Sain viikko sitten potkut. Saanko rauhoittavia?
Tein tänään lääkärissä tekemässä mielialakyselyt. Tuloksena ahdistusta ja lievää masennusta. Ei kai ne lykkää mulle masennuslääkkeitä? Ei aiemmistakaan ollu mitään iloa ja ne lopetettiin. Ahdistusta taas on paljon ja siihen annettavat lääkkeet sentään oikeasti toimii kuten pitää, toisin kuin tuo serotoniinihuijauskama. Tai kai ne joillekin toimii, mut isolle prosentille ei.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
näin kirjoitti:
Elämään kuuluu myös vastoinkäymisiä. Nykyään vaan tuntuu, että jo lapsesta asti halutaan, että lapsen ei tarvitse koskaan kokea ikäviä tunteita. Täten lapsi ei aikuisenakaan osaa niitä käsitellä.
Suomessa on viime vuosikymmenien aikana aika moni saanut potkut syystä tai toisesta. Asia pitää vaan omassa päässään käsitellä, että nyt kävi näin, pahemminkin olisi voinut käydä ja siitä sitten mennä eteenpäin. Tuleen ei voi jäädä makaamaan. Jos on mahdollista, niin kannattaa nauttia omasta ajasta, kehittää itseään tai heti lähetä hakemaan uusia tuulia työelämään. Jos omalla alalla on töitä, niin niitä kyselemään tai sitten kouluttautua uudelle alalle.
Viinasta ei ole mitään apua. Masennus pahenee entisestään. Hetken "velat muuttuu saataviksi", mutta huono vaihtoehto kaikinpuolin.
Vaikea sanoa että oonko kasvanu pumpulissa. Tuntuu ainakin jälkeenpäin että äidin kohtelu oli todella kovaa... enemmän olisin ehkä kaivannu sitä että tullaan halaamaan ja olis uskaltanu kertoa asioista avoimesti. Teini-iässä jouduin salaamaan äidiltä aika pahojakin mulle tapahtuneita asioita, kun en tienny et mitä se saattais tehdä.
Mut nii, parisuhde-erot oon selvittäny aina ilman päihteitä tai lääkkeitä. Nyt vaan tuntuu jotenkin todella paljon pahemmalta. Oon pysähtyny täysin ja harhailen vaan kaupungilla päivät levottomasti kun ahdistaa.
AP
Toiset ottavat todella raskaasti senkin, että määräaikaista sopimusta ei jatketa ja toiset ovat 90-luvulta asti pätkätyöläisinä tottuneet säännölliseen työttömyyteen ja epävarmuuteen. Nykyään potkuja satelee ihan vaan senkin takia, että yritys haluaa tehdä enemmän voittoa ja karsii työntekijöitä. Karsinnassa ei välttämättä lähde edes se epäpätevin työntekijä. Saattaa olla, että naama ei vaan miellytä pomoa. Kaikenlaista on kuultu tähän ikään mennessä.
Toivottavasti pääset asian yli. Joskus ne potkut voi tuoda jotain parempaa tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Pääsi mojova pieru eilen. Siitä asti on itkettänyt ja masentanut. Mitä jos naapurit kuulivat sen? Miten kehtaan näyttäytyä enään ulkona? Onko mahdollista saada jotain taikapillereitä?
Onks sun mielestä työttömyys sellanen pikkujuttu, että sun mielestä tätä mun tilannetta pitää pilkata?
No nii kauan siinä kesti, mutta ilmoitus tuli että kirjoittavat mulle samaa masennuslääkettä,mikä lopetettiin haittavaikutusten takia ja mikä ei missään vaiheessa tuntunu auttavan. Oikein mahtavaa. Pitäö varmaan mennä uudestaan ja vastata masennustestiin etten ole yhtään masentunut. Nyt kun oli lievää masennusta niin tunkevat vaan tota paskaa mikä vaan teki musta kävelevän zombien joka ei saa sanaa suustaan. Ja ihan vaikka kerroin että oli haittavaikutuksia ja lopetettiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Joo no olo on että koko ajan tekisi mieli ryypätä, ellen oo tyyliin jossain kavereiden kanssa ja saa ajatuksia pois. Tuntuu että ainoa laillinen tapa saada tää valtava ahdistus pois on juoda kännit. Harmi etten tajunnu sanoa tätä lääkärille.
Ap
No sitte sua vasta ahistaakin kun on kaamea kankkunen eikä yhtään rahaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo no olo on että koko ajan tekisi mieli ryypätä, ellen oo tyyliin jossain kavereiden kanssa ja saa ajatuksia pois. Tuntuu että ainoa laillinen tapa saada tää valtava ahdistus pois on juoda kännit. Harmi etten tajunnu sanoa tätä lääkärille.
Ap
No sitte sua vasta ahistaakin kun on kaamea kankkunen eikä yhtään rahaa!
Nyt oon ollu työtön kaks viikkoa. Yksiäkään kunnon kännejä en oo vetäny. Ahdistaapa silti.
Ehdit jo käydä siellä lääkärillä mutta pidä sinnikkäästi puolesi tai pyydä joku ystävä auttamaan: masennuslääke kokeiluun taas ja jos ei toimi niin vaihtoon.
Niitä ei todennäköisesti kovin nopeasti vaihdeta koska aloitusoireet voivat kestää hyvinkin pitkään mutta nykyään on SSRI-lääkkeille jo vaihtoehtoja.
Miksi sä sait potkut, tiedätkö?
Tsemppiä, et ole eka etkä vika samassa tilanteessa. Eikä siinä oo hävettävää.
Itse taas voin erittäin hyvin nyt edellisten potkujen jälkeen. Töissä ollessa viina maittoi sitäkin enemmän. Ansiopäivärahat reilu kaksi tonnia käteen enkä aio edes pissata työmaille päin ainakaan vuoteen. Vähän bisnestä päälle ja pääomatuloja, hyvä tulee.
Tämä, jos jokin se vasta vaatiikin moninaista osaamista, mm. juridiikan.
Vierailija kirjoitti:
No nii kauan siinä kesti, mutta ilmoitus tuli että kirjoittavat mulle samaa masennuslääkettä,mikä lopetettiin haittavaikutusten takia ja mikä ei missään vaiheessa tuntunu auttavan. Oikein mahtavaa. Pitäö varmaan mennä uudestaan ja vastata masennustestiin etten ole yhtään masentunut. Nyt kun oli lievää masennusta niin tunkevat vaan tota paskaa mikä vaan teki musta kävelevän zombien joka ei saa sanaa suustaan. Ja ihan vaikka kerroin että oli haittavaikutuksia ja lopetettiin.
Ap
Joku Ketipinor tai mirtazapin?
Mielestäni "lievää" masennusta ei tulisi edes lääkitä mitenkåän. Jaa se tk-lekuri vaan katsoo lääkelistasta, mitä on ollut viimeksi ja menee sen mukaan.
Jos bentsoja olet vailla niin käyt yksityisellä. Niitä ei nykyään meinaa saada edes ne,jotka sitä oikeasti tarvitsis ja jotka ei esim pääse ovesta ulos pelkotilojen takia.
Ja jos menet alkoholista mainitsemaan vielä, niin pääset vaan seuloihin ja seurantaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo huumeillahan se olo paranee.
No jokin syyhän sille on että niitä määrätään. Kaikki tietää ettei ne muuta tapahtunutta tai korjaa terapiantarvetta. Ei sekään ole lääketieteen linja, että ihmisen pitäisi tarpeettomasti kärsiä paljon.
AP
Syy on lääkärin motivaatio tehdä resepti.
Vierailija kirjoitti:
No et todellakaan saa.Kaikkiin pikku ahdistuksiin ja vastoinkäymisiin ei tarvita bentsoja.
Kun kavereihin kuuluu lääkäri, bentsot saa ilman mitään syytä pelkällä puhelinsoitolla.
Riippuu täysin huumeesta ja vaivasta mihin sitä käyttää mutta tottahan tuo.