Miten aiot selvitä liukkaudesta?
Meidän piha lainehtii vettä ja osittain seassa on jäälauttoja. Miten aiotte pysyä pystyssä jalkakäytävillä. Olen kerran kaatunut sen verran pahasti, tuli 4 viikkoa sairauslomaa, jalka pakettiin, kepit, tulehduskipulääkettä, jokin kammo ja pelko jäi, kävelen varmaan liiankin hiljaa, en vaan uskalla mennä kovempaa.
Kommentit (18)
Hakuun "atom liukueste 24 nastaa" niin selviytyy. Hinta kaupasta riippuen noin 7 - 14 euroa pari. Kenkien päälle puettavat liukuesteet ja sopivat hyvin melkein kaikkiin tavallisen mallisiin talvikenkiin. Käytän niitä vesikelillä jopa kumisaappaiden kanssa. Tietysti mitä tasaisemmat pohjat kengissä on, sitä paremmin nuo sopivat niihin ja pysyvät varmemmin paikoillaan. Muutaman olen kadottanut lumivallia ylittäessäni.
Joissain kaupoissa näitä myydään pilkkijöiden tarvikkeena, mikä kertoo tehosta. Niillä voi kävellä vaikka puhtaalla järven jäällä. Ja on todella mukavaa vaikka käväistä kaupassa kävellen, kun voi irrottaa liukuesteet kengistä siksi aikaa ja laittaa muovipussiin ja kassiin.
Itse käytän kenkien liukuesteitä matalalla kynnyksellä ihan senkin takia, että on paljon mukavampaa ja rennompaa kävellä kun ei tarvitse varoa liukkaita kohtia koko ajan.
En ole koskan kokenut liukkauden olevan ongelma.
Pingviini kävelemällä hitaasti ja nasta kengät. Pahimmat paikat kiertää jos vaan mahdollista.
Kyllä mulla Icebugit on toistaiseksi toimineet vaikka olisi mikä tulva jään päällä. On myös irrotettavat nastat normikenkiä varten. Hankkikaat hyvät ihmiset nastat kenkiinne! Vituttaahan se jos joutuu ea:han kun on pikkukengillä liukastellut ja jalkansa katkonut.
Onneksi lähikauppa on tuossa kivenheiton päässä. Oikein varovasti tassuttelemalla selvisin reissusta. Kerran vastaavassa kelissä kävelen yleensä siellä ojan puolella, jossa on sulia kohtia tai vähän lunta, joka ei ole talloutunut pääkallokalvoksi. Parempi olla sisällä tällaisena päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla Icebugit on toistaiseksi toimineet vaikka olisi mikä tulva jään päällä. On myös irrotettavat nastat normikenkiä varten. Hankkikaat hyvät ihmiset nastat kenkiinne! Vituttaahan se jos joutuu ea:han kun on pikkukengillä liukastellut ja jalkansa katkonut.
Pikkukengillä, no, ei minun mielestä kunnon talvikenkiä voi kutsua pikkukengiksi vaikkei niissä nastoja olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä auta edes icebugit. Olen niilläkin katunut. Paras kun pysyy vaan sisällä ja odottaa jäiden sulamista.
Johtuiko kaatuminen siitä, että ei ollut tarpeeksi pitoa, vai siitä että oli liikaa pitoa?
Mitä liukkaampi, sitä parempi.
t: Hopeakettu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä auta edes icebugit. Olen niilläkin katunut. Paras kun pysyy vaan sisällä ja odottaa jäiden sulamista.
Johtuiko kaatuminen siitä, että ei ollut tarpeeksi pitoa, vai siitä että oli liikaa pitoa?
Jaa-a, en ehtinyt miettimään, se tapahtui sekunnin murto-osassa. Jännä tunne, kun ei yhtään ehtinyt varautua, se oli menoa eikä miettimistä, mitenkähän päin tästä kääntyisin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian vähän tasapainoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Icebugien nastat on huonot. Alkuun hyvät joo, mutta taipuvat ja lopulta katkeilevat pois.
Nastakengillä yritän selvitä. Lähdössä pian Tallinnaan. Pelottaa, kun siellä katujen liukkaus on aina potenssiin 100. Ei laiteta hiekkaa kadulle tms. Vanhakaupunki on hirveä talvella.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla icebugit. Olen samoilla icebugeilla juossut ja kävellyt jo muutaman talvikauden ongelmitta. Olen myös testaillut pitoa ja pystyssä olen pysynyt jäästä, loskasta sun muusta huolimatta.
Vastaus ap:n kysymykseen on siis: nastoilla!