Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytys-/sairaalakassiksi lentolaukku

aprikapaprika
12.01.2023 |

Onko kokemusta voisiki ynnytys-/sairaalakassiksi sopia lentolaukku? Siis sellainen matkatavarakokoinen pyörillä. Kuvissa näkyy aina pehmeitä vaippakasseja/putkikasseja ja sen tyyppisiä, mut miksi ei voisi olla lentolaukku, jota vaan vierittää mukana? Ja autolla siis ollaan menossa, jos vaan tilanne sallii.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhistelijoille ja inisijöille siitä, miksi ihan puhtaaat vaihtovaatteet tarvitsisi mukaan ja vieläpä vauvalle ja puolisolle, niin esim. Naistenklinikalta Perhepesähotelliin pääseville lukee ihan verkkosivuilla suoitus ottaa vaihtovaatteita mukaan. Myöskään parkkitilaa ei Naikkarilla tai Perhepesähotellitn yhteydessä juuri ole, että ei sieltä niin vaan omalla autolla hypellä hakemasaa jotain tavaroita, jos joutuu esim. kolmekin yötä viettämään synnytysreissussa. Hyvältä kuulostaa matkustuskokoinen lentolaukku. Se nyt ei juuri reppua isompi olekaan ja kulkee ketterästi pyörillä. Naurattaa nämä suoeastaan vihamieliset muovikassialmat 😂

Vierailija
42/54 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta oon itse käynyt synnyttämässä ja toki sillä on merkitystä, että asutaan 10km päässä sairaalasta, jossain Lapissa ymmärtäisin tuon kamamäärän hyvn. Mutta siis, itsellä on ollut mukana joka kerta: päällä olevat vaatteet + yhdet puhtaat imetysliivit, miehellä on ollut jotain evästä. Jos töitä on miehen tarvinnut tehdä, ne onnistuu kännykälläkin siinä odotellessa. Kun homma on ohi, ruokaa on tarjolla enemmän kuin ehtii syödä ja itse ainakin mieleläni likasin sairaalan vaatteita ja pyyhkeitä, kun se saattoi myös jättää heille pestäväksi. Kun kotiinlähdön aika koitti, mä vedin ne samat kamat päälle, joissa oli sairaalaan tullut ja mies kävi kotoa hakemassa valmiiksi laitetut vauvan tarvikkeet (eli vaippa, ja tuokin oli turha kun sairaala tarjoaa kyllä kotiinlähtövaipan, vaatteet ja turvaistuin). Viihdykettä siellä ei juurikaan tarvitse ja kaikki tahnat ja harjat löytyy talon puolesta. Paremmat rasvatkin on siellä ilmaiseksi tarjolla kuin mitä itse ostan käyttööni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä kassin mallilla ole yhtään mitään väliä kunhan kaikki sinulle ja vauvalle tarvittava tulee mukaan. Eikä haittaa, vaikka koko kassia ei ole, koska sairaalasta saa sitten tarvittavat asiat.

Vierailija
44/54 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettäniinnytnäin kirjoitti:

Kauhistelijoille ja inisijöille siitä, miksi ihan puhtaaat vaihtovaatteet tarvitsisi mukaan ja vieläpä vauvalle ja puolisolle, niin esim. Naistenklinikalta Perhepesähotelliin pääseville lukee ihan verkkosivuilla suoitus ottaa vaihtovaatteita mukaan. Myöskään parkkitilaa ei Naikkarilla tai Perhepesähotellitn yhteydessä juuri ole, että ei sieltä niin vaan omalla autolla hypellä hakemasaa jotain tavaroita, jos joutuu esim. kolmekin yötä viettämään synnytysreissussa. Hyvältä kuulostaa matkustuskokoinen lentolaukku. Se nyt ei juuri reppua isompi olekaan ja kulkee ketterästi pyörillä. Naurattaa nämä suoeastaan vihamieliset muovikassialmat 😂

Naikkarilla synnyttäneenä en muista, että olisi tuollaista ongelmaa ollut pysäköinnin kanssa. Ei mies ainakaan mitään asiasta valittanut, vaikka hyppasi edes takaisin ihan päivittäin.

Vierailija
45/54 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme lasta oon itse käynyt synnyttämässä ja toki sillä on merkitystä, että asutaan 10km päässä sairaalasta, jossain Lapissa ymmärtäisin tuon kamamäärän hyvn. Mutta siis, itsellä on ollut mukana joka kerta: päällä olevat vaatteet + yhdet puhtaat imetysliivit, miehellä on ollut jotain evästä. Jos töitä on miehen tarvinnut tehdä, ne onnistuu kännykälläkin siinä odotellessa. Kun homma on ohi, ruokaa on tarjolla enemmän kuin ehtii syödä ja itse ainakin mieleläni likasin sairaalan vaatteita ja pyyhkeitä, kun se saattoi myös jättää heille pestäväksi. Kun kotiinlähdön aika koitti, mä vedin ne samat kamat päälle, joissa oli sairaalaan tullut ja mies kävi kotoa hakemassa valmiiksi laitetut vauvan tarvikkeet (eli vaippa, ja tuokin oli turha kun sairaala tarjoaa kyllä kotiinlähtövaipan, vaatteet ja turvaistuin). Viihdykettä siellä ei juurikaan tarvitse ja kaikki tahnat ja harjat löytyy talon puolesta. Paremmat rasvatkin on siellä ilmaiseksi tarjolla kuin mitä itse ostan käyttööni.

Minkähän takia se on niin paljon parempi, että lähtökohtaisesti rampataan koko ajan hakemassa sieltä kotoa jotain tavaraa, kun pienellä valmistautumisella kaiken voisi ottaa kerralla mukaan ja silloin ne ovat saatavilla silloin, kun niitä tarvitaan? Ei kaikkea edes tarvitse sinne huoneeseen roudata, vaan esim turvaistuin voi odottaa autossa. 

Kolmen keskosen isänä voin sanoa, että on ihan hyvä varautua myös satunnaisiin muuttujiin synnytyksessä. Kaikki ei aina mene just niinkuin on suunniteltu. Esimerkiksi ne sairaalaantulovaatteet voivat olla erinnäisissä eritteissä, eli en nyt ymmärrä, miksi niitä vaihtovaatteita ei voisi ottaa mukaan. Äiti voi myös synnytyksen jälkeen olla sen verran huonossa kunnossa, että isän ei ehkä halua poistua hakemaan niitä romppeita kotoa, kun ne olisi ihan yhtä hyvin voitu ottaa suoraan mukaankin. Myös, jos siellä sairaalassa vierähtää vaikka viikko, niin yhdet vaihtokalsarit isällekin voivat tulla jossain vaiheessa tarpeeseen. 

Vierailija
46/54 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aprikapaprika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon sä meinaat siellä tarvita kamaa? Ja mitä kamaa?

Aattelin itelleni ja miehelleni rennot kotiutumisvaatekerrastot, vauvalle pari vaatekerrastoa, shampoo, hoitsikka, suihkusandaalit molemmille, vesipullo/pillimehua, joista zippailla juomaa, pari välipalapatukkaa tms., pari hierontavälinettä, padi + kirja (itselle/miehelle, jos odottelua/tarve ajatella muuta), pieni jbl-kaiutin taustamusaan, jos tarve, sähköhammasharjat, tahna, kalenteri, puhelinlaturi, miehen työläppäri... Siinä sitä sit onkin ja siltä varalta, jos muutamakin yö menis. Nuo nyt ainakin :)

Sä et tarvitse mitään syötävää tai juotavaa, miehelle voi ottaa eväät. Juotavat saat sairaalasta (saattavat antaa miehellekin), synnytyksen aikana eivät yleensä suosittele sinulle syömistä. Jälkikäteen saat sairaalasta ruuat. Herkkuja voit toki ottaa.

Joissain synnytyssaleissa on omat kaiuttimet, eli sitäkään et välttämättä tarvitse. Näin ainakin Helsingissä Naikkarilla.

Kalenterilla ette tee mitään.

Sinulle sopii kotiutumisvaatteiksi samat vaatteet, joilla menet sairaalaan. :)

Mulla meni lapsivedet ja housut oli

siteistä huolimatta märät sairaalaan saapuessa. Oli kiva lähteä kotiin kun oli puhtaat vaatteet.

Vierailija
47/54 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:lla siis odotus, että mies voi olla pitkään mukana siellä sairaalassa? Joissain paikoissahan tuo toki on mahdollista.

Minun synnytysreissuillani kaikki miehen kamat olisivat olleet turhat, koska ei joka tapauksessa saanut olla yötä sairaalassa. Suihkuun ei olisi päässyt auttamaan, koska kyse yhteissuihkuista. Ei varmaan muut äidit ois tykänneet miehestä siellä suihkuhuoneessa.

Lentolaukku on muuten minusta ihan ok kassi, mutta esim. itseäni kärrättiin sängyllä osastolta toiselle ja se kassi oli sängyllä päälläni. Jotenkin ois ollut hassua pötkötellä matkalaukun kanssa. Mutta ehkä yleensä ihmiset liikkuvat ihan omin jaloin. Ja kuten joku sanoi, ei se matkalaukku mahdu kaappiin. En olisi viitsinyt rassata kamoja kaappin pelkältään. Ja jokuhan voi sitten pölliä sen laukun.

Vierailija
48/54 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aprikapaprika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon sä meinaat siellä tarvita kamaa? Ja mitä kamaa?

Aattelin itelleni ja miehelleni rennot kotiutumisvaatekerrastot, vauvalle pari vaatekerrastoa, shampoo, hoitsikka, suihkusandaalit molemmille, vesipullo/pillimehua, joista zippailla juomaa, pari välipalapatukkaa tms., pari hierontavälinettä, padi + kirja (itselle/miehelle, jos odottelua/tarve ajatella muuta), pieni jbl-kaiutin taustamusaan, jos tarve, sähköhammasharjat, tahna, kalenteri, puhelinlaturi, miehen työläppäri... Siinä sitä sit onkin ja siltä varalta, jos muutamakin yö menis. Nuo nyt ainakin :)

Sä et tarvitse mitään syötävää tai juotavaa, miehelle voi ottaa eväät. Juotavat saat sairaalasta (saattavat antaa miehellekin), synnytyksen aikana eivät yleensä suosittele sinulle syömistä. Jälkikäteen saat sairaalasta ruuat. Herkkuja voit toki ottaa.

Joissain synnytyssaleissa on omat kaiuttimet, eli sitäkään et välttämättä tarvitse. Näin ainakin Helsingissä Naikkarilla.

Kalenterilla ette tee mitään.

Sinulle sopii kotiutumisvaatteiksi samat vaatteet, joilla menet sairaalaan. :)

Mulla meni lapsivedet ja housut oli

siteistä huolimatta märät sairaalaan saapuessa. Oli kiva lähteä kotiin kun oli puhtaat vaatteet.

Sama juttu. Pöksyt ja paita likaantuivat . Mies vei kotiin pesuun ja toi puhtaat . Vauvalle kyllä riitti yksi vaatekerta kotiinlähtöä varten.

Omia mehuja jne ei tarvinnut, osastolla oli tarjolla kokoajan, samoin kuin hedelmiä ja jugurttia. Synnytyksessä miehellä oli jotain evästä, itse en saanut .

Vierailija
49/54 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naikkarilla synnyttäneenä en muista, että olisi tuollaista ongelmaa ollut pysäköinnin kanssa. Ei mies ainakaan mitään asiasta valittanut, vaikka hyppasi edes takaisin ihan päivittäin.

Yksikään terveellä itsesuojeluvaistolla varustettu mies ei valita juuri synnyttäneelle naiselle, että on niin rankkaa käydä hakemassa autolta juuri se yksi tietty naistenlehti. Ei vaikka se auto olisi parkissa naapurikunnassa. 

Vierailija
50/54 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkähän takia se on niin paljon parempi, että lähtökohtaisesti rampataan koko ajan hakemassa sieltä kotoa jotain tavaraa, kun pienellä valmistautumisella kaiken voisi ottaa kerralla mukaan ja silloin ne ovat saatavilla silloin, kun niitä tarvitaan? Ei kaikkea edes tarvitse sinne huoneeseen roudata, vaan esim turvaistuin voi odottaa autossa. 

Kolmen keskosen isänä voin sanoa, että on ihan hyvä varautua myös satunnaisiin muuttujiin synnytyksessä. Kaikki ei aina mene just niinkuin on suunniteltu. Esimerkiksi ne sairaalaantulovaatteet voivat olla erinnäisissä eritteissä, eli en nyt ymmärrä, miksi niitä vaihtovaatteita ei voisi ottaa mukaan. Äiti voi myös synnytyksen jälkeen olla sen verran huonossa kunnossa, että isän ei ehkä halua poistua hakemaan niitä romppeita kotoa, kun ne olisi ihan yhtä hyvin voitu ottaa suoraan mukaankin. Myös, jos siellä sairaalassa vierähtää vaikka viikko, niin yhdet vaihtokalsarit isällekin voivat tulla jossain vaiheessa tarpeeseen. 

Mulla ainakin eka homma oli, kun menin paikalle, vaatteidenvaihto. Ei omasta, vaan ihan henkilökunnan vaatimuksesta. Ja mies on kävi tosiaan esikoisen synnytyksessä sen yhden kerran siinä kotona, hakemassa sen vauvan kamat. Miehellä oli myös sairaalan vaatteet, kun lopulta jouduttiin sektioon (että siinä sulle sitä yllätystä synnytykseen), joten hänelläkin oli puhtaat kotiutumisvaatteet sitten loppujen lopuksi kaapissa. Muuten oltiin se kolme päivää siinä perhehuoneessa. Kahden seuraavan kanssa mies oli sitten kotona niiden isompien lasten kanssa ja kävi vaan morjestamassa mua ja vauvaa sairaalassa. Ja vaikka olisi mukana ollut vaihtovaattet miehelle, ei siihen nyt MATKALAUKKUA tarvita.

Vierailija
51/54 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksikään terveellä itsesuojeluvaistolla varustettu mies ei valita juuri synnyttäneelle naiselle, että on niin rankkaa käydä hakemassa autolta juuri se yksi tietty naistenlehti. Ei vaikka se auto olisi parkissa naapurikunnassa. 

joo, jäi sanomatta, synnytin suunnitellulla sektiolla, mä ajoin sen auton ihan itse sinne Naikkarin parkkihalliin. Mies tuli perässä julkisilla, kun mun piti olla sairaalaassa klo 7 ja hänen klo 10. Hyvin oli tilaa ja kuulemma sama tilanne oli koko sen viikon kun siellä sairaalassa jouduin sitten lopulta olemaan. Sairaala itsessäänhän oli nin täynnä, että ei saatu perhehuonetta eli mies tuli ja lähti sieltä sairaalalta päivittäin. Naistenlehtiä en lue ja vaikka normaalisti luen paljon kirjoja, jostain syystä synnärillä ei tule luettua edes iltasanomia. On vissiin muuta tekemistä...

Vierailija
52/54 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin eka homma oli, kun menin paikalle, vaatteidenvaihto. Ei omasta, vaan ihan henkilökunnan vaatimuksesta. Ja mies on kävi tosiaan esikoisen synnytyksessä sen yhden kerran siinä kotona, hakemassa sen vauvan kamat. Miehellä oli myös sairaalan vaatteet, kun lopulta jouduttiin sektioon (että siinä sulle sitä yllätystä synnytykseen), joten hänelläkin oli puhtaat kotiutumisvaatteet sitten loppujen lopuksi kaapissa. Muuten oltiin se kolme päivää siinä perhehuoneessa. Kahden seuraavan kanssa mies oli sitten kotona niiden isompien lasten kanssa ja kävi vaan morjestamassa mua ja vauvaa sairaalassa. Ja vaikka olisi mukana ollut vaihtovaattet miehelle, ei siihen nyt MATKALAUKKUA tarvita.

Siis ihanko oikeesti on ihmisiä, jotka eivät tiedä, mitä lentolaukku tarkoittaa ja luulevat sitä joksikin matkalaukuksi? Ja tulevat sitten vielä vöyhkäämään siitä jollekin keskustelupalstalle.

Vierailija
53/54 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, moni ei tajunnut, että kyse oli käsimatkatavaratilaan mahtuvasta lentolaukusta eikä mistään maxi size-matkalaukusta.

Lentolaukku oli oikein näppärä meidän synnytysreissulla, pieni ja pyörillä kulkeva, kahvan korkeus säädettävissä. Supistellessa helppo vierittää vain eteenpäin. Näppäriä sisätaskuja, joihin aai lajiteltua vauva kotiutumisvaatteet. 3 yötä perhepesähotellissa Naistenklinikan synnytyshuoneen jälkeen. Mahtui juuri sopivasti omat, miehen sekä vauvan tavarat. 

Vierailija
54/54 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme lasta olen synnyttänyt enkä ainoatakaan kassia tai tavaraa tarvinnut kotoa mukaan synnytyssairaalaan

hammasharja? puhtaat vaatteet? lapselle vaatteet

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi