Miten kukaan voi selvitä työttömyyskorvauksilla?
Ihan matemaattisesti mahdottomuus kun laskee yhteen mitä kaikki maksaa. Joutuisin luopumaan kaikesta mikä tekee elämisestä elämisen arvoista.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos rahaa jää tosi vähän voi saada toimeentulotukea. Silloin rahaa pitää jäädä käyttöön 550€ kuussa mm vuokran jälkeen.
Kerro tuo kelan virkailijalle. Ei jää käyttöön noin paljoa. Vaikka miten lasken niin alle 500 jää käyttöön. Eikä ole mitään ylimääräisiä menoja.
Asut liian kalliisti. Ratkaisu: muuta halvempaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos rahaa jää tosi vähän voi saada toimeentulotukea. Silloin rahaa pitää jäädä käyttöön 550€ kuussa mm vuokran jälkeen.
Todella moni ei saa toimeentulotukea. Kelallehan riittää "omaisuudeksi" vaikka pienikin osuus susirajalla sijaitsevasta perintömökista. Vaikkei sitä osuutta pysty myymään eikä se tuota kuin kiinteistöveroja. Vastaavia realisoimiskelvottomia "omaisuuseriä" löytyy työttömiltäkin paljon, ja kaikki kelan logiikalla syitä evätä toimeentulotuki.
Sit voi myydä esim sisaruksilleen sen osan mökistä.
Vierailija kirjoitti:
Jaa'a, kuulostaa aika tyhjältä elämältä, jos kaikki mikä on elämisen arvoista tulee kuitin kanssa.
Mutta jokainen toki löytää onnensa mistä löytää, se kaikille sallittakoon.
Niin se vaan on. Suomessa ehkä enemmän kuin muissa maissa on tärkeää pinnalliset asiat. Työttömyys on erittäin leimaavaa ja sosiaalisesti vihattua. Suomen kulttuurissa kiitos myös median tytön on itse syyllinen työttömyyteen ja ylipäänsä vähempiosainen. Vähempiosaista pitää sitten opettaa. Vaikka sitten tappamalla vartijoiden toimesta. Tällainen on suomi ja suomalaiset. Mutta annas olla jos on suklaasilmäinen huijari. Otaota siitä ota suomen köyhille tarkoitetut rahat ja ruuat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella moni ei saa toimeentulotukea. Kelallehan riittää "omaisuudeksi" vaikka pienikin osuus susirajalla sijaitsevasta perintömökista. Vaikkei sitä osuutta pysty myymään eikä se tuota kuin kiinteistöveroja. Vastaavia realisoimiskelvottomia "omaisuuseriä" löytyy työttömiltäkin paljon, ja kaikki kelan logiikalla syitä evätä toimeentulotuki.
Miksi kukaan tervejärkinen pitäisi tuollaista mökkiä? Kyllä sen myytyä saa, vaikka eurolla, jos ei muuten.
Teidän ansiosta Suomeen saadaan vihdoinkin Kokoomuksen ja perussuomalaisten hallitus keväällä.
Katsotaan sen jälkeen uudelleen niitä teidän tukia 🙂
Ne on tarkoitettu tilapäiseksi avuksi, ei pysyväksi kansalaispalkaksi.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa'a, kuulostaa aika tyhjältä elämältä, jos kaikki mikä on elämisen arvoista tulee kuitin kanssa.
Mutta jokainen toki löytää onnensa mistä löytää, se kaikille sallittakoon.
Niin se vaan on. Suomessa ehkä enemmän kuin muissa maissa on tärkeää pinnalliset asiat. Työttömyys on erittäin leimaavaa ja sosiaalisesti vihattua. Suomen kulttuurissa kiitos myös median tytön on itse syyllinen työttömyyteen ja ylipäänsä vähempiosainen. Vähempiosaista pitää sitten opettaa. Vaikka sitten tappamalla vartijoiden toimesta. Tällainen on suomi ja suomalaiset. Mutta annas olla jos on suklaasilmäinen huijari. Otaota siitä ota suomen köyhille tarkoitetut rahat ja ruuat.
Taidetaan elää eri Suomessa. En tunnista yhtään tuota, mistä puhut.
t. työtön, jolla ei ole mitään ongelmia tulla toimeen
Tahallaan kotona makaaville ei tarvitse maksaa mitään..
Vierailija kirjoitti:
Teidän ansiosta Suomeen saadaan vihdoinkin Kokoomuksen ja perussuomalaisten hallitus keväällä.
Katsotaan sen jälkeen uudelleen niitä teidän tukia 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsis. - Tai niin kai pitäisi mutta ei ainakaan minulla ole toteutunut vaan maksan mm- osan vuokrastani toimeentulotuesta.
Sitten sun asunto saattaa olla liian kallis jotta kaikki menis toimeentulotuesta. Esim Helsingissä asunto saa maksaa 700€.
Vaan maksaa se muuttaminenkin... Ja mihin sitä muuttaisi, kun kotipaikkakunnallani asuntojen neliöhinnat ovat keskimäärin noin 20€. Jos asuisin Helsingissä niin vapaarahoittsein vuokra-asunnon hinta olisi vieläkin kovempi. - Toki tiedänm että syrjemmässä tai vaikka Kouvolassa olisi edullisemmat vuokrat, vaan vieläkin vähemmän potentiaalsia työpaikkoja, joten ei houkuta muuttaa vain muuttamisen ilosta.
Vierailija kirjoitti:
Mutta maksetaan kuitenkin, vaikka sinua harmittakin. Sori siitä :)
Vierailija kirjoitti:
Saa tai sitten ei saa. Mulla on riesana omaisuutta, joka ei käy kaupaksi millään, mutta joka on esteenä toimeentulotuen saamiselle. Joten kärvistelen työmarkkinatuella eli 570 e kk on mun ainoa rahani, josta on maksettava kaikki. Siis ihan kaikki menot. Pelkään tulevaa sähkölaskua, joka takuulla kaataa kaiken.
Ja ennen kuin joku tulee huutelemaan että mene töihin, niin mainittakoon että olen hakenut töitä jo monta vuotta, mutta koska olen liian lähellä eläkeikää, en kelpaa mihinkään tai minnekään.
Kyllähän täällä on monesti kuultu ja joku jo orkun partaalla kirjoittaa että ratkaisu työttömyyteen on "mene töihin". Siis tämä neuvo ja käsky siitä huolimatta ettei kukaan huoli tai hyväksy työtöntä. itsessään vielä työtilannetta työttömänä tuntien se kuulostaa samalta kun joku sanoisi sairastavansa syöpää että "he, kuule parannu". Tai niinkuin tuolla oli ketju köyhyydestä niin siellä neuvottiin syömään pähkinöitä ja avokadoa. Ettei tarvi niin paljon ruokaa sitten ja että syö välillä vähemmän leikkeleitä ja juustoja kun ne on epäterveellisiäkin. Niin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muuten tarvitsee. Ja jos yrittävät pakottaa lopettamaan tahallaan makoilemiseni, niin saikutan. Sama se minulle, että kutsutaanko elatusrahaani työmarkkinatueksi vai sairauspäivärahaksi. Joka tapauksessa elättämiseni jatkuu hautaan asti.
M37
Saan perheenäitinä 703e työmarkkinatukea. Ei se riitä mihinkään kun puolisollakin pieni palkka.
Pakkohan sillä on pärjätä kun ei töihinkään kykene eikä ketään kiinnosta hoitaa työkuntoiseksi. Joku tästä hyötyy että minä lorvin kotona jo viidettä vuotta. Kertokaa mulle kuka se hyötyjä on??
Onneksi on paljon asioita joita voi tehdä ilmaiseksi tai tosi edullisesti. Ja niistä pakollisista asioista voi tehdä mielenkiintoisempia, esim ruoanlaitto -> netissä on hurja määrä uusia edullisia reseptejä. Voi opetella kokkaamaan edullisemmin esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan tervejärkinen pitäisi tuollaista mökkiä? Kyllä sen myytyä saa, vaikka eurolla, jos ei muuten.
Kun ei mene eurolla eikä edes ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa tai sitten ei saa. Mulla on riesana omaisuutta, joka ei käy kaupaksi millään, mutta joka on esteenä toimeentulotuen saamiselle. Joten kärvistelen työmarkkinatuella eli 570 e kk on mun ainoa rahani, josta on maksettava kaikki. Siis ihan kaikki menot. Pelkään tulevaa sähkölaskua, joka takuulla kaataa kaiken.
Ja ennen kuin joku tulee huutelemaan että mene töihin, niin mainittakoon että olen hakenut töitä jo monta vuotta, mutta koska olen liian lähellä eläkeikää, en kelpaa mihinkään tai minnekään.
Mikä omaisuus ja paljonko pyyntihinta? Laitetaan kauppa käymään :)
Hyvin pärjää jos ei käy missään. Mutta aika yksitoikkoista elämää se on. Ei voi vain yhtäkkiä lähteä reissuun jonne pitäisi ostaa uudet vaatteet, ottaa mukaan käyttörahaa jne, varata hotellit. Ei voi omistaa lemmikkejä tai ainakaan itse en omista tässä tilantessa.Suurin osa raha menee siten ruokaan ja jos joku vaate pitää ostaa tai uudet kengät. mutta niitäkin harvoin tarvitsee uusia. jonkin verran menee sitten harrastuskiin, itse maalaan ja harrastan käsitöitä. Alkoholia ja tupakkaa en edes käytä. Autoa ei voi omistaa, halpa pöyrä on.
Ei saa, jos vuokra on yli Kelan rajojen. Niin kuin takuuvarmasti lainaamallasi kirjoittajalla on.