geokätköjä noin pääse etsimään kyllä juuri ollenkaan kun pitää liikkua ryhmän mukana

Vierailija
28/40 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä saa kysymään tällaisen kysymyksen?

Riippuu vähän maasta mutta yhteisöllisemmissä kulttuureissa (myös Euroopassa) voit saada ihmettelyä ja kyselyä asiasta. Olet kyllä helpompi uhri prätkäkyytien tarjoajille jos kohteessa sellaisia on.

Olen matkustanut kaksin vain pari kertaa ja heteropariskunnalta näyttävälle ei oman vajavaisen kokemuksen mukaan tyrkytetä yhtä raivokkaasti katukojuissa myytäviä asioita. Jos nyt oletan että olet nainen ja kohteessa tällaisia on.

Vierailija
29/40 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaellukselle Pyhän Jaakon tielle...

Vierailija
30/40 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei niitä geokätköjä noin pääse etsimään kyllä juuri ollenkaan kun pitää liikkua ryhmän mukana

No kyllä noissa on vapaa-aikaakin. Mutta jos geokätköily on se juttu, niin kysele suosituksia vaikka jossain geokätköilyfoorumilla.

Vierailija
31/40 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nizza, paljon tekemistä riittää, eikä tarvitse makoilla uima-altaalla. Kaunis Välimeri vieressä. Suosittelen auton vuokraamista, näkee paljon. Myös polkupyörällä on kiva liikkua Nizzassa. Hyviä ravintoloita, aivan varmasti ostettavaa muodin saralla jne. Ihania kahviloita. Tyylikäs lomanviettopaikka. Olen itse käynyt useamman kerran.

Nainen50

Minusta harvinaisen tylsä matkakohde. Muutaman tunnin kävin siellä pyörimässä ja siinä se. Kaveri asuu siinä vieressä ja sen takia tuli käytyä ja mietin silloin, etten onneksi mitää lomamatkaa sinne ostanut. 

Vierailija
32/40 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä saa kysymään tällaisen kysymyksen?

Riippuu vähän maasta mutta yhteisöllisemmissä kulttuureissa (myös Euroopassa) voit saada ihmettelyä ja kyselyä asiasta. Olet kyllä helpompi uhri prätkäkyytien tarjoajille jos kohteessa sellaisia on.

Olen matkustanut kaksin vain pari kertaa ja heteropariskunnalta näyttävälle ei oman vajavaisen kokemuksen mukaan tyrkytetä yhtä raivokkaasti katukojuissa myytäviä asioita. Jos nyt oletan että olet nainen ja kohteessa tällaisia on.

Ai että jää kotiin vaan kun muuten paikalliset ihmettelevät ja kyselevät miksei ole kaveria? Sitäkö nyt oikeasti yrität sanoa?

Vierailija
33/40 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin voi matkustaa ihan minne haluaa. Minä olen reissannut yksin niin kaakkois-Aasiassa kuin etelä-Amerikassakin, safareilla Afrikassa, junalla Japanissa. Järjestelet matkan kunnolla ja olet varovainen, niin mitään ongelmaa ei yksin matkailussa ole.

Vierailija
34/40 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku luostari voisi sopia nimenomaan yksin matkustavalle paremmin kuin vaikka perheelle, jos sitä tässä haetaan.

Vierailija
35/40 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tuo oli vain yksi asioista, joita ap voisi tehdä, ei pakko. Jos oli välttämättömyys, niin ihmettelen, ettei ap laittanut sitä aloitukseen.

Vierailija
36/40 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tykkäät tehdä? Jos haluat nauttia sekä rantalomasta että kaupunkilomasta, on useita vaihtoehtoja Euroopassa aikavälillä touko-syyskuu. Esim Kroatiassa Split tai Dubrovnik, Mallorcan Palma, Barcelona, Lissabon...

Tykkäisin esim. geokätköillä mutta on vähän kyseenalaista missä voi yksin lähteä etsimään noita.

Salzburg

Vierailija
37/40 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gambia

Vierailija
38/40 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene Isoon-Omenaan tai Poliisitalolle, Myös Sanoman Mediatalo käy.

Vierailija
39/40 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Berliini, helppo ja monipuolinen. Wien, jos kulttuuri kiinnostaa. Lontoota ja Pariisia en suosittele!

Itävallan Alpit, jos olet liikunnallinen.

Tosi vaikeaa on suositella mitään, kun et kerro mitään oleellisia tietoa: mihin vuodenaikaan olisit menossa, miten pitkäksi aikaa, mistä pidät ja mistä et, onko liikuntarajoitteita, harrastuksia tmv asiaan vaikuttavia seikkoja.

Miksi et suosittele Lontoota tai Pariisia. Nyt perusteluja. Itse olen käynyt Lontoossa 5 kertaa ja ensi kesänä menen jälleen. Pariisi on ihana, Romantiikkaa.

Vierailija
40/40 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut Pariisissa yksin, kiva kaupunki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä