Yksinäisyydestä narisijat joille seura ei kelpaa
Nyt jo sattunut kahdesti tällainen tapaus lähipiiriin. Naisia molemmat. Hirveä marina somessa, kuinka kärsivät yksinäisyydestä, erilaisuudesta ja ties mistä. Ihan ystävällisesti olen tarjonnut (ei tyrkyttäen) juttuseuraa virtuaalisesti, ja myös mahdollisuutta tavata. Hetken jaksavat pitää yhteyttä, ja taas alkaa volina. Mitä tyyppejä nämä oikein ovat?
Kommentit (25)
Onko some yleensä ainoa kohtaamispaikka ja lievittää ihmisen yksinäisyttä?Teetkö hyvän työn kun yksinäiselle soitat puheluja,mutta olet kirreinen et kerkii tavata? Mikä estää ihmisiä tavata livenä?Kun aikaa on roikkua luurissa maratooni puhujana 3h?Arman oli syyskuu ohjelma 2022.TV: Jim Pohjantähden alla. Jossa asiantuntia sanoi: Some,F.B.ihmiset elävät kuplassa,kaukana tosi elämästä.
Olisiko täällä joku tällainen yksinäisyyttään somessa ääneen ihmettelevä valmis kertomaan, haluaako siis seuraa ylipäätään, vaiko vain _tietynlaista_ seuraa? Joka päivä nimittäin myös vauvalla aloitetaan tällaisia yksinäisyysketjuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin inhoan näitä ihmisiä. Olen jopa kaverini kanssa koittanut yhtä ikuista itkijänaista pyytää lounaalle ja kahville, mutta ei, ei onnistu kuin ehkä kerran, sen jälkeen on taas mukavampaa rääkyä somessa kuinka pienet on piirit eikä seura kelpaa 😳
En väitä, että tämä seuraava olisi järkevää tai aikuismaista, mutta: jos somessa sanoo noin, oma mielikuva on heti se, että sanominen on tarkoitettu tietyille henkilöille siellä somessa. Aika yksinkertainen täytyy olla, jos tämä ei käynyt mielessä.
Minä ajattelen myös, että tällainen viestintä on piilotettua manipulointia ja huomionhakua; sillä on _kohde_.
Ja ainakaan se kohde ei ole se, joka seuraa tarjoaa. Itsekin joskus oikein asiakseni kommentoin erään hieman huonolla mielellä olevan ihmisen postauksia, ajatuksena lievittää hänen surkeuttaan. Pikkuisenko ärsytti, kun jossain kohtaa volisi kuinka KUKAAN ei kommentoi KOSKAAN. Leikkasin tuon ihmisen pois kontakteistani - minun ei tarvitse lohdutella ihmistä, joka ei minun lohtuani kaipaa.
Haluatko sinä tässä sanoa, että myös sinä olet lauma-apina, vai että yksinäinen ihminen on jotenkin huonompi kuin muut seuraa ja hyväksyntää kaipaessaan?