Mikä on v* ttumaisin vihannes kuoria?
1. Peruna
2. Bataatti
3. Porkkana
4. Purjo
5. Sipuli
6. Tomaatti
7. Kaali
8. Kurkku
. Joku, mikä muu?
Kommentit (35)
Sipuli ja inkivääri. Joskus kyllä sipuli on helppo, mutta joskus ne kuoret ei lähde millään.
Vierailija kirjoitti:
Tankoparsa. Tiedän, että kuoritaan, mutta en tiedä, miten.
No ihan vaan vedät kuorimaveitsellä ne sileät osat. Mun mielestä ihan helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Kurpitsa. Rakastan kurpitsakeittoa, mutta ei sitä viitsi valmistaa usein kun niin työlästä.
Kurpitsa puoliksi. Paahda uunissa kypsäksi ja irtoaa ihan lusikalla kuoresta. Kurpitsa kattilaan, soseuta ja tee keitto 🤷🏻
Vierailija kirjoitti:
Inkivääri
Ota inivääri käten ja toisen kahvilusikka.Saat sillä lusikalla helposti inkiväärin kuoren pois.Saataa ohje löytyä netistä.Ihan vaan lusikalla kuorit sen.Toimii.Koska päivtäin käytän inkivääriä ja kuorin lusikalla kapien ohuen kuoren pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tomaatti. Ei kyllä tulis edes mieleen kuoria
Et oo kalttauksesta kuullut?
Olen kuullu. Sika kaltataan. Tomaatilla ei ole karvoja ja nahkaa joka pitäisi kaltata pois. Tomatti on syötävä kokonaisena.
Vierailija kirjoitti:
Lanttu. Ei pysty oikein kiinni pitämään, kun on niin iso.
Laita se ensin vaikka neljään osaan ja leikkaa kuori irti alustaa vasten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tomaatti. Ei kyllä tulis edes mieleen kuoria
Et oo kalttauksesta kuullut?
Olen kuullu. Sika kaltataan. Tomaatilla ei ole karvoja ja nahkaa joka pitäisi kaltata pois. Tomatti on syötävä kokonaisena.
Melko iso suu siis pitää olla, että tomaatinsyönti onnistuu. Syötkö kurkutkin kokonaisina?
Vierailija kirjoitti:
mustikka
Vattu se vasta onkin v*ttumainen kuorittava.
Pahin tapaus on juuriselleri!! Muotonsa takia siitä jää kuoriessa valitettavan paljon biojätteeseen.
Muuten sanoisin piut paut koko juurekselle, mutta kun se selleri-omenagratiini on niin ihanan makuista!
Tankoparsa. Tiedän, että kuoritaan, mutta en tiedä, miten.