Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Endometrioosi ja lapsettomuus - pillerit?

Endomet
12.01.2023 |

Olen ollut ICSI-hoidoissa selittämättömän lapsettomuuden vuoksi ja vauvaa on yritetty. Munasoluja tulee hevoskuurillakin vähän, mutta kuin ihmeen kaupalla tulin kahdesta ainoasta siirrosta raskaaksi. Ne tosin meni kesken, mutta olen iloinen että tiedän nyt des pystyväni tulla raskaaksi.

Nyt on omat voimat sen verran loppu, että hoidot on tauolla. Lääkäri suositteli endometrioosini vuoksi kuitenkin täksi aikaa pillereitä.

Alan olla sen ikäinen että aika käy vähiin ja tarkoitus olisi vuoden kuluttua jatkaa hoitoja. Yksi alkio on vielä pakkasessa.

Tuntuu hullulta alkaa syödä pillereitä nyt, kun toive luomuraskaudestakin tietysti vielä elää... Pelkään myös että tämän vuoden aikana syömäni pillerit heittää hormonit niin sekaisin, että ensi vuonna luonnoliseen kiertoon siirtettävä ainoa pakastealkio menee v*tuiksi, jos pillerien hormonit vielä jyllää.

Jos siis syön nyt vuoden ajan pillereitä, voiko se vaikuttaa negatiivisesti hedelmöityshoitojen jatkumisiin? En haluaisi kuitenkaan endometrioosinkaan pahenevan, joten tuntuu että olen puun ja kuoren välissä samalla kun taistelen aikaa vastaan...

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on viisainta kysyä siltä hoitavalta lääkäriltä. Miksi kyselet täältä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä