Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Exä vei lapsen

Vierailija
13.01.2023 |

Toivon, että lapsella on kaikki hyvin. Meillä on kaks yhteistä lasta, yhteishuoltajuus, mutta exällä on alkoholiongelmaa ja hänestä on tehty poliisitutkinta liittyen nuoremman lapsen pahoinpitelyyn. Lapset ovat 7 ja 11 v.
Pahoinpitelyn jälkeen en antanut lapsia vanhemmalle ja lastensuojelu ja poliisi olivat puolellani.

Meillä ei ole ollut kirjallista sopimusta tehtynä, ja ensiviikolla meillä on aika lastenvalvojalle, jossa vaadin sopimuksen tekoa valvotusta tapaamisesta.

Tämä vanhempi tuli tänään koululle kun olin hakemassa lapsia. Isompi lapsista istui autossani eikä suostunut lähtemään tuon vanhemman mukaan. Mutta nuorempi oli vasta tulossa ja exä nappasi itkevän lapsen syliinsä ja vei pois.

Lopulta poliisit jututtivat heitä, ja koska tuo nuorempi lapsista tykkää olla mummolassa, niin hän olikin mielellään menossa vanhempansa kanssa sinne.
En tietenkään voi asialle mitään eikä poliisitkaan. Lapsi on siis nyt tuon vanhemman kanssa mummolassa.

Mietin vain, kun exä on ollut hirveän vihamielinen, hän on lapsille haukkunut ja puhunut minusta pahaa, laitellut kännisiä ääniviestejä niin minulle kuin lapsillekin tänä aikana, kun lapset ovat olleet minulla, niin toivottavasti nyt kykenee kohtelemaan pientä lasta hyvin.

Hän kohdellut lapsia huonosti kun he ovat olleet hänellä, enkä ole muutosta parempaan huomannut tänä aikana kun lapset ovat olleet minulla.
Mielestäni paljon kertoo jo sekin, että tämä vanhempi lapsi ei ole kaivannut päästä exän luo, nytkin istui kuin tatti autossa eikä halunnut lähteä, vaikkaexä huusi hänelle siinä...

Aion maanantaina hakea lapset ennen kuin hän ehtii hakea. Mutta mitä sitten jos hän ei suostu valvottuihin tapaamisiin?...tämä on hirveää lapsille enkä haluaisi jatkaa tätä enää yhtään, taistella toisen ihmisen kanssa lapsista. Mutta en voi myöskään antaa lapsia vastuuttoman aikuisen luo, joka ei oikeasti välitä heidän hyvinvoinnistaan pätkääkään.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei poliisi saa luovuttaa lasta silti hänelle, vaikka miten olisi mummolaan menossa, ei sitä lapselta voi kysellä mihin haluaa. Huoltajana sinä päätät. Ja lapsi pitäisi siirtää jo nyt sinulle, ei voi olla exäsi kanssa tai edes mummolassa, jos voi pahoinpidellä lapsen tai sekoilee. Se on kuin lapsikaappaus. Sun pitää vaatia lapselle oikeutta, turvaa ja paperit kuntoon. Alkoholistin mukaan lapsi ei tod. lähde, ettei tapahdu liikenneonnettomuus tai muu sähellys. 

Vierailija
2/39 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemusta valvottujen tapaamisten saamisesta?

Jos toinen ei suostu näihin tapaamisiin, niin olenko vain antamatta lapsia hänelle? Poliisitutkinta on vielä kesken ja tämä vanhempi syyllistää lapsia että he muka valehtelvat kaikesta, vaikka tiedän, että lapsille ei ikinä tulisi mieleen valehdella niitä asioita.

Ja viimeisimmästä lyönnistä jäi jälki, josta lääkäri teki rikosilmoituksen.

Antaisitko sinä omia lapsiasi tälläiselle vanhemmalle? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei poliisi saa luovuttaa lasta silti hänelle, vaikka miten olisi mummolaan menossa, ei sitä lapselta voi kysellä mihin haluaa. Huoltajana sinä päätät. Ja lapsi pitäisi siirtää jo nyt sinulle, ei voi olla exäsi kanssa tai edes mummolassa, jos voi pahoinpidellä lapsen tai sekoilee. Se on kuin lapsikaappaus. Sun pitää vaatia lapselle oikeutta, turvaa ja paperit kuntoon. Alkoholistin mukaan lapsi ei tod. lähde, ettei tapahdu liikenneonnettomuus tai muu sähellys. 

Juttelin poliisien kanssa ja he sanoivat, etteivät voi mitään, kun papereita ei ole.

Vierailija
4/39 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoltaja se isäkin on. Onhan ne voineet puhalluttaa exän ja todenneet ettei ole sillä hetkellä päihtynyt, joten ei ole mitään perustetta viedä lasta huoltajalta kun lapsi itsekin haluaa lähteä vanhempansa mukaan. 

Vierailija
5/39 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos toinen ei suostu näihin tapaamisiin, niin olenko vain antamatta lapsia hänelle? Poliisitutkinta on vielä kesken ja tämä vanhempi syyllistää lapsia että he muka valehtelvat kaikesta, vaikka tiedän, että lapsille ei ikinä tulisi mieleen valehdella niitä asioita.

Et todellakaan anna lapsia hänelle. Jos on kohdellut lapsia huonosti ja ei voi luottaa turvallisuuteen. Alkoholismi on myös liikaa, ei lapsi ole alkoholistin lelu. Paikalla on sukusi jos hän näkee lapsia, että voidaan varmistaa turvallisuus. Jos olisi kyse väärinkäsityksestä, mutta kun ei taida olla. 

Vierailija
6/39 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vanhempi ei ostanut edes joululahjoja lapsille ja syytti siitä minua lapsille. Samaan aikaan haukkui ne lahjat mitä nuorempi lapsi kertoi saaneensa.

Ja tälläistä minun haukkumista ja henkistä alaspainamista tää exä on tehnyt jo vuosikausia ja yrittää saada lapset puolelleen mustamaalaamalla minua. Itse pyrin olemaan hiljaa etten lapsille puhu pahaa heidän vanhemmastaan. Vaikka pahaa tekee hänen käytöksensä...

Vierailija
7/39 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoltaja se isäkin on. Onhan ne voineet puhalluttaa exän ja todenneet ettei ole sillä hetkellä päihtynyt, joten ei ole mitään perustetta viedä lasta huoltajalta kun lapsi itsekin haluaa lähteä vanhempansa mukaan. 

Jos on haitallinen tai vaarallinen lapsille, ei ole kauaa huoltaja. Ei pieni lapsi tee päätöksiä itse.

Vierailija
8/39 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teit hänen kanssaan lapsia? En jaksa uskoa, että tuo päättyy hyvin. Joko luovutat tai muutat ulkomaille mutta et taida lapsia saada mukaan.

Vierailija
9/39 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et todellakaan anna lapsia hänelle. Jos on kohdellut lapsia huonosti ja ei voi luottaa turvallisuuteen. Alkoholismi on myös liikaa, ei lapsi ole alkoholistin lelu. Paikalla on sukusi jos hän näkee lapsia, että voidaan varmistaa turvallisuus. Jos olisi kyse väärinkäsityksestä, mutta kun ei taida olla. 

Mulla ei täällä päin asu yhtään sukulaista. Tarvitaan joku viranomainen mukaan jos vanhempi näkee lapsia,mutta saanko kuinka helposti nämä tapaamissopimukset hänelle?

Lastensuojelun papereista löytyy hänen itsensä kertomana että juo joka päivä, ja hänen luonaa on tapahtunut kaikenlaista...Mutta kaikki mitä lapset ovat kertoneet, hän väittää valheeksi. Hän on aiemminkin lyönyt tätä nuorempaa, mutta niistä ei ole näkyviä todisteita, paitsi viimeisimmästä lyönnistä...

Vierailija
10/39 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teit hänen kanssaan lapsia? En jaksa uskoa, että tuo päättyy hyvin. Joko luovutat tai muutat ulkomaille mutta et taida lapsia saada mukaan.

Koska olin tyhmä ja ehkäpä läheisriippuvainen, koska lopulta pelkäsin jopa muuttaa erilleen. Hän uhkaili että vie lapset kokonaan jos en suostu hänen ehtoihinsa...

Nyt olen saanut itseni siihen kuntoon etten enää pelkää sitä ihmistä. Hän uhkailee kaikenlaisella edelleenkin, mutta tiedän että ne on pelkkiä puheita.

Vierailija
11/39 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei täällä päin asu yhtään sukulaista. Tarvitaan joku viranomainen mukaan jos vanhempi näkee lapsia,mutta saanko kuinka helposti nämä tapaamissopimukset hänelle?

Lastensuojelun papereista löytyy hänen itsensä kertomana että juo joka päivä, ja hänen luonaa on tapahtunut kaikenlaista...Mutta kaikki mitä lapset ovat kertoneet, hän väittää valheeksi. Hän on aiemminkin lyönyt tätä nuorempaa, mutta niistä ei ole näkyviä todisteita, paitsi viimeisimmästä lyönnistä...

Kaipa sopimukset saa, mutta eivät kaikki vanhemmat lähde tapaamaan viranomaisen valvonnassa lastaan koska se on ahdistavaa ja epämiellyttävää - on olemassa epämiellyttäviäkin sossuja. Mutta se ei ole sinun ongelmasi. Pääasia että lapset ovat turvassa tai saa turvaan. Antaa hänen väittää kaikkea valheeksi. Olisi tietenkin hyvä jos on todisteita, jos on väittämiä tai jatkossa katsoo ne.

Vierailija
12/39 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös yhteishuoltajuus, mutta exälläni ei ole mitään oikeutta hakea omin lupineen lasta.

Vierailija
13/39 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No dokumentoit kaiken. Menette ensin perheneuvolaan, ja yritätte keskustella asioista.

Kuulostaa että exäsi on vihainen sinulle. Jos nuo pahoinpitelyt ym on totta, ota nekin esiin jos on todisteita.

Monet erot on riitaisia. Meilläkin oli riitaa monta vuotta eron jälkeen, ja samanlaista käytöstä. Olen kuitenkin tosi tyytyväinen, että en katkonut exän ja lapsen välejä. Viha mua kohtaan on laihtunut, ja on nykyään tosi hyvä isä.

Vierailija
14/39 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

BUUU....

Vierailija
15/39 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku päätyy tekemään kaksi kertaa tuollaisen narsistin kanssa? Olitko itse huumeissa ja sekaisin silloin ja nyt kuivilla? Vähän epäilen.

Vierailija
16/39 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että huoltajuusasiat tullaan käsittelemään käräjäoikeudessa. Voit kyllä olla huoleti, jos kertomukset exästä pitää paikkansa. Todennäköisesti exälle tulee tuossa tilanteessa valvotut tapaamiset ja sinulle yksinhuoltajuus, kannattaa vaatia myös että tiedonsaanti oikeus rajoittuu ainoastaan lapsiin liittyviin asioihin mikäli lasuasiakkuus jatkuu. Omalla kohdalla valvotut tapaamiset tuli exälle jo pelkästään sillä, että oli impulsiivinen viranomaisen mielestä ja kerran käyttänyt amfetamiinia.

Vierailija
17/39 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aloittaja maininnut, onko hän itse isä vai äiti. Oletin, että isä.

Vierailija
18/39 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa äänittää esim. puhelinta taskussa pitämällä tilanteet, joissa joutuu olemaan tekemisissä.

Vierailija
19/39 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku päätyy tekemään kaksi kertaa tuollaisen narsistin kanssa? Olitko itse huumeissa ja sekaisin silloin ja nyt kuivilla? Vähän epäilen.

Olen pohtinut tuota, että onko hän narsisti, mutta en voi mennä sanomaan täysin varmasti, että olisi. Olen tehnyt kyllä huonoja valintoja, mutta lapsiani en kadu, paljon muuta kyllä.

Alkoholismi ainakin tuhoaa aivot ja mielen...Ja se on ehkä suurin ongelmien aiheuttaja tuon vanhemman luona. Ap

Vierailija
20/39 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa äänittää esim. puhelinta taskussa pitämällä tilanteet, joissa joutuu olemaan tekemisissä.

Näinpä, olen miettinytkin, äännittäisinkö kun olemme lastenvalvojalla. Nyt hän tuli niin ylmättäen koululle etten osannut arvata, että hakeekin lapsia, kun nyt on normaalisti muutenkin minun viikko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme