Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kukaan voi selvitä työttömyyskorvauksilla?

En käsitä
12.01.2023 |

Ihan matemaattisesti mahdottomuus kun laskee yhteen mitä kaikki maksaa. Joutuisin luopumaan kaikesta mikä tekee elämisestä elämisen arvoista.

Kommentit (129)

Vierailija
121/129 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän täällä on monesti kuultu ja joku jo orkun partaalla kirjoittaa että ratkaisu työttömyyteen on "mene töihin". Siis tämä neuvo ja käsky siitä huolimatta ettei kukaan huoli tai hyväksy työtöntä. itsessään vielä työtilannetta työttömänä tuntien se kuulostaa samalta kun joku sanoisi sairastavansa syöpää että "he, kuule parannu". Tai niinkuin tuolla oli ketju köyhyydestä niin siellä neuvottiin syömään pähkinöitä ja avokadoa. Ettei tarvi niin paljon ruokaa sitten ja että syö välillä vähemmän leikkeleitä ja juustoja kun ne on epäterveellisiäkin. Niin.

Mene kouluun ja kouluttaudu alalle jossa on töitä.Vaikkapa tavintola-ala.Töihin otetaan jopa ilman koulutusta kunhan saisi jonkun töihin.On vain omaa nirsoutta jos ei työ kelpaa.

Kuka hullu tavintola-alalle menisi? Itse ovat aiheuttaneet alalleen hirveän maineen. Tehkööt parannuksia työntekijöiden kohteluun ensin, katsotaan sitten.

Eli työ ei kelpaa niinhän mä arvasinkin.Mutta itketään kun ei ole töitä,voi-voi...

Vierailija
122/129 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän täällä on monesti kuultu ja joku jo orkun partaalla kirjoittaa että ratkaisu työttömyyteen on "mene töihin". Siis tämä neuvo ja käsky siitä huolimatta ettei kukaan huoli tai hyväksy työtöntä. itsessään vielä työtilannetta työttömänä tuntien se kuulostaa samalta kun joku sanoisi sairastavansa syöpää että "he, kuule parannu". Tai niinkuin tuolla oli ketju köyhyydestä niin siellä neuvottiin syömään pähkinöitä ja avokadoa. Ettei tarvi niin paljon ruokaa sitten ja että syö välillä vähemmän leikkeleitä ja juustoja kun ne on epäterveellisiäkin. Niin.

Mene kouluun ja kouluttaudu alalle jossa on töitä.Vaikkapa tavintola-ala.Töihin otetaan jopa ilman koulutusta kunhan saisi jonkun töihin.On vain omaa nirsoutta jos ei työ kelpaa.

Olen eri mutta täällä ei ollut ainoatakaan ravintola-alan paikkaa auki viime vuonna.[/qu

Sitten muutetaan sinne missä on töitä.

Pitäisi jättää paikkakunnalla töissä käyvä puoliso ja laoset? Ei kiitos.

No sitten ei tarvi valiytas.Onneksi kokoomus pääsee muuttamaan asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/129 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mutta täällä ei ollut ainoatakaan ravintola-alan paikkaa auki viime vuonna.[/qu

Ketään ei voi pakottaa muuttamaan ja jättämään kotia ja perhettä. Edes kokoomus ei tähän pysty.

Vierailija
124/129 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin pärjää, kun nettipokeristakin tulee kuukausittain aina jotain 200-800 euron lisätienestejä.

Mikä tuossakin kommentissa on närästänyt muita palstailijoita niin paljon, että ihan oikein alapeukku on pitänyt antaa? Onko se väärin olla vapaaehtoisesti minimituloilla ja poissa kilpailemasta vähistä työpaikoista ja silti tehdä taidoillaan rahaa? Katellisuus? Katkeruus? Mikä on alapeukkujen syy? Vai olisiko parempi, jos olisin vapaaehtoisesti työtön ja kun en tekisi minkäänlaista lisätienestiä siinä sivussa? Ihmetyttää vaan.

Vierailija
125/129 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka hullu tavintola-alalle menisi? Itse ovat aiheuttaneet alalleen hirveän maineen. Tehkööt parannuksia työntekijöiden kohteluun ensin, katsotaan sitten.

Eli työ ei kelpaa niinhän mä arvasinkin.Mutta itketään kun ei ole töitä,voi-voi...

No ei kelpaa työ, jota paikat ei kestä. Yllätys?

Vierailija
126/129 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomukselle pyllistän.

Vierailija
127/129 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeitä töitä vaan, jos ei rahat muuten riitä. Ei verottajalle kaikkea kannata kertoa.

Vierailija
128/129 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän siinä joutuukin luopumaan. Siksi en ymmärräkään valitusta vapaaehtoisesti työttömistä. Harva haluaa elää ilman mitään. Työmarkkinatuella saa maksettua tasan loput vuokrasta, puhelinlaskun ja ruokaa minimimäärän. Ei sillä pysty omistamaan mitään, edes autoa, eikä harrastamaan mitään mikä maksaa. Saati matkustelemaan tms. Työttömän päivät ovat tyhjää täynnä, vaikka aikaa olisi vaikka mihin. Rahaa minkään toteuttamiseen vain ei ole.

Kyllä ihan hyvin tulee rahaa:

Työmarkkinatuki 740

Asumistuki 520

Elatusmaksu 600

Palkka 300

Pimeät työt 400

Lapsilisä 158

Kyllä näillä elelee.

Työmarkkinatuki ei oo koskaan noin iso, voi ottaa 200 e pois.

Vierailija
129/129 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tota ideaa ettei ole mitään elämää eikä mitään voi tehdä. Mä ainakin harrastan sitten asioita jotka ovat vähemmän kalliita. Kyllä yhden Netflixin maksaa ja uimahalliinkin pääsee jos osaa itse ostaa tarjouksista ruokaa ja leipää leipoa. Täytyy sitten vain itse osata käyttää rahaa järkevästi. Töissä kun välillä käy niin sieltä voi säästää rahaa ja saada ansiosidonnaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi