Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Exä vei lapsen

Vierailija
13.01.2023 |

Toivon, että lapsella on kaikki hyvin. Meillä on kaks yhteistä lasta, yhteishuoltajuus, mutta exällä on alkoholiongelmaa ja hänestä on tehty poliisitutkinta liittyen nuoremman lapsen pahoinpitelyyn. Lapset ovat 7 ja 11 v.
Pahoinpitelyn jälkeen en antanut lapsia vanhemmalle ja lastensuojelu ja poliisi olivat puolellani.

Meillä ei ole ollut kirjallista sopimusta tehtynä, ja ensiviikolla meillä on aika lastenvalvojalle, jossa vaadin sopimuksen tekoa valvotusta tapaamisesta.

Tämä vanhempi tuli tänään koululle kun olin hakemassa lapsia. Isompi lapsista istui autossani eikä suostunut lähtemään tuon vanhemman mukaan. Mutta nuorempi oli vasta tulossa ja exä nappasi itkevän lapsen syliinsä ja vei pois.

Lopulta poliisit jututtivat heitä, ja koska tuo nuorempi lapsista tykkää olla mummolassa, niin hän olikin mielellään menossa vanhempansa kanssa sinne.
En tietenkään voi asialle mitään eikä poliisitkaan. Lapsi on siis nyt tuon vanhemman kanssa mummolassa.

Mietin vain, kun exä on ollut hirveän vihamielinen, hän on lapsille haukkunut ja puhunut minusta pahaa, laitellut kännisiä ääniviestejä niin minulle kuin lapsillekin tänä aikana, kun lapset ovat olleet minulla, niin toivottavasti nyt kykenee kohtelemaan pientä lasta hyvin.

Hän kohdellut lapsia huonosti kun he ovat olleet hänellä, enkä ole muutosta parempaan huomannut tänä aikana kun lapset ovat olleet minulla.
Mielestäni paljon kertoo jo sekin, että tämä vanhempi lapsi ei ole kaivannut päästä exän luo, nytkin istui kuin tatti autossa eikä halunnut lähteä, vaikkaexä huusi hänelle siinä...

Aion maanantaina hakea lapset ennen kuin hän ehtii hakea. Mutta mitä sitten jos hän ei suostu valvottuihin tapaamisiin?...tämä on hirveää lapsille enkä haluaisi jatkaa tätä enää yhtään, taistella toisen ihmisen kanssa lapsista. Mutta en voi myöskään antaa lapsia vastuuttoman aikuisen luo, joka ei oikeasti välitä heidän hyvinvoinnistaan pätkääkään.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot lähivanhempi eli lapsi on kirjoilla sun luona niin vaikka olette yhteishuoltajia niin hänellä ei ole oikeutta ottaa lasta luokseen tapaamissopimuksessa määritettyjen tapaamisten ulkopuolella. Jos näin on tehnyt voit 1. Tehdä rikosilmoituksen laittomasta huostaanotosta ja 2. soittaa sosiaalipäivystykseen ja kertoa että lapsen pahoinpitelystä tutkinnassa oleva vanhempi on vastoin tapaamissopimusta ja lapsen etua (jonka sä lähihuoltajana arvioit ja voit kieltää lapsen etua vastoin olevat tapaamiset) ottanut lapsen luokseen ja että olet huolissasi lapsen turvallisuudesta. 3. Laittaa lakimiehen avustuksella heti hakemuksen oikeuteen tapaamissopimuksen täytäntöönpanosta eli lapsen palauttamisesta sulle ja vaikka samalla hakemuksen tapaamissopimuksen muutoksesta valvottuihin tapaamisiin.

Todella on syytä vaatia valvotut tapaamiset, jos oikeudesta haet niin isän mielipidettä ei kysytä. Ennen päätöstä oot kuitenkin velvollinen itse noudattaa tapaamissopimusta ellei lastensuojelu tai poliisi toisin kehoita, pl jos katsot tapaamiset lapsen edun vastaisiksi mikä katsoisin että ovat pahoinpitelyepäilystä johtuen.

Vierailija
22/39 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei poliisi saa luovuttaa lasta silti hänelle, vaikka miten olisi mummolaan menossa, ei sitä lapselta voi kysellä mihin haluaa. Huoltajana sinä päätät. Ja lapsi pitäisi siirtää jo nyt sinulle, ei voi olla exäsi kanssa tai edes mummolassa, jos voi pahoinpidellä lapsen tai sekoilee. Se on kuin lapsikaappaus. Sun pitää vaatia lapselle oikeutta, turvaa ja paperit kuntoon. Alkoholistin mukaan lapsi ei tod. lähde, ettei tapahdu liikenneonnettomuus tai muu sähellys. 

Huoltaja se isäkin on. Onhan ne voineet puhalluttaa exän ja todenneet ettei ole sillä hetkellä päihtynyt, joten ei ole mitään perustetta viedä lasta huoltajalta kun lapsi itsekin haluaa lähteä vanhempansa mukaan. 

Ilostako se lapsi itki isän sylissä. Lue aloitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Ap 👍 Nyt huomasit sentää laittaa jo aloitukseen lapset ja alkoholiongelman. Siinä pari päivää sitten tekemässäsi aloituksessa nuo unohtui ja ei oikein ketju lähtenyt lentoon. Mutta nyt jo parempi yritys. Odotat vielä muutaman viestin, ennen kuin kerrot, että se "hirveä" vanhempi on äiti ja siitä tää lähtee kuin raketti naisten haukkumiseen. Ap:n ex = kaikki naiset.

Vierailija
24/39 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä sanoa. Tiedän täysin vakavasti alkoholisoituneita miehiä joilla lapset ovat kotona.

???????

Vierailija
25/39 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain todella outoa tapahtuu Suomessa.

Vierailija
26/39 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että huoltajuusasiat tullaan käsittelemään käräjäoikeudessa. Voit kyllä olla huoleti, jos kertomukset exästä pitää paikkansa. Todennäköisesti exälle tulee tuossa tilanteessa valvotut tapaamiset ja sinulle yksinhuoltajuus, kannattaa vaatia myös että tiedonsaanti oikeus rajoittuu ainoastaan lapsiin liittyviin asioihin mikäli lasuasiakkuus jatkuu. Omalla kohdalla valvotut tapaamiset tuli exälle jo pelkästään sillä, että oli impulsiivinen viranomaisen mielestä ja kerran käyttänyt amfetamiinia.

Toivon tosiaan että näin käy. Lasusta kyllä kerran sanoivat, että joskus nämä oikeuden päätökset ei mene ihan niinkuin voisi kuvitella. Mutta jos on todisteet jatkuvasta alkoholinkäytöstä ja väkivallastakin, niin eikai ne oikeasti oikeudessa antaisi tälläiselle vanhemmalle yksinhuoltajuutta...ap

Vierailija
27/39 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä Ap 👍 Nyt huomasit sentää laittaa jo aloitukseen lapset ja alkoholiongelman. Siinä pari päivää sitten tekemässäsi aloituksessa nuo unohtui ja ei oikein ketju lähtenyt lentoon. Mutta nyt jo parempi yritys. Odotat vielä muutaman viestin, ennen kuin kerrot, että se "hirveä" vanhempi on äiti ja siitä tää lähtee kuin raketti naisten haukkumiseen. Ap:n ex = kaikki naiset.

No nyt meni pikkasen hutiin 😂 En ole viime aikoina tänne kirjoittanut. Nytkin mietin ettei ehkä kannattavaa, mutta vähän ahdistaa ja halusin purkaa itseäni kirjoittamalla.

Vierailija
28/39 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vakavasti alkoholisoituneet isät ovat ainakin Helsingissä suojeluksessa.

Vierailija
29/39 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt meni pikkasen hutiin 😂 En ole viime aikoina tänne kirjoittanut. Nytkin mietin ettei ehkä kannattavaa, mutta vähän ahdistaa ja halusin purkaa itseäni kirjoittamalla.

Totra kai 😁 Kaikki palstatrollit kirjoitravat AINA ensimmäistä kertaa 😂 Vaikka ovat täysin tunnistettavia, koska samat aloitukseta aina uudestaan. Yrittäisit edes jotain uutta 🤣

Vierailija
30/39 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei poliisi saa luovuttaa lasta silti hänelle, vaikka miten olisi mummolaan menossa, ei sitä lapselta voi kysellä mihin haluaa. Huoltajana sinä päätät. Ja lapsi pitäisi siirtää jo nyt sinulle, ei voi olla exäsi kanssa tai edes mummolassa, jos voi pahoinpidellä lapsen tai sekoilee. Se on kuin lapsikaappaus. Sun pitää vaatia lapselle oikeutta, turvaa ja paperit kuntoon. Alkoholistin mukaan lapsi ei tod. lähde, ettei tapahdu liikenneonnettomuus tai muu sähellys. 

Avausviestin 11.sana: yhteishuoltajuus

Vierailija
31/39 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oot lähivanhempi eli lapsi on kirjoilla sun luona niin vaikka olette yhteishuoltajia niin hänellä ei ole oikeutta ottaa lasta luokseen tapaamissopimuksessa määritettyjen tapaamisten ulkopuolella. Jos näin on tehnyt voit 1. Tehdä rikosilmoituksen laittomasta huostaanotosta ja 2. soittaa sosiaalipäivystykseen ja kertoa että lapsen pahoinpitelystä tutkinnassa oleva vanhempi on vastoin tapaamissopimusta ja lapsen etua (jonka sä lähihuoltajana arvioit ja voit kieltää lapsen etua vastoin olevat tapaamiset) ottanut lapsen luokseen ja että olet huolissasi lapsen turvallisuudesta. 3. Laittaa lakimiehen avustuksella heti hakemuksen oikeuteen tapaamissopimuksen täytäntöönpanosta eli lapsen palauttamisesta sulle ja vaikka samalla hakemuksen tapaamissopimuksen muutoksesta valvottuihin tapaamisiin.

Todella on syytä vaatia valvotut tapaamiset, jos oikeudesta haet niin isän mielipidettä ei kysytä. Ennen päätöstä oot kuitenkin velvollinen itse noudattaa tapaamissopimusta ellei lastensuojelu tai poliisi toisin kehoita, pl jos katsot tapaamiset lapsen edun vastaisiksi mikä katsoisin että ovat pahoinpitelyepäilystä johtuen.

Mutta entäs kun minä olen se etävanhempi, lapset eivät ole kirjoilla luonani. Meillä ei kuitenkaan ole tehty kirjallista tapaamissopimusta, vaikka lapset vuoroviikoin ovat olleet.

Nyt tulevalla viikolla toivon että saadaan tehtyä tapaamissopimukset niin, että lapset asuvat luonani ja näkevät toista vanhempaansa päiväseltään.

Exän uhkailujen takia silloin aikoinaan annoin hänen ottaa lapset kirjoille, tietysti halus sen takia että sai asumistuet lapsista. Ei hän hirveästi ole välittänyt lapsista huolehtia.

Vierailija
32/39 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totra kai 😁 Kaikki palstatrollit kirjoitravat AINA ensimmäistä kertaa 😂 Vaikka ovat täysin tunnistettavia, koska samat aloitukseta aina uudestaan. Yrittäisit edes jotain uutta 🤣

Olen toki joskus kirjoittanut tänne, mutta en ole sama joksi minua luulet. En itseasiassa tiedä mistä kirjoituksesta edes puhut. Mutta toisaalta en jaksa nyt asiaa sen enempää ihmetelläkään.

Vierailija
33/39 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain todella outoa tapahtuu Suomessa.

Tarkennatko mitä tarkoitat?

Vierailija
34/39 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä vanhempi ei ostanut edes joululahjoja lapsille ja syytti siitä minua lapsille. Samaan aikaan haukkui ne lahjat mitä nuorempi lapsi kertoi saaneensa.

Ja tälläistä minun haukkumista ja henkistä alaspainamista tää exä on tehnyt jo vuosikausia ja yrittää saada lapset puolelleen mustamaalaamalla minua. Itse pyrin olemaan hiljaa etten lapsille puhu pahaa heidän vanhemmastaan. Vaikka pahaa tekee hänen käytöksensä...

Lapsi puhuu sinulle ninkuin sinä haluata  eli johdatat keskustelua ja saman teke isälle.Kunhan molemat olette tytyväisiä lapsen puheeseen,on fakta.Lapsi ei eroa ,vanhemat eroaa.Älä kukustele lata kun on toisela huoltajalla.

Vierailija
35/39 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä (mies) on narsistiepäilty ja pahoinpitelyepäilty.

Ja pelokkaat mammat komppaa.

Ihan kuin tää ketju olisi pyörinyt täällä ennenkin.

Vierailija
36/39 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä vanhempi ei ostanut edes joululahjoja lapsille ja syytti siitä minua lapsille. Samaan aikaan haukkui ne lahjat mitä nuorempi lapsi kertoi saaneensa.

Ja tälläistä minun haukkumista ja henkistä alaspainamista tää exä on tehnyt jo vuosikausia ja yrittää saada lapset puolelleen mustamaalaamalla minua. Itse pyrin olemaan hiljaa etten lapsille puhu pahaa heidän vanhemmastaan. Vaikka pahaa tekee hänen käytöksensä...

Lapsi puhuu sinulle ninkuin sinä haluata  eli johdatat keskustelua ja saman teke isälle.Kunhan molemat olette tytyväisiä lapsen puheeseen,on fakta.Lapsi ei eroa ,vanhemat eroaa.Älä kukustele lata kun on toisela huoltajalla.

Lapset ovat olleet yli kuukauden luonani ja kuuntelen jokaisen ääniviestin mitä heidän vanhempansa heille laittaa. Puheluissa ja ääniviesteissä tämä vanhempi on haukkunut minut lapsille ja kun nuoremmalle tuli paha mieli kun tämä ex haukkui lapsen saamat lahjat, niin minä vain koitin lohduttaa.

Ja ei ole tarvinnutkuulustella, kunlapset ovat kertoneet asioita.

Voin sanoa, että ensimmäisen kerran kun tämä lapsi kertoi, että "isä lyö", niin olimne todella ihmeissämne, mistä lapsi puhuu. Ja lapsi on kertonut että on lyönyt useasti...Tälläisiä valheitako pieni lapsi yhtäkkiä keksisi...

Ja tiedän että puhuu totta. Olisi julmaa lasta kohtaan, jos vain mekin käskisimme hänen olla hiljaa ja valehtelematta.

Ja lyömiset eivät ole ainoa asia mitä siellä on tapahtunut.

Vierailija
37/39 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka siitä päättää mistä aiheista tänne saa kirjottaa? Jos joku tekee aloituksen samasta aiheesta pari kertaa tai useammin, niin onko se väärin? Kuka pakottaa lukemaan?

Vai saako täällä vain haukkua ja arvostella julkkiksia?

Vierailija
38/39 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exä (mies) on narsistiepäilty ja pahoinpitelyepäilty.

Ja pelokkaat mammat komppaa.

Ihan kuin tää ketju olisi pyörinyt täällä ennenkin.

Ap on mies sekä larppaaja itsekin

Kuten sinäkin, ette ole niin erityisen ainutlaatuisia.

Toki voi kokeilla millaisen tarinan saa av:lla testattua ja koottua mutta todellisuudessa ei toimi.

Uteliaisuuttani kysyn oletteko jotenkin kehitysvammaisia?

Vierailija
39/39 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia lisää kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan