Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä kukaan kuntoutustuella? Miten pääsit? Mikä diagnoosi?

Vierailija
12.01.2023 |

Mulla rupee sairaspäivät (300 päivää) loppumaan ja tarkoitus on hakea kuntoutustukea. Kuitenkin Luin että noin 45% kuntoutustukipäätöksistä hylätään.
Mitä sit tapahtuu jos se hylätään mutten ole työkykyinen?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 5 vuotta sitten kuntsarilla dissosiaatiohäiriödiagnoosilla. Pistin pään kuntoon ja jatkoin työelämässä.

Vierailija
2/5 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudu työkkäriin työnhakijaksi, kun se 300 päivää alkaa lähestyä. Sieltä saat jatko-ohjeet. Kelan pitäisi myös ohjata työkkäriin tuossa kohtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten haet työttömyyskorvausta, ilmoitat työkkäriin tilanteen (niille ei tartte diagnooseja kertoa) ja esität maksajalle (Kela tai kassa) lääkärintodistuksen työkyvyttömyydestä, niin olet ns. työvoiman ulkopuolella ja saat olla rauhassa. Tämä siis jos kuntsari hylätään, mullekin kävi aluksi niin, masennus mulla diagnoosina.

Vierailija
4/5 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Norjassa joten systeemit täällä toimii ehkä hieman eri tavalla.

Jouduin pitkälle sairauslomalle onnettomuudessa loukkaamani selän takia.  Koska sairauspäiväraha-aika loppui, siirrettiin automaattisesti kuntoutustuelle. 

Sen jatkuessa minulle tarjottiin työkyvyttömyyseläkettä mutta en huolinut. Halusin takaisin työelämään vaikka entistä työtäni en voi enää jatkaa. Pääsin työkokeiluihin joita sain ehdottaa itse mielenkiintoni mukaan. Löytyi homma josta kiinnostuin ja johon pääsin sitten kokeilemaan ja sepä nappasi.

Olen täysipäiväisessä työssä ja viihdyn mainiosti. 

Olen todella kiitollinen että asun täällä. Miten lie olisi mennyt jos olisin asunut Suomessa...

Vierailija
5/5 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Norjassa joten systeemit täällä toimii ehkä hieman eri tavalla.

Jouduin pitkälle sairauslomalle onnettomuudessa loukkaamani selän takia.  Koska sairauspäiväraha-aika loppui, siirrettiin automaattisesti kuntoutustuelle. 

Sen jatkuessa minulle tarjottiin työkyvyttömyyseläkettä mutta en huolinut. Halusin takaisin työelämään vaikka entistä työtäni en voi enää jatkaa. Pääsin työkokeiluihin joita sain ehdottaa itse mielenkiintoni mukaan. Löytyi homma josta kiinnostuin ja johon pääsin sitten kokeilemaan ja sepä nappasi.

Olen täysipäiväisessä työssä ja viihdyn mainiosti. 

Olen todella kiitollinen että asun täällä. Miten lie olisi mennyt jos olisin asunut Suomessa...

Suomessa 45% kuntoutustuista hylätään eli ei todellakaan pääse automaattisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi