Minkä hintaisia joululahjoja ostatte kummilapsillenne?
Eurojen myötä kun tuntuu ettei lahjatoiveilla ole rajaa...
Kommentit (20)
omia lapsia mulla ei ole, joten ostan sitten kaikkea kivaa kummipojalle. Yleensä vaatteita, peli, kirja ja jonkin muu (ei yleensä lelua). kummipojan pikkusiskolle sitten menee varmaankin noin 50 euroa. Tosin voi olla että tänä vuonna jää vaatelahjat ostamatta kun 6-vuotias on melko iso kokoinen enkä oikein keksi hänelle mitään ostettavaa. Lapset ovat isäpuoleni pojan lapsia. Lisäksi ostan lahjat hoitolapsilleni...toisessa perheessä 6 ja 1 vuotiaat ja toisessa 10,7 ja 3 vuotiaat. näiden lahjat noin 30-40 euroa per nuppi. lapsille on niin kiva ostaa!! :)
En todellakaan laita kauheita summia kun omillekin 4:lle lapselle osteaan joululahjat.
Itse ostelen aina tarjouksesta, kun sattuu jotakin kivaa eteen.
Kummilapsia on 4 , omia viisi, joten rahaa palaa muutenkin.
Vanhimmalle heistä (15v) ostan kalliimman lahjan, pienemmille (1-2 vuotiaita) löytyy kivoja juttuja jollain 30 eurollakin.
Kummipoika 12-v. Ei muita kummilapsia ja omiakin vain yksi. Sisaruksilla ei lapsia.
kummilapsen sisaren lahja maksoi n ¿30
Kummipojalla on ihan hirveesti kaikkea. Hän saa myös aina järkyttävän paljon lahjoja, vain tietyt merkkivaatteet kelpaa jne. haluisin antaa jotain merkityksellistä, mutta sitä ei oo aina helppoa keksiä.
maailmankaupasta ostetut pienet rahakukkarot jokaiselle jonne laitan sisälle muutaman kolikon. yksi kukkaro maksoi 3,5 euroa.
ne on kätevä lähettää kirjokuoressa perille...
laitan max 5e, eli ostan yleensä sukat ja suklaalevyn tai vastaavaa...
Kummilapsia minulla on 12. Ostan sitten hyvän synttärilahjan. Ei ole mitään mahdollisuutta laittaa enempää kun pitää postitse laittaa suurin osa paketeista.
En silti koe olevani huonompi kummi kuin se joka laittaa 20-30 e lahjaan. Huomioin joka kerta tavatessani kummilapseni.
Eli ei ole rahaa (työtön). Ostan lahjat aina alennusmyynneistä etukäteen (eli elokuussa kesän alesta joululahjat ja joulun jälkeen alesta synttärilahjat) niin sillä rahalla saa jo jotain verrattuna normaaleihin hintoihin.
Vierailija:
laitan max 5e, eli ostan yleensä sukat ja suklaalevyn tai vastaavaa...
Kummilapsia minulla on 12. Ostan sitten hyvän synttärilahjan. Ei ole mitään mahdollisuutta laittaa enempää kun pitää postitse laittaa suurin osa paketeista.
En silti koe olevani huonompi kummi kuin se joka laittaa 20-30 e lahjaan. Huomioin joka kerta tavatessani kummilapseni.
Opiskelija olen ja tuo on ihan sopiva hinta kukkarolle ;)
hinta lahjalle on n. 15-25e/lapsi.
Ikähaarukka lapsilla on jo onneksi 4v-22v, joten vanhimmat eivät saa kuin tyyliin kynttilän tai karamellipakkauksen. Hankalimpia on nuo 12-13-vuotiaat tytöt, joille on vaikeaa keksiä mieluista.
Samanhintaiset synttärilahjat myös.
Noin 15-20e/kummilapsi. Kummilapsia on ihan kivasti, ja kaikilla tuntuu olevan kaikkea, joten ei tästä en enempää stressata. Jos tulee vastaan jotain sopivaa, niin ostetaan, oli se sit 10 tai 20e, harvemmin kuitenkaan sen enempää. Kummius on mielestämme muuta kuin lahjanostoa.
Sisarusten kesken on jo iät ja ajat sovittu, että toistemme lapsille ei osteta mitään (kummilapset poikkeus), ostamme sitten jokainen omillemme, koska parhaiten tiedämme mitä tarvii ja haluaa.
Tänä vuonna aiomme kuitenkin reilusti vähentää tätä joulun kaupallisuutta. Joulumieli tulee läheisten kanssa olosta vähemmilläkin paketeilla.
vaikka yksi heistä on kummilapsi. Ei silti saa kalliimpaa lahjaa. Ehkä sitten joskus saa, kun rahatilanne sen sallii..Haluaisin enemmän ostella kummilapselle kaikkea vaateta tms..
kyllä se on max 25¿, toivottavasti mahdollisimman monelle löytyy huokeammalla kivaa ja kunnollista...
Meille 40¿/kummilapsi olisi aivan liikaa. Usealla synttärit tammi-helmikuussa... Argh!
Lahjat aina noin 20-30 e. Enemmänkin käyttäisin jos rahat sallis :)
kaksi kummipoikaa, 5 ja 7 vuotiaat. Satasen pintaan lahjat ovat olleet. Sillä saa jo melkein mitä vaan. Itse ovat saaneet toivoa ja sitä on hankittu, mitä toivoneet. Hyvin on toiminut...