Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko säästän kun en omista autoa?

Vierailija
13.01.2023 |

Käytän pyörää ja saan ilmaisia kyytejä.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies46 kirjoitti:

Olen aika vähän ajanut autoa sen jälkeen kun bensa kallistui. Laskin säästäneeni 4000 euroa vuoden aikana  kun aloin kulkemaaan fillarilla enemmän. Autoa käytän vain kun on pakko.

Vakuutukset, verot, huollot, yms pitää silti maksaa vaikka autolla ei aja.

Vierailija
22/28 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

3,50 euroa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko säästän kun mulla ei ole lentokonetta. Eikä junaa

Vierailija
24/28 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse säästän autolla aikaa

Vierailija
25/28 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies46 kirjoitti:

Olen aika vähän ajanut autoa sen jälkeen kun bensa kallistui. Laskin säästäneeni 4000 euroa vuoden aikana  kun aloin kulkemaaan fillarilla enemmän. Autoa käytän vain kun on pakko.

Meillä auto on seisonnassa suurimman osan vuodesta. Muutaman kerran vuodessa otetaan käyttöön aina tarpeen mukaan. Kesällä saattaa olla yhtäjaksoisesti käytössä pari kk kun on lomamatkaa ym. Seisonnan aikana ei mene veroa ja vakuutuksistakin maksaa vain käytön mukaan.. plus ettei ole polttoainekustannuksia. Säästeään paljon vuodessa. Kaupungissa kun asutaan liikutaan kävelten ja pyörällä koska kaupat ovat lähellä.

Vierailija
26/28 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies46 kirjoitti:

Kannattaa laittaa seisontaan ajalle kun ei käytä. Ei mee veroa ja vakuutusmaksua.

Vierailija
27/28 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika paljon säästät ,on tehty laskelmia, että auton pitäminen maksaa kuukaudessa n.600-1000€

Polttoaine kulut, auton arvon aleneminen, huoltokulut, verot, jne ...

Vierailija
28/28 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akkisen laskin niin n. 100 000e auton arvonalennus on n. 1t/ kk. Kasko ja verot min 250e/k bensat 500e/k ja sitten viela rempat min 1000e kaynti. Toki uusi auto menee siivilla ekat vuodet.

Ilmaisia kyyteja ei ole tai olet mato.

Koyhalle kaikki on kallista ;) koyhat saastaa. Rahoissaan olevat nauttii ja siirtaa ylijaamat pahan paivan varalle. 75 000e ei ole summa eika mikaan 5v hyvasta kyydista.

Mutta vakuutusmaksut ja verot on ihan kuraa. Kun omavastuu on kuitenkin 800e ja tiet kuoppaset :D