Millä olette saaneet kynsisienen parantumaan?
En ole varma onko tämä kynsisientä enkä tiedä mistä sen olisin saanut, ja miten, mutta toisen jalan ukkovarpaan kynsi on muuttanut väriään ikäänkuin sen näköiseksi kuin sitä ylikasvanutta osaa olisi myös kynnessä itsessään ilman "ylikasvanutta" osaa.
Tsiisus
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
https://www.apteekkituotteet.fi/epages/Kaupat.sf/?Locale=fi_FI&ObjectPa…
Testaa tätä, saa ilman reseptiä.
-
Itse käytänyt useampaa "sienikynää" ja eität itsellä toimineet.
Parhaiten itsellä toiminut on ureavoide, jonka päälle asetetaan erikoisesti muotoiltu laastari. Uusinta + kynnen rapsutus 1vrk välein paketissa mukna tulevalla muovirapsuttimella. Kyllä lähti!
Kauppanimeä en muista mutta ihan näitä tunnetuimpia valmistajia on.
Vain puolet tuubista meni mutta kaikki laastarit. Ne'e on helppo itse tehdä leikattavasta laastarista. Säästät yli 30€ tällä oppunkäytöllä.
Nestori k kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pihkalakka, apteekista ilman reseptiä.
Aivan, "Abicin"-kuusenpihka-lakkaa apteekista ilman reseptiä! Sillä minä sai kynsisienen toisen jalan ukkovapaasta pois ! Vaati kylläkin noin vuoden hoidon! Nyt on aivan puhdas kynsi!🤗
Mulla kans pihkalakka tehosi juuri vastaavanlaiseen kynnen "värjäytymään" kuin mitä ap kuvaili. Ukkovarpaassa, hoito kesti vuoden. Värjäytynyt kohta oli kynnen toisessa reunassa ja pikkuhiljaa kasvoi pois. Tuo lakka ei siis varsinaisesti poista sitä värjäytymään, vaan jotenkin auttaa siihen ettei se leviä enää laajemmalle. Ja kun kynsi kasvaa ja sitä leikataan, niin pikkuhiljaa ongelma poistuu.
Varmaan johonkin isompaan ongelmaan voisi tarvita "kunnon" lääkitystä, mutta tuollaiseen lievään tilanteeseen suosittelen pihkalakkaa minäkin.
PS. Ongelma pysynyt myös poissa jo 1-2 vuotta. Tosin nyt vastaava hoito menossa toisen jalan ukkovarpaaseen. 😄
Itse sain pihkalakalla parannettua. Sieninen osa kasvoi pois ja uusi kynsi oli terve. Mutta sieni iski siihen uudelleen parin kuukauden päästä. Ääh. En edes tiedä mistä sieni alunperin tuli, en missään uimahalleissa tai kylpylöissä ole käynyt yli 20 vuoteen.
Nestori k kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pihkalakka, apteekista ilman reseptiä.
Aivan, "Abicin"-kuusenpihka-lakkaa apteekista ilman reseptiä! Sillä minä sai kynsisienen toisen jalan ukkovapaasta pois ! Vaati kylläkin noin vuoden hoidon! Nyt on aivan puhdas kynsi!🤗
-
-
Pihkalakka pitää kynnen kurissa loistavasti itsellä niin kauan + 6 viikkoa kun käytän sitä. Lopullista paranemista se ei tuonut.
Kynsisieni voi tarttua ihmiseltä toiselle. Herkemmin kynsisienen saa, jos kynnessä tai kynsivallissa on vaurio, jota kautta sieni pääsee pesiytymään kynteen. Kynsisieni voi saada alkunsa myös varvasväli- tai jalkasilsasta. Ihon tulehdukset ja vammat kannattaakin siis hoitaa huolellisesti.
https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/kosmetiikka/Kaikki/Jalkojen-ja-…
Käykö yleisissä tiloissa pesytymässä sillä niistä saa ihan mitä vain.
Kävin ensimmäistä kertaa jalkahoitajalla joka katsoi ensimmäisenä varpaan välystät ja kynnet ja sanoi että on terveen näköiset. Minä en käy missään yleisissä tiloissa muuta kuin kotona peseydyn.
Jalkahoitaja varmaankin kuvitteli että lihavalla ihmisellä on sientä ja silsaa joka paikka täynnä. Niin johan vesiperän veti.
Vierailija kirjoitti:
Sivelylitkut ja sienilääke auttoivat vain vähän 10 v vaivaan. Sitten aloin em.
lisäksi pesemään kaikki sukat aina 60 asteessa, pakastamaan kenkiä ja hautomaan-puhdistamaan jalat pari kertaa viikossa suolatussa vedessä. Se toimi.
Pakastaminen ei auta kuin eläimiin.
Esim hiivaa voi pakastaa ja se säilyy käyttökelpoisena. Hiivahan on sieni.
Terbinafiinilla. 4+1 kk kuuri. Tästä on 11 vuotta aikaa, eikä ole uusiutunut. Mulla oli myös nivusten seudulla ollut ihottumaa, joka sekin hävisi lääkekuurin myötä.
M45
Eroon päässyt kirjoitti:
Lääkäri antoi lähetteen jalkahoitajalle. Se laittoi kynsiin jotain ainetta ja kääreet päälle. Viikon päästä kynnet olivat liuenneet kokonaan pois. Sen jälkeen niihin kasvoit terveet kynnet, eikä vaiva ole uusinut 15 vuoteen.
Hyi helkkari
Kun käytän itse kutomia villasukkia niin jalat voi paremmin vaikka kengissä hautuisikin jalat pidemmän aikaa. Tekokuitusukissa alkaa ongelmia tulla kun heti sientä varpaiden väliin käytin niitä. Villasukissa ei ole tullut.
Lapsuudessani ei ollut villasukkia ollenkaan vaan tekokuitu sukkia aina jalkojen palellessa. Nyt aikuisena tarvitsen kunnon villa sukkia joka päivä jalkaan. 100% villasukat neulon yö sukiksi.
Ja ostan nykyään niin isot kengät jonnekka mahtuu itse tekemät villasukat sillä mitään muita sukkia en tarvitse. Ei tule sientä varpaiden väleihin.
Vaihdan sukat päivittäin, tottakai. Kotona erilliset kotisukat. Pesen ne aina 60 asteessa ja näin ollut tosiaan aina. Huolehdin hygieniasta, en ole ollut paljain jaloin "missään" vieraissa paikoissa.
Ja nyt ihan muutaman kk sisällä tullut tuo isovarpaan värimuutos.
Vierailija kirjoitti:
Eroon päässyt kirjoitti:
Lääkäri antoi lähetteen jalkahoitajalle. Se laittoi kynsiin jotain ainetta ja kääreet päälle. Viikon päästä kynnet olivat liuenneet kokonaan pois. Sen jälkeen niihin kasvoit terveet kynnet, eikä vaiva ole uusinut 15 vuoteen.
Kynne liukesi pois? Monessako kynnessä se sulla oli? Miten voi olla ilman kynsiä, sattuu varmaan saatanasti? Entä työn teko?
Ap
- Ei satu eikä edes huomaa. Lisäksi ainoastaan sienen vaurioittama kynsi häipyy, mutta se tapahtuu 1...2 viikon aikana ja varpaat jotenkin ehtivät tottumaan niin hitaaseen muutokseen.
- Luonnollisesti voin tässä kertoa asiasta ainoastaan omalta kohdaltani.
Minulla on sieni päässyt leviämään sen verran pahasti, että aloitan lääkekuurin siihen. Lääkäri kyllä huomautti maksa-arvojen mahdollisesta kohoamisesta, mutta mieluummin tuo satiainen vihdoinkin pois jalasta.
Mä sain parista kynnestä pois kun laitoin yöksi Vicksin Vaborubbia (opin Tik Tokista) ja sukat päälle. Pikkuvarpaan kynnet oli niin paksut että niiden hoito vielä jatkuu.
Käy ny ihan ekaksi ihotautilääkärillä näyttämässä onko kyseessä kynsisieni ollenkaan.
Ei ole järkeä hölvätä sienimyrkkyjä sisäisesti eikä ulkoisesti, jos kynsimuutoksen aiheuttaja on punajäkälä tai joku muu kuin sieni ylipäätään.
Ja niin tai näin, kaikki tee-itse luomukotihoidot kannattaa unohtaa saman tien.
Etikka, tavallinen siis, sillä huuhtelin kynnen joka ilta, nyt on kasvanut terve kynsi tilalle.
Itsellä parani ihan antibioottivoiteella, jota oli määrätty iho-oireisiin, levitin aamuin/ illoin päivästä riippuen.
Mä sain Nalox illa molemmat 2 sienikynttä irtoamaan ja kasvoi uudet kynnet mutta sitten ne alkoivat vaurioitua uudelleen ja nyt taas samanlaiset sienikynnet:(
-
......kuten esimerkiksi Betadinella