Farkut jossa aika pitkät lahkeet, palautanko??
Eli tuli ostettua farkut joissa vähän liian pitkät lahkeet, muuten kyllä kivat päällä. Mutta mietin voiko tuommoisia esim talvella pitää ja miltä näyttää kenkien kanssa, tyhmältä? Ei ne kuitenkaan ihan maahan osu mutta melkein.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Höh, lyhennä lahkeet. Jos et ommella osaa niin vaikka käännät liimanauhan avulla.
Mikä on liimanauha???
Leikkaat vaan poikki sopivasta kohtaa, ei tarvi edes ommella. "Aukinainen" lahje on ihan tavallista uusissakin farkuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höh, lyhennä lahkeet. Jos et ommella osaa niin vaikka käännät liimanauhan avulla.
Mikä on liimanauha???
Silitettävä nauha.
Eikö jalkojasi voisi venyttää, että olisivat sopivat lahkeisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on liimanauha???
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/prym-30-mm-5-m-silitettava-palt…
No esim tommonen. Leikkaat siitä sopivan pituisen pätkän, käännät lahkeita sen verran kuin on tarvis, sujautat liimanauhan sinne väliin ja silität.
Mä leikkasin vaan ja pesin reuna hapsottui, tuli kivat.
Heh heh olen 155 ja en ole aikuisiälläni juurikaan löytänyt mitään sopivanpituisia vaatteita lukuunottamatta jotain t-paitoja. Ei auta kuin lyhentää itse. Tänä talvena olisin halunnut polvipituisen neulemekon mutta eihän niitä mistään löydä. Neuleita on vaikea lyhentää.
Vierailija kirjoitti:
Heh heh olen 155 ja en ole aikuisiälläni juurikaan löytänyt mitään sopivanpituisia vaatteita lukuunottamatta jotain t-paitoja. Ei auta kuin lyhentää itse. Tänä talvena olisin halunnut polvipituisen neulemekon mutta eihän niitä mistään löydä. Neuleita on vaikea lyhentää.
Mutta nilkkapituinen untuvatakki oli helppo löytää, silloin kun ne muodissa muutama vuosi sitten oli.
Vierailija kirjoitti:
Kun olet noin lyhyt, niin voisit ostaa ison neulepaidan. Se olisi varmaan sua polviin asti.
On semmosia klipsejä joilla saa vaihdeltua lahkeen pitutta sen mukaan onko korkea korko vai littanat kengät.
Käännä lahje ja ompele päältä, voihan ne kutistua pesussa.
Tuossa ohjeet lyhentämiseen jossa alkuperäinen lahkeen sauma säilyy eikä tarvitse mitään typerän näköisiä liimakäännöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa ohjeet lyhentämiseen jossa alkuperäinen lahkeen sauma säilyy eikä tarvitse mitään typerän näköisiä liimakäännöksiä.
Tuostahan jää naurettavan paksu paakku taitteen alle. Eikä oikein toimi, kun itselläni ainakin lyhennystarve on usein luokkaa 10 cm. Pakko käyttää liimanauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa ohjeet lyhentämiseen jossa alkuperäinen lahkeen sauma säilyy eikä tarvitse mitään typerän näköisiä liimakäännöksiä.Tuostahan jää naurettavan paksu paakku taitteen alle. Eikä oikein toimi, kun itselläni ainakin lyhennystarve on usein luokkaa 10 cm. Pakko käyttää liimanauhaa.
Kerron salaisuuden: voit myös leikata 8 cm verran pois, huolitella reunan ja tehdä tuon videon mukaisesti. Mitään naurettavaa paakkua ei loppupelissä jää.
Eilen illalla kirjoitin kommentin että mä aina käännän lahkeet. Jostain syystä se poistettiin hetken päästä?